Kynnere

MarieM

Forelsket i forumet
Junilykke 2020 ♡
Julikulene 2020
De siste dagene har jeg hatt noe voldsomt med kynnere. Kan ikke huske at det var så heftig så tidlig med storesøster. Noen andre flergangsfødende som syns det har vært værre i senere svangerskap enn i første?
 
Ja syns det blir verre for hvert barn. Kanskje litt bedre foreløpig (med nr 5), men tar det veldig med ro, er ikke i jobb og sover «hele tiden»
 
Jepp. Har ganske vonde kynnere men tar å puster meg gjennom de så går de over. Tenker at det er positiv for livmora vokser:)
Hadde ikke så vonde kynnere med storesøster:)
 
Jepp. Har flere, fikk tidligere og de er faktisk litt småvonde. Men ikke regelmessige da :) Kommer gjerne når jeg er hjemme fra jobb på ettermiddag/kveld og slapper av.
 
Har faktisk ikke like mye nå som med nr2 og3 :) er også hjemme fra jobb og vi har bil denne gangen :p som sikkert spiller inni
 
Ja jeg har av og til. Kjente aldri kynnere før nærmere uke 35 sist tror jeg :p så det er uvant!
 
Hatt kynnere siden uke 12, ikke vonde og heller ikke hver dag, men fort en 4-5 ganger i uken. Tok det opp med jordmor siden det begynte mye tidligere nå, enn forrige svangerskap. Jordmor sa at det ikke er uvanlig, men hvis det ble hyppigere så var det lurt å roe ned tempoet i hverdagen litt:)
 
Jeg jobber heller ikke for tiden. Er sykmeldt med svangerskapskvalme og tar livet stort sett veldig med ro kan du trygt si. Har liksom ikke noe annet valg. Føler ofte at det eneste som hjelper på kvalmen, er å prøve å spise regelmessig og å stort sett ligge helt rolig. Begynner å stivne i kroppen nå etter å ha vært i så lite aktivitet de siste månedene. Prøver å gjøre noen øvelser når jeg har gode perioder ila dagen for at ikke hoftene og bekkenet skal stivne helt, men får så fort kynnere at hjelpes! Det er rolige øvelser altså, ikke noe voldsomme greier, men allikevel må jeg ta hyppige pauser. Får ganske fort kynnere når jeg går også, selv om jeg går rolig. De starter som regel midt på dagen også ut på kvelden begynner de å bli vonde. Puster meg gjennom dem og tar pauser, det er jo ikke annet å gjøre...

Nå ble jeg veldig sytete her, det var ikke meningen. Jeg er bare lei og frustrert i dag. Er halvveis i svangerskapet nå, det er jo en trøst. Gleder meg veldig til å ikke være kvalm og til å kunne gå tur igjen og til å kunne bruke kroppen min og til å forhåpentligvis orke litt mer etterhvert.

Ja, livmora vokser og øver seg, det er bra. Men må si jeg syns det er godt å høre jeg ikke er den eneste. Heia oss gravide damer som bygger små mennesker inne i kroppene våre :gen014
 
Jeg jobber heller ikke for tiden. Er sykmeldt med svangerskapskvalme og tar livet stort sett veldig med ro kan du trygt si. Har liksom ikke noe annet valg. Føler ofte at det eneste som hjelper på kvalmen, er å prøve å spise regelmessig og å stort sett ligge helt rolig. Begynner å stivne i kroppen nå etter å ha vært i så lite aktivitet de siste månedene. Prøver å gjøre noen øvelser når jeg har gode perioder ila dagen for at ikke hoftene og bekkenet skal stivne helt, men får så fort kynnere at hjelpes! Det er rolige øvelser altså, ikke noe voldsomme greier, men allikevel må jeg ta hyppige pauser. Får ganske fort kynnere når jeg går også, selv om jeg går rolig. De starter som regel midt på dagen også ut på kvelden begynner de å bli vonde. Puster meg gjennom dem og tar pauser, det er jo ikke annet å gjøre...

Nå ble jeg veldig sytete her, det var ikke meningen. Jeg er bare lei og frustrert i dag. Er halvveis i svangerskapet nå, det er jo en trøst. Gleder meg veldig til å ikke være kvalm og til å kunne gå tur igjen og til å kunne bruke kroppen min og til å forhåpentligvis orke litt mer etterhvert.

Ja, livmora vokser og øver seg, det er bra. Men må si jeg syns det er godt å høre jeg ikke er den eneste. Heia oss gravide damer som bygger små mennesker inne i kroppene våre :gen014

Er selv 18 uker, men enda kvalm... så føler veldig på frustrasjonen din, jobber selv 50 % noe som kunn er mulig pga kvalmedempende.
Mye vondt i kroppen når jeg kommer hjem fra jobb... er ikke den kosen med svangerskap som jeg hadde håpet
 
Er selv 18 uker, men enda kvalm... så føler veldig på frustrasjonen din, jobber selv 50 % noe som kunn er mulig pga kvalmedempende.
Mye vondt i kroppen når jeg kommer hjem fra jobb... er ikke den kosen med svangerskap som jeg hadde håpet

Føler med deg! :Heartred
Kosen forsvinner fort blant kvalme og vondter, dessverre. Håper virkelig du føler deg bedre snart.
Høres virkelig ikke noe særlig ut å ha det sånn som du beskriver :(

Fastlegen min vil ikke skrive ut kvalmestillende for at jeg skal kunne gå på jobb. Må fremdeles ta de for å fungere hjemme noen dager, men stort sett klarer jeg meg uten så lenge jeg ligger rolig. Legen sier at den viktigste jobben min akkurat nå er å bygge et barn inne i kroppen min og at om det å ligge rolig hjelper, så er det den beste medisinen. Han måtte nærmest overbevise meg om at det var Ok å være sykmeldt da jeg var gravid med storesøster. Han sa: "Det er fint nok at du har lyst til å være flink pike, pliktoppfyllende på jobben og alt det der... Men jeg skriver ikke ut kvalmestillende til deg for at du skal drive å presse deg på jobb og slite deg ut. Det er det ingen som er tjent med. Spesielt ikke deg eller den lille i magen din". Nå som jeg har en 2,5-åring å ta vare på i tillegg, er jeg sjanseløs mtp jobb. Heldigvis har kvalmen blitt håndterlig nå, men frem til uke 19 har jeg vært avhengig av at venner kunne hente datteren min i bhg periodene mannen har vært på jobbreise evt. få svigerfar på besøk. Var ofte så dårlig at jeg hverken greide å hente eller levere henne (det tar 5 min og gå). Det stakk veldig i mammahjertet. Det ble en rutine for henne å komme hjem fra bhg og ligge i sengen og kose med mamma. Koselig da, men det var tøft å ikke være i stand til å ta vare på sitt eget barn og avhengig av andres hjelp. Heldigvis har hun en superpappa og farfar og jeg en knippe gode venner som har stilt opp.

Håper kvalmen gir seg hos deg etterhvert.
Blir du mer kvalm når du er sliten?
Det blir jeg. Det er også en av grunnene til at jeg fremdeles er 100% sykmeldt selv om jeg er litt bedre nå. Måtte gå av T-banen to ganger på vei til legen på tirsdag :pale, så formen er nok ikke helt jobbklar enda.
 
høres ut som du har en veldig fornuftig fastlege da! jeg fikk kvalmedempende fordi jeg var kvalm ikke nødvendigvis for å klare jobb, men har blitt slik at jeg bruker dem slik enn så lenge.

Hadde heller ikke klar å være i jobb om jeg hadde flere enn meg selv å passe på, så skjønner godt at du ikke er i jobb, spesielt slik som du har det!! høres ut som du har et godt nettverk rundt deg med gode folk som stiller opp for deg å det er alltids viktig!!

Kvalmen er mer avhengig av hva jeg spiser, så er "alltids" like kvalm, kan ikke gå mer enn 1 time før jeg må spise, og matlysten er på bånd...
Huff, er kjedelig å være så dårlig, har selv kaster opp i grøfta på tur til jobb, det er ikke noe særlig.
 
høres ut som du har en veldig fornuftig fastlege da! jeg fikk kvalmedempende fordi jeg var kvalm ikke nødvendigvis for å klare jobb, men har blitt slik at jeg bruker dem slik enn så lenge.

Hadde heller ikke klar å være i jobb om jeg hadde flere enn meg selv å passe på, så skjønner godt at du ikke er i jobb, spesielt slik som du har det!! høres ut som du har et godt nettverk rundt deg med gode folk som stiller opp for deg å det er alltids viktig!!

Kvalmen er mer avhengig av hva jeg spiser, så er "alltids" like kvalm, kan ikke gå mer enn 1 time før jeg må spise, og matlysten er på bånd...
Huff, er kjedelig å være så dårlig, har selv kaster opp i grøfta på tur til jobb, det er ikke noe særlig.

Nei, det høres virkelig ikke noe særlig ut!

Det er virkelig ikke noe særlig når en må presse seg selv til å spise, selv om en vet at det hjelper.
Får du til å spise hver time mens du jobber?
 
Nei, det høres virkelig ikke noe særlig ut!

Det er virkelig ikke noe særlig når en må presse seg selv til å spise, selv om en vet at det hjelper.
Får du til å spise hver time mens du jobber?

Ja har eplebiter med meg som jeg sniker meg til å spise. Jobber i barnehage så har det litt fleksibelt i forhold til mat. Er det hektisk så er det ikke like lett å snike seg til kjøleskapet og hente en bit.
 
Smart. Levde nesten utelukkende på grønne epler og litt brød en lang periode under min førte graviditet. Eple er så friskt og godt :happy:

Nei, det kan sannelig være hektisk og jobbe i barnehage. All ære til deg som jobber 50% i bhg. Legen min sykmeldte meg i uke 5 da jeg var gravid og jobbet på småbarnsavdeling. Taklet ikke lukter og brakk meg for det minste lille. Kunne ikke risikere å spy barna i bakhodet da jeg hjalp dem å åpne matboksen. Kaviar, leverpostei, fiskepudding... I det hele tatt. Uff!

Denne gangen sliter jeg med tett nese pga. hovne slimhinner, så nå er ikke lukt et like stort problem. Heldigvis. Sikkert derfor det går bedre med kvalmen også ;)
 
Smart. Levde nesten utelukkende på grønne epler og litt brød en lang periode under min førte graviditet. Eple er så friskt og godt :happy:

Nei, det kan sannelig være hektisk og jobbe i barnehage. All ære til deg som jobber 50% i bhg. Legen min sykmeldte meg i uke 5 da jeg var gravid og jobbet på småbarnsavdeling. Taklet ikke lukter og brakk meg for det minste lille. Kunne ikke risikere å spy barna i bakhodet da jeg hjalp dem å åpne matboksen. Kaviar, leverpostei, fiskepudding... I det hele tatt. Uff!

Denne gangen sliter jeg med tett nese pga. hovne slimhinner, så nå er ikke lukt et like stort problem. Heldigvis. Sikkert derfor det går bedre med kvalmen også ;)

huff, nei det hadde tatt seg ut å send ungen hjem med spy i håret :laughing021 måtte selv springe på toalettet etter å ha smurt på makrell i tomat på en brødskive så skjønner godt at du ble sykemld!
Håper slimhinnene dine blir litt bedre isåfall :)
 
Er det mulig å ha kynnere på bare en side av magen? :wideyed:
 
Er det mulig å ha kynnere på bare en side av magen? :wideyed:
Ja jeg har det noen ganger og det er på høyre siden. Noen ganger er det så vondt at jeg må puste meg gjennom de men har vært til lege og alt sto bra til med bebisen:) Bare man ikke blør når man har kynnere så er alt som det skal være, men forstår godt at man blir litt redd og engstelig når man får vonde kynnere som bare er på en side:D
 
Ja jeg har det noen ganger og det er på høyre siden. Noen ganger er det så vondt at jeg må puste meg gjennom de men har vært til lege og alt sto bra til med bebisen:) Bare man ikke blør når man har kynnere så er alt som det skal være, men forstår godt at man blir litt redd og engstelig når man får vonde kynnere som bare er på en side:D

Okei, er så mye nytt som skjer med kroppen hele tiden er vanskelig å vite hva som er hva :wideyed::p
 
Back
Topp