Kvalme! HJELP

_gjotterii_

Elsker forumet
Så heldig at je er helt ekstremt kvalm om dagen.. vært det i 2 mnd nå. 11 uker og 5 dager på vei, null matlyst og holder på å forgå av kvalme. Det er helt forferdelig!! Prøvd alt fra ingefær til appelsiner og sjokomelk og salte kjeks.. Alt kommer oppigjen uansett.. Får heller itte spist ordentlig.. Blir kvalm og syk med en gang...
Noen som har tips og råd?
 
Jeg har ikke noen gode råd ney, menne hvis du ikke er veldig uheldig så går det over om etpar uker.
Liten trøst kanskje, men sånn er det, desverre [;)]
 
huff det er noen som får det skikkelig!!!!![:'(]
En trøst er at barnet iallefall tar til seg næringen selv om maten såvidt er nedom og oppigjen...
Ikke gi deg! spis igjen så fort det har kommet opp igjen...ha bøtta med spisebordet...eller der du spiser..drikk gjerne biola (veldig anbefalt til gravide og ammende) eller yoghurt noe som ikke er så vondt å spy opp igjen...(føler med deg!!!!Jeg har nemlig spydd i ett siden jeg var 5 uker på vei til jeg var 5mnd på vei...håper ikke det samme skjer deg). 
 
Ting som hjelper noen gravide mot kvalme:
-french fries (chips)
-50/50 med farris og eplemost blandet
-salte sild
 
Lykke til, det går over...og det blir bedre etterhvert...[:)]
 
 
 
hei.......
jeg er litt over 5uker på vei og e kvalm dagen lang- spez de dagene jeg jobber..noen som har noen råd...blir dere sykemeldt el snakker dere med legen el sjefen først??
det er så ekkelt å ha den kvalmende smaken i munnen...off..ikke godt nei...men prøver å tenke på den lille som skal vokse inni meg..men de dagene jeg er på jobb så klarer jeg ikke å få i meg skikkelig mat før jeg er ferdi på jobb alt fra 16-18....lenge uten skikkeli mat i magen...hjeeelp!!!!!!
 
Back
Topp