Kynnere??

Blomst&Latter

Andre møte med forumet
Hei! Jeg er førstegangs gravid, og er uke 37+5 i dag. Har et spm angående kynnere. Har ikke hatt så veldig mange av dem iløpet av graviditeten, så jeg er veldig usikker. Det kommer liksom når jeg setter meg ned etter å ha vært i aktivitet i hjemmet, som for eksempel etter å ha vasket klær, laget mat, og annet sånn småting.. magen blir kjempehard, og strammer veldig, uten at det gjør noe som helst vondt. Men greia er at det er bare på toppen av magen på en måte, akkurat der baby ligger. På siden av magen er det liksom «normalt». Og reiser jeg meg igjen blir det veldig ubehagelig i nederste del av magen. Da skal det sies at bekkenet har blitt mye værre den siste uken, så jeg får veldig vondt i nederste del av magen uansett dersom jeg reiser meg etter å ha slappet av en stund. Men angående disse «kynnerne» da som kommer når jeg setter meg ned, er jeg veldig usikker på om er kynnere eller bare baby som snur seg på en slags måte eller presser seg mot magen (hodet har ikke festet seg, men ligger rett vei). For baby blir veldig aktiv mens magen blir så stram. Det varer heller ikke så lenge, kanskje 10-20 sek, også roer baby seg igjen.
Er det noen her med erfaring som kjenner seg igjen og kan si noe om dette er kynnere eller ikke? Skal til jordmor på mandag også, men hadde satt stor pris på litt erfaringer fra andre i tillegg Takk for svar! Hilsen en forvirret førstegangs som ikke har peiling på noen ting
 
Jrg synes det høres ut som kynnere, men kan jo såklart ikke vite det sikkert jeg heller:)
 
Back
Topp