Kvinner med muskler

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Hva synes dere om det? Ikke sånn fitnessutøver, men mer som Marit Bjørgen.

For noen år siden så syntes "alle" at det var så stygt, så jeg lurer på om holdningene har endret seg.
 
Jeg tenker fint for dem :)
Men har de sånne muskler og brede skuldre er ikle halterneck det beste å velge på penkjoler..
 
Opp til hver enkelt hvordan de vil se ut, men personlig syns jeg ikke så mye muskler er pent hverken på kvinner eller menn.

Og de kommer vel godt med når det er snakk om idretter som langrenn o.l. da :)
 
Jeg synes det er litt sexy ;) litt muskler men ikke for mye.
 
Nå har jeg litt markerte muskler selv. Ikke som Marit Bjørgen, men allikevel litt mer markert enn alle mine venninner. For min del har det ikke vært for å se sånn eller sånn ut at jeg har trent og fått markerte muskler, det er heller det for å være sterk nok i en til tider fysisk tung jobb og at jeg ellers også er glad i å trene. Syns det er bra at det blir mer akseptert for oss kvinner å ha litt muskler. Før fikk jeg kritikk for at en muskel syntes og fikk høre jeg så ut som en mann og at jeg hadde mannemuskler. Nå hører jeg ikke noe negativt. Men det kan jo også være at man har blitt eldre, og omgås ikke med folk som kommenterer andres utseende i like stor grad.
 
Jeg synes det er kjempefint om man er sterk og at det vises!
Men man må ofte ha ganske lav fettprosent for at musklene skal vises godt på den måten, og det er det jo ikke så mange som har. Musklene bygger seg litt forskjellig fra person til person, akkurat som vi bærer forskjellig når vi er gravide. Synes generelt at de fleste fasonger kan være fine. :) Lang og slank, lang og firkanta, liten og rund, liten og sped. Fint om vi omfavner alle og innser at én mal ikke passer alle.
 
Har vokst opp med å være med mamma på kroppsbygging og fitnesskonkurranser to ganger i året, så jeg er helt vant til det og tenker overhode ikke over det. Blir nesten lettere irritert hver gang temaet kommer opp, det er som å spørre noen om hva de synes om feite folk, og det er jo bare utidig.

Red; bare sånn at det er nevnt, her går jeg direkte på et annet ekstrem fordi jeg selv har fått høre så mye tull kroppspress om min egen kropp, man får jo ikke være i fred uansett hvilken kropp han har :dead:

Jeg er utrolig tynn, og jeg har fått så mange kommentarer om synlige muskler og at jeg må feites opp osv osv, og det føles helt grusomt å få slengt sånt i trynet.
 
Last edited:
Jeg synes at det er fint.
 
Jeg synes det er fint :) Og synes det i alle fall er feil å kalle det stygt eller ikke pent! Som nevnt over, så må man vel vanligvis ha en lav fettprosent for å få det. Jeg er selv naturlig veldig slank og trener litt styrke og har dermed ganske definerte muskler :D Liker kroppen min!

Synes ofte i sånne kroppsdebatter at man blir kritisert om man sier noe om kroppen til overvektige, mens om folk er slanke/tynne/veltrente, så kan man liksom si hva man vil. Hvorfor er det mer greit å si at det er stygt med sånne muskler enn at det er stygt med noen kilo ekstra på kroppen?
 
Syntes det er fint jeg[emoji1305] Men støtter veldig det LilleUllsokk skriver. Men jeg syntes former er vakkert, strekkmerker er fint. En stor rompe og en liten veltrent rompe. Jeg må si så lenge personen bærer kroppen sin med stolthet er ofte kroppen veldig vakker i mine øyne. Jeg er ekstremt kritisk på min egen kropp, (nå er jeg gravid med bekkenløsning så lite trening i svangerskapet. Men er første gang i livet jeg faktisk er fornøyd med magen, og jeg er vant til en trent mage eller en flatmage som det kalles, men resten av kroppen har jeg ikke lett for å godta nå).
Men jeg syntes andre gravide og ikke gravide som bærer kroppen sin med en holdning som sier at de er stolt og liker seg selv er veldig pent. Så uansett hva andre sier er vel det peneste som finnes selvtillit og ta vare på seg selv for sin egen del. Bare min mening[emoji4][emoji170].
 
Har vokst opp med å være med mamma på kroppsbygging og fitnesskonkurranser to ganger i året, så jeg er helt vant til det og tenker overhode ikke over det. Blir nesten lettere irritert hver gang temaet kommer opp, det er som å spørre noen om hva de synes om feite folk, og det er jo bare utidig.

Red; bare sånn at det er nevnt, her går jeg direkte på et annet ekstrem fordi jeg selv har fått høre så mye tull kroppspress om min egen kropp, man får jo ikke være i fred uansett hvilken kropp han har :dead:

Jeg er utrolig tynn, og jeg har fått så mange kommentarer om synlige muskler og at jeg må feites opp osv osv, og det føles helt grusomt å få slengt sånt i trynet.

Ser den altså, men for min del lurer jeg fordi det er akseptert at menn har muskler. Kvinner skal liksom se svakere ut virker det som. Eller, virket det som, for de fleste her sier jo at det er helt ok :)
 
Har vokst opp med å være med mamma på kroppsbygging og fitnesskonkurranser to ganger i året, så jeg er helt vant til det og tenker overhode ikke over det. Blir nesten lettere irritert hver gang temaet kommer opp, det er som å spørre noen om hva de synes om feite folk, og det er jo bare utidig.

Red; bare sånn at det er nevnt, her går jeg direkte på et annet ekstrem fordi jeg selv har fått høre så mye tull kroppspress om min egen kropp, man får jo ikke være i fred uansett hvilken kropp han har :dead:

Jeg er utrolig tynn, og jeg har fått så mange kommentarer om synlige muskler og at jeg må feites opp osv osv, og det føles helt grusomt å få slengt sånt i trynet.

Rart å blande med feite folk[emoji848] ofte er ikke folk feite fordi de vil det selv og ofte er det diagnoser og et sykdomsbilde med. Om man har synlige muskler som kvinne vil jeg påstå at man i de aller fleste tilfellene har jobbet for det og valgt den kroppen selv så å si at noe ikke er pent, om man har valgt det selv syns jeg er mer innafor enn hvis man ikke har valgt det.
 
Det tiltrekker meg ikke, men jeg liker ikke "overmuskuløse" menn heller, og jeg har sett hvor lite sunt det er for de kroppene når de ikke kan trene og spise slik lenger, og opplevd at flere i nær omgangskrets har utviklet ortoreksi av å være i fitness-miljøet.
Jeg tror ikke det er spesielt sunt å bli så opphengt i kroppen sin, eller en diett, eller et treningsprogram, så det plager meg mer enn at noen velger et gitt utseende.

Jeg synes det er pent med kropper i form, og i flere former, men ikke når det blir så ekstremt ene eller andre veien.
 
Ser den altså, men for min del lurer jeg fordi det er akseptert at menn har muskler. Kvinner skal liksom se svakere ut virker det som. Eller, virket det som, for de fleste her sier jo at det er helt ok :)

Kvinner ER jo fysisk svakere fra naturens side, og det er jo en smakssak hva man definerer som "sterk" og "svak," og "maskulin" og "feminin."
Jeg synes det blir veldig maskulint på en litt kunstig måte når puppene blir firkantede og "senete," og er veldig glad i mine egne former, som kom så altfor sent :p, så at noen vil trene dem bort er uforståelig for meg.
 
Back
Topp