Kynnere

Nillo

Forelsket i forumet
Juligull2021
Hei, hvordan opplever dere kynnere? Og hvor ofte? Jeg opplever flere ganger daglig at magen blir knallhard. Det er som regel sammenfallende med full blære (men når er den ikke det?). Hvis jeg sitter eller ligger plager det meg ikke, og det går raskt over.

Men hvis jeg er ute og går må føles det som jeg får gangsperre og det går ikke over før jeg får satt meg ned - altså kan det innimellom vare i mange minutter. Hvis jeg bare tar en pause (hvis jeg finner en benk) til de har gitt seg, kommer de straks tilbake når jeg begynner å gå igjen. Jeg har snakket med legen om det og det virker ikke som det er unormalt. Men, hvordan opplever dere kynnere? (Jeg er førstegangsgravid og uke 31+4, ubehag med kynnere har vart siden uke 27+3)
 
Jeg har hatt kynnere nesten konstant i ca 2 uker nå. Magen er hard. Blir mer og mer sliten utover dagen, og etterhvert får jeg mensensmerter. Mine kommer uansett om jeg gjør noe eller slapper av. Og kan vare i timesvis.
Kynnere er livmoren som trener seg til fødsel. Hvis de er regelmesige og veldig smertefulle bør du kontakte føden.
 
Kan nestsn ikke gå mer enn to meter før jeg får kynnere. Men får også kynnere om jeg bare ligger på sofaen og våkner av de på natta. Magen blir stram og de er veldig ubehagelig.
 
Føler mine kynnere kommer litt uavhengig av aktivitetsnivå, er ikke spesielt plaget av de. Noen kjenner jeg godt når de kommer, andre ganger er plutselig magen helt hard når jeg tar på den [emoji14] eneste gangene jeg kan si kynnerene kan være litt vonde er rett etter sex/orgasme men det gir seg raskt igjen.
 
Eg er ikkje plaga med det, er førstegangs. Kjenner av og til at magen blir hard, spesielt etter sex/orgasme, men elles er det ikkje vondt. Er spesielt hardt på høgresida, men trur det har med at lille ligger med rumpa og ryggen den vegen.
 
Hatt kynnere siden uke 20-ish. De er aldri vonde, men ubehagelige om de kommer når jeg er i aktivitet. Da må jeg stoppe opp og vente til de går over. Kommer også i hvile. De som kommer i hvile kjenner jeg noen ganger at de kommer, andre ganger oppdager jeg dem tilfeldig med at jeg kjenner at magen er helt hard. Syntes kanskje kynnerne har endret litt karakter, nå kan jeg kjenne at de begynner i toppen av livmoren og at det brer seg nedover resten av magen, som en slags "strøm".
 
Varierer også hvor mye jeg har, men har kynnere hver dag. En gang telte jeg 60 (eller var det nærmere 70?) på en dag. De gjorde ikke vondt. Ringte føden den dagen siden det var så himla mye og ofte (i hvile), men det var ingen fare så lenge de ikke ble regelmessige eller vonde.
 
Litt godt (beklager!) å se at jeg ikke er alene, og jeg synes mine kynnere er plagsomme nok - men det virker som de kan være verre! :-/

Hvordan går det for dere å være i jobb med mye kynnere? Har dere fått tilrettelegging eller er dere sykemeldt?
 
Mange og vonde kynnere her, og generelt mye vondt i magen. Første gang jeg har hatt det sånn. På nippet til å tro jeg skal føde flere ganger, men så roer det seg om natten.
 
Jeg er førstegangs og har hatt kynnere i endel uker. Er 32+3 i dag. På 17. mai var det et problem.. Den ene kynnere rakk såvidt å gi seg før neste var igang.. Opplever at det kommer en «klump» opp på venstre side, nesten helt opp mot ribbena. Har egentlig trodd det var rumpa eller hofta til mini, men begynner å tro at det kanskje er morkaka? Har i alle fall den på framre vegg. Føler ikke de kommer når jeg gjør noe spesielt, men kjenner det ekstra godt når jeg sitter.
 
Jeg har og noen kynnere til dagen. Gjør ikke vondt,magen strammer seg skikkelig og kan være litt ubehagelig når jeg går,men er jo bare positivt at livmoren trener seg til fødsel :)
 
Dere som har MYE kynnere, føler dere at det er vanskeligere å kjenne liv i magen? Jeg går omtrent med stram og hard mage konstant, og syns det er mindre tydelige bevegelser... Det begynner jo å bli dårlig plass inni der, og alt så helt fint ut på UL på onsdag - men bekymrer meg fort :(:wtf:
 
Dere som har MYE kynnere, føler dere at det er vanskeligere å kjenne liv i magen? Jeg går omtrent med stram og hard mage konstant, og syns det er mindre tydelige bevegelser... Det begynner jo å bli dårlig plass inni der, og alt så helt fint ut på UL på onsdag - men bekymrer meg fort :(:wtf:

Mye kynnere og mindre bevegelse burde sjekkes. Fått beskjed på sykehuset at man skal kjenne mye liv på slutten av svangerskapet også. Spark og dult blir anderledes, men skal kjennes.
 
Back
Topp