Lar du barnet ditt sitte alene i bilen????

K

Kakaduen

Guest
Da kan det tenkes at jeg tar barnet ditt!!!!!!!!!!! :angry:angry:angry:angry:angry:angry

I dag handlet jeg på kiwi. Det var mye folk der, og jeg fant en parkeringsplass veldig langt unna inngangen.
Da jeg skulle kjøre derifra parkerte en bil vedsiden av meg. Langt unna inngangen. Morra gikk inn, ett barn satt alene igjen.
jeg tipper barnet var ca ett år. Satt bakovervendt i bilen, i tykke klær, midt i sola. Bilen var stoppet så AC var ikke på, alle vinduer var lukket igjen. Barnet satt helt alene . Barnet begynte å gråte straks moren gikk..............

Jadda... Jeg tok barnet ut av bilen. Holdt h*n og trøstet i ca 5minutter før vi gikk inn i butikken. Fant morra og ja, jeg kjeftet henne huden full. Hun truet med å anmelde meg forkidnapping. Just do it! Bryr meg ikke. Stakkars ungen satt alene og hylgrein. skal noen anmeldes så er det morra!!!!

Kjør:happy... Hva hadde su gjort i en slik situasjon?
 
Jeg hadde stoppa mora eller gått etter a for å sagt ifra!!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Nei herregud det kunne jeg ikek tenkt meg, de skal være over skolealder før det er aktuelt at de får sitte i bilen mens jeg løper inn og handler noe fort fort. Og ikke hvis det var varmt og sol. Det gjør jeg ikke med hundene, så det hadde ikke skjedd med barn heller.
 
Jeg går aldri i fra barnet mitt i bilen!

Syns det står respekt av at du handlet som du gjorde. Tankevekker at hvem som helst kunne åpnet bildøra, også folk med grusomme hensikter.

Godt at det gikk bra med barnet denne gangen!
 
Jeg kan "fint" gå i fra eldste på snart 7 i bilen. Men ikke om jeg skal handle mye. Ikke stopper jeg bilen heller om jeg gjør det. Bor ikke mange menneskene her så er ikke "redd" noen skal ta han avgåre heller. Han klarer fint og få seg løs av selen og gå inn om det er noe. Men, levner aldri minsten på 3 år alene, det skjer ikke. Han har ikke sjans til å få seg løs av selen. Er først den siste tiden jeg har vært trygg på å la eldste sitte i bolen om jeg skal inn på butikken en snartur.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg går ikke fra barna, nei. De er bare to år og fire måneder, og helt hjelpeløse dersom noe skulle skjedd. Får vondt i meg ved tanken på at de skulle sittet fastspent og alene og grått av redsel.

Synes du er tøff som handlet som du gjorde. Jeg hadde nok åpnet bildøra og trøstet barnet ved bilen til moren returnerte, og gitt henne min hjertens mening da.
 
Eg låter ikke mitt barn sitta i bilen ensam.
De skulle eg aldrig våga gjöra.

Bra gjort av deg.
 
Jeg hadde aldri latt barnet mitt sitte alene i bilen!
Godt det finnes slike som deg ❤️


Sendt fra iphone via bv forums app
 
Mitt barn kan fint sitte alene i bilen,han vil det selv innimellom.
I ditt tilfelle ville jeg kontaktet betjeningen pp butikken eller funnet mammaen å gitt beskjed.
 
De gangene vi er ute å kjører så lar jeg de ikke sitte i bilen alene og de er 10 og 5 år :) Syntes og det var strålende og veldig tøft gjort av deg det du gjorde :)
 
Har ei på 27 mndr, så nei! Har jeg ingen med meg som kan sitte i bilen med hu, er hu med inn uansett hvor kort eller lang tid det tar!

Så godt å se noen ta ansvar når andre ikke har vett nok i hue til det!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
i dette tilfellet hadde jeg gjort som deg!

når jentungen min var lita, så gikk jeg fra henne noen få ganger. f.eks hvis hun sov, og jeg skulle kjøpe hundemat hos dyrelegen. da parkerte jeg bilen rett foran vinduet, rett inn og var ute igjen så og si med en gang (der er jo ikke ventetid som kø og slikt)

men å gå fra et barn utenfor en butikk, langt fra inngangen der man ikke aner om det er lang kø eller noe, det hadde hadde jeg ALDRI gjort!

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app
 
Nej ingen blir igjen alene i bilen.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja, mine sitter i bilen mens jeg flyr inn i butikken. Gjør det kun hvis jeg skal ha en eller to ting, er det storhanlig er de så klart med inn. Parkerer ved vinduene slik at jeg ser bilen når jeg betaler.
 
kunne aldri gått fra barna mine i bilen.
 
Ja, mine sitter i bilen mens jeg flyr inn i butikken. Gjør det kun hvis jeg skal ha en eller to ting, er det storhanlig er de så klart med inn. Parkerer ved vinduene slik at jeg ser bilen når jeg betaler.
Men hva om det plutselig blir uventet kø? :eek: er det alltid ledig ved vinduet? Og når jeg tenker meg om er det veldig få butikker som har vinduer ved kassene mot parkeringsplassen :eek:


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har latt min 3 åring sitte aleine, men da har d ikj vært sol og jeg har parkert foran butikkvinduet slik at jeg kan se han hele tiden. Men har bare handlet 1-2 ting så går maks 3 min. Bor i ei bygd, så er ikke så masse folk her.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp