Lav vektøkning

Smimzy

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Marsipanene 2019
Flere som har stagnert i veltøkninga nå? Veide meg i dag og har gått opp kun 400gram på 5 uker. Gikk opp 5kg før det jevnt over. Magen er heller ikke blitt noe større, men den var i øvre sjiktet ved forrige kontroll.

Ikke bekymra sånt sett, siden jeg ikke bør gå opp mer, men tenker jo mitt ang at lille kanskje ikke vokser som han skal.
 
Sniker..Jeg gikk opp bare 7 kg i graviditeten og det er jo omtrent bare barnet med "tilbehør" og litt til :p Men hun vokste helt normalt :) Fikk ingen kommentarer på at det var lite! Magen kom også mer og mer på slutten, var normalt stor :)
 
Jeg vokste ikke så voldsomt før det eksploderte helt på slutten. så er vel ikke så unormalt. Men er du beskymret, så kontakt JM :)
 
Har også stagnert litt, men det er masse liv i magen, så jeg regnet med at alt er bra❤️
 
Er ikke bekymra akkurat, heller litt betenkt. Gikk kun opo 9kg med førstemann så er ikke redd for og ikke gå opp mer. Bare at magen kom tidlig og ble stor tidlig og ikke ser ut til å ha vokst mer den siste mnd, men det kan jo hend jeg ser meg blind på meg selv:p Jordmortime på tirsdag da, så får vell vite «ståa» da.
 
Føler også at magen ikke har vokst mye de 2-3 siste ukene. Men kjenner masse liv, så til neste kontroll får jeg tenke at det er som det skal.. :)
 
Har lest at vektøkningen er størst i 2. trimester og så roer det seg gjerne litt.
 
Ja ,er 29 uker og når jeg ser på notatene til de 2 andre , så veier jeg like mye nå som de jeg gjorde med dem, målte det samme rundt magen. Så i følge den vil jeg gå opp litt til ,men ikke mange cm rundt magen. Blir spennende uansett. :)
 
Jeg er 25+2 og har ikke gått opp siden slutten av oktober. 4 kg opp så langt. Men magen vokser. Tror ikke antall kilo opp sier alt om babyens vekst.
 
Sniker fra april så er litt kortere på vei enn deg da... Men har 2 svangerskap bak meg fra før..

Første svangerskap gikk jeg opp 16 kg. Frisk gutt på 3300 g født uke 39 :) Gikk inn under kategorien undervektig før første svangerskap (50 kg). Husker at magen og vekta kom som et pang rundt uke 19-20 og gikk saaaakte opp når jeg nærmet meg uke 29-30.

Andre svangerskap gikk jeg opp 6 kg. Frisk jente på 3200 g født uke 40 :)
Dette svangerskap (23+5) -1 kg fortsatt. Ul viste nettopp guttebaby som vokser normalt :)
Gikk inn under kategorien normalvektig før andre og tredje svangerskap (63 kg). Med nr 2 gikk vekta sakte men jevnt opp etter uke 24-25..

Så ganske forskjellig :)
 
Jeg gikk ned en del frem til rundt uke 20, har etter dette gått gradvis opp, og er nå tilbake på utgangspunktet mitt før jeg ble gravid. Så altså 0 kg opp og er 27+3.
 
Sniker fra januar - ikke gått opp noen ting siden uke 24 (35 nå). Baby vokser som bare det......
 
Gikk ned i kg frem til uke 18/19, så la jeg på meg litt. Er ca opp 5 kg fra startvekt nå. Er i uke 31, og har ikke fulgt med på vekta eller prøvd å spise sunt. Har spist det som har fristet siden matlysten er på bunn..
 
Var på 28ukers kontrollen nå på mandag og alt så bra ut. Følger kurven min på symfysemålet så lille vokser iallefall. Gjør ingenting om jeg ikke går opp mer iallefalø
 
Er 29+4 i dag. Har kun gådd ned i vekt dette svangerskapet.
Men jordmor har ikke vært bekymret for dettet. Så tror ikke du har noe å engste deg for:)
 
Back
Topp