Kynnere

MarieM

Forelsket i forumet
Junilykke 2020 ♡
Julikulene 2020
Dette er mitt første innlegg, håper jeg gjør det riktig.

Noen flergangsfødende eller førstegangsfødende for den saks skyld som har begynt å kjenne på kynnere?
Har hatt mye av det de siste dagene. Spesielt på kveldene.
Er bare 20+1. Kan ikke huske at jeg fikk kynnere så tidlig med første barn.

Til info er jeg sykmeldt med svangerskapskvalme, så det er ikke sånn at jeg er på jobb, er i farta og stresser rundt på dagene. Tar det stort sett rolig pga. kvalmen. Husker jeg fikk det om jeg var mye i aktivitet i svangerskapet med første barn, men nå kan jeg få det bare jeg går opp trappa. Har hørt at det er vanlig å få tidligere kynnere i senere svangerskap, men nå får jeg det så fort at jeg nesten blir litt bekymret.
 
Jeg har det, og er også 100% sykemeldt for kvalme, ligger og sitter mesteparten av dagen. Men de er ikke vonde enda da. Jeg merker det spesielt i perioder når magen vokser mye. Hadde en skikkelig heftig periode rundt uke 16, med nedpress i tillegg, da ble jeg litt bekymret, men så gikk det over, og magen poppa ut. Jeg har hatt det mye i det siste også, men kjenner ligamentsmerter i tillegg, så det er sikkert litt samme greia som i uke 16. Er straks 24 uker på vei.

Fikk premature rier sist svangerskap, og forskjellen på de og kynnere var hovedsakelig at de kom helt regelmessig(hvert 5 min) (har vonde kynnere i familien).
 
Hadde også nedpress, mye kynnere og veldig til ligamentsmerter rundt uke 16 som gikk over omtrent i det magen poppa ut. Ble også bekymret, men det ga seg heldigvis. Har hatt det litt til og fra uten nedpress, heldigvis. Men nå er kynnerne og ligamentsmertene tilbake for fult. Forrige fødsel ble igangsatt. Da gikk jeg fra murringer til stormrier, men antar vanlige rier er vondere enn kynnerne jeg har nå. De er tidvis vonde, men overhodet ikke regelmessige og gir seg som regel ganske raskt om jeg bytter stilling.

Nevnte kynnerne for jordmoren på OUL på torsdag. Hun virket overhodet ikke bekymret, men ga meg relativt streng beskjed om å ta det rolig.
 
Har masse kynner... er førstegangs.
Får de når som helst og hatt de så mye at jeg ikke har kjent liv flere dager. Jeg er i kontakt med jordmor. Har fått beskjed om at når det er så mye og ofte så er det ofte ett stresssymptom.. :sorry:
 
Jeg er 22+5 og har kjent kynnere i sikkert et par måneder nå. Dette er andre svangerskap, og jeg kan ikke huske at jeg kjente kynnere så tidlig med førstemann (evt. visste jeg bare ikke hva det var :p). Synes også de er sterkere denne gangen. Ikke noe system på når de kommer; kan være både når jeg er i ro og når jeg stresser.
Ligamentsmerter synes jeg var verre med førstemann, da klarte jeg til tider nesten ikke å bevege meg uten at jeg fikk vondt.
 
Har også en del kynnere. Men for min del så tror jeg det kommer av mye stress og ståing på arbeid..merker ikke så mye av det i helgene.
 
Back
Topp