kvalme sent i svangerskapet.

Blomsterpiken91

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2016
Oktoberfruene 2018
Er i uke 31+6(måtte faktisk sjekke hvilke uke jeg er i :p) å opplever tidvis kvalme uvelhet. Flere som opplever dette?

Sist svangerskap kan jeg ikke huske å ha opplevd det :) og har heller ikke slitt med kvalme tidligere i sv :)
 
Jeg har faktisk kjent litt til det samme selv i de siste dagene, ikke den ekstreme graden selvfølgelig. Kan kjenne litt som jeg gjorde i begynnelsen av svangerskapet, at jeg må ha frokost kjapt ellers blir jeg veldig kvalm.. Er i uke 33+2 nå, mener å ha lest at det er normalt for noen mot slutten av graviditeten :) Akkurat hva det kommer av aner jeg ikke :p
 
Jeg blir også uvel/kvalm igjen nå i uke 31.. [emoji849] men det gir seg litt fortere nå, enn i begynnelsen av svangerskapet.. heldigvis..
 
Kjenner på kvalmen igjen ja... kommer hvis jeg ikke spiser regelmessig, men også når jeg har spist. Så litt opp og ned [emoji15]
 
Samme her også. slet veldig med kvalme og oppkast i 1 og begynnelsen på 2 trimester. Ser ikke noe mønster i det enda. [emoji29] håper det gir seg.
 
Får det noen ganger litt etter jeg har spist, tror det rett og slett begynner å bli litt trangt i magesekken:yuck: men her synes jeg det virker som det kommer litt ann på hvordan hun ligger. Merker at det er spessielt når hun ligger å tuller og presser opp mot ribbena det er verst.
 
Jeg er også kvalm fra tid til annen. Er vel oftest om jeg venter for lenge med mat. En morgen drøyde jeg frokost for lenge, guttungen prompet og det luktet så ille at jeg kastet opp.:D:yuck:

Jeg slet også med kvalme i de første 4 mnd, men i mye større grad.
 
Ikke direkte kvalme, men blir uvel hvis jeg drøyer frokosten for lenge f.eks. Også blir jeg litt uvel av å ha halsbrann innimellom.
 
Er uke 32+4, og jeg og kjenner at jeg har lett for å bli noe kvalm igjen nå.. slet mye med kvalme de 20 (?) første ukene.
 
Den er tilbake her også! Ikke like ille som i første trimester, men er mye uvel og sliter med aversjon mot en del mat :(
 
Leste på preglife appen at det er vanlig fra uke 30. Det står "barnet vokser mye nå, så husk mellommåltidene! Man kan fort bli litt kvalm disse ukene - det er fordi barnet vokser mye og hormonaktiviteten er stor. Dette er normalt".
 
Jeg har faktisk kjent litt til det samme selv i de siste dagene, ikke den ekstreme graden selvfølgelig. Kan kjenne litt som jeg gjorde i begynnelsen av svangerskapet, at jeg må ha frokost kjapt ellers blir jeg veldig kvalm.. Er i uke 33+2 nå, mener å ha lest at det er normalt for noen mot slutten av graviditeten :) Akkurat hva det kommer av aner jeg ikke :p

Ja det leste jeg også her at man kunne oppleve. Kommer litt brått på noen ganger ellers er det mest på natt og morningen :)
 
Leste på preglife appen at det er vanlig fra uke 30. Det står "barnet vokser mye nå, så husk mellommåltidene! Man kan fort bli litt kvalm disse ukene - det er fordi barnet vokser mye og hormonaktiviteten er stor. Dette er normalt".
Tror det var der jeg leste det også. Bare så ukjent følelse :p Også føler jeg at jeg ikke har overskudd til slik start på dagen :p
 
Tror det var der jeg leste det også. Bare så ukjent følelse :p Også føler jeg at jeg ikke har overskudd til slik start på dagen :p

Skjønner jeg godt! Ikke god start på dagen det[emoji17] var veldig kvalmen i starten og kasta mye opp, men har det heldigvis ikke nå lenger og krysser fingrer for at jeg slipper det[emoji849]
 
Skjønner jeg godt! Ikke god start på dagen det[emoji17] var veldig kvalmen i starten og kasta mye opp, men har det heldigvis ikke nå lenger og krysser fingrer for at jeg slipper det[emoji849]
Uff ja. Når du har hatt en slik start så er vel dette ingenting :p
 
Jeg var kvalm den dagen jeg tok glukosebelastningstest pga faste og lavt blodsukker. Utover det har jeg ikke vært plaget av kvalme siden uke 16 ca.
 
Her slapp aldri kvalmen helt taket [emoji28] Den verste kvalmen gikk over rundt uke 23-24, men har daglig hatt brekninger. Der har i alle fall ikke holdt meg sengeliggende som tidligere. De siste par ukene har det blitt litt verre igjen, men ikke så ille at jeg ikke takler det.
 
Kommet litt tilbake her nå, akkurat som appen sa!! Blææ[emoji17][emoji17]
 
Back
Topp