Kynnere?

Emme93

Flørter med forumet
Julibarna2024☀️
Er førstegangsfødende og vet ikke helt hva jeg skal forvente av kroppen min :laughing002 Våknet i natt med skikkelig strekk, press og ubehag i magen. Magen og livmoren var helt hard. Jeg må ha vridd og akket meg mye, for samboer våknet også. Jeg prøvde å bytte liggestilling, og da var det akkurat som om presset flyttet litt på seg, før det avtok. Det kom tilbake flere ganger i løpet av natten, men i mye mildere form enn første gang. Jeg er 15+1. Jeg regner med at det er kynnere? Har dere andre fått det så tidlig, og hva hjelper når det står på?
 
Tror det er litt for tidlig for kynnere, men jeg vet ikke.
Du beskriver veldig hva jeg sliter med spisielt om natten. Føler det som hjelper for meg er å massere forsiktig og drikke masse vann om natten.
 
Har også begynt å få masse kynnere, særlig når jeg slapper av. Helt vanlig og ufarlig, så lenge det ikke gjør veldig vondt. Bekymrer du deg veldig over det så ta kontakt med jordmor, men min jordmor sa det gikk helt fint så lenge jeg ikke hadde noe smerter :love017 For min del bare ligger jeg der til det gir seg, ikke særlig mye annet som hjelper for min del.
 
Tror det er litt for tidlig for kynnere, men jeg vet ikke.
Du beskriver veldig hva jeg sliter med spisielt om natten. Føler det som hjelper for meg er å massere forsiktig og drikke masse vann om natten.
Leser flere steder at det ikke er så vanlig med kynnere før etter uke 20, men skjønner ikke hva annet det kan være. Livmoren og magen var helt hard. Veldig sprøtt og rar følelse. Jeg hadde en unormalt lang og travel dag i går, så mistenker at det har en sammenheng med det. Har du snakket med helsepersonell om det?
 
Leser flere steder at det ikke er så vanlig med kynnere før etter uke 20, men skjønner ikke hva annet det kan være. Livmoren og magen var helt hard. Veldig sprøtt og rar følelse. Jeg hadde en unormalt lang og travel dag i går, så mistenker at det har en sammenheng med det. Har du snakket med helsepersonell om det?
Jeg skal inn på mandag og nevne det. For min del så er det sannsynlig for at det er irritert og hovne tarmer, det er ganske normalt også.

Det jeg forstår av kyrner er at det skal være ganske "usynlig" før ganske sent inne i svangerskapet. Kan merkes litt som mensen murringer i første 12 ukene og etter skal det faktisk avta. :confused005 For min del så virker det ganske så rett det også.
 
Er nok ulikt hvordan man opplever kynnere, og for mange starter de tidlig, andre seint. Mitt forrige svangerskap hadde jeg lite av det, kom mer de siste ukene før fødsel. Er jo livmorens måtte å trene seg opp til fødsel på uten å påvirke livmorhalsen så er helt vanlig, men ro gjerne ned kroppen når dere kjenner det:) men som sagt blir dere bekymra eller får vondt ville jeg snakket med helsepersonell.
 
Høres veldig ut som kynnere ja :happy: mine startet veldig tidlig denne gangen og jordmor sa at det er helt normalt. Får spesielt kynnere på kvelden/ tidlig natt hvis det har vært veldig mye greier jeg har drevet med gjennom dagen:happy:
 
Høres veldig ut som kynnere ja :happy: mine startet veldig tidlig denne gangen og jordmor sa at det er helt normalt. Får spesielt kynnere på kvelden/ tidlig natt hvis det har vært veldig mye greier jeg har drevet med gjennom dagen:happy:
Akkurat samme her! :love017
 
Høres veldig ut som kynnere ja :happy: mine startet veldig tidlig denne gangen og jordmor sa at det er helt normalt. Får spesielt kynnere på kvelden/ tidlig natt hvis det har vært veldig mye greier jeg har drevet med gjennom dagen:happy:
Ja, det er nok det. Jeg får nevne det på første jordmortime og høre hva hun sier. Jeg tok det egentlig også som et tegn på en litt for tøff dag. Får bare følge med på om det blir verre, og eventuelt roe litt ned. Jeg har endelig fått litt energi etter ni uker sengeliggende med kvalme, oppkast og utmattelse, så da var det lett å kaste seg på både jobb og trening.. :angelic:
 
Ja, det er nok det. Jeg får nevne det på første jordmortime og høre hva hun sier. Jeg tok det egentlig også som et tegn på en litt for tøff dag. Får bare følge med på om det blir verre, og eventuelt roe litt ned. Jeg har endelig fått litt energi etter ni uker sengeliggende med kvalme, oppkast og utmattelse, så da var det lett å kaste seg på både jobb og trening.. :angelic:
Det kan jo være derfor du fikk problemer.
Rett og slett for mye aktivitet etter så pass lenge uvell.
 
Er førstegangsfødende og vet ikke helt hva jeg skal forvente av kroppen min :laughing002 Våknet i natt med skikkelig strekk, press og ubehag i magen. Magen og livmoren var helt hard. Jeg må ha vridd og akket meg mye, for samboer våknet også. Jeg prøvde å bytte liggestilling, og da var det akkurat som om presset flyttet litt på seg, før det avtok. Det kom tilbake flere ganger i løpet av natten, men i mye mildere form enn første gang. Jeg er 15+1. Jeg regner med at det er kynnere? Har dere andre fått det så tidlig, og hva hjelper når det står på?
Jeg fikk denne i dag på appen 15+0 :happy:
IMG_3085.jpeg
 
Tok litt hardt i på jobben i går og kjente at magen hardnet til flere ganger ila dahen. Hadde ikke forventet det så tidlig, men godt at kroppen sier ifra når vi må roe oss :happy:
 
Back
Topp