Kreative måter å avsløre den store nyheten

Gigi**07.2018**

Andre møte med forumet
Det kan godt hende at det er skrevet en liknende tråd tidligere, men jeg lager en for det om.

Har noen av dere noe kreative ideer på hvordan dere vil avsløre den store nyheten for deres nærmeste familie?

Jeg tenker å kjøpe en slags minnebok, f. eks Til mitt barnebarn. Og gi det til de kommende besteforeldrene med en postit-lapp der det står at boken bør helst være ferdig utfylt innen {termindato}. [emoji64] Også lurer jeg på om det er noen som har noe erfaring med denne boka? http://cdon.no/bøker/til_mitt_barnebarn-21295709

Og til tanter/onkler finner jeg smokk og fester lapp på der det står: Hei. Jeg melder ankomst {termindato}. Kan du på passe på denne for meg til da?
 
Koselig!
Forrige gang kjøpte vi 4 kopper til kommende besteforeldre som der sto : Farfar, Farmor, Mormor & Morfar på.
Oppi koppene la vi ultralydbilder fra TUL!
Vi pakket inn koppene og sa vi vi hadde kjøpt gave når vi var i Paris ( hadde da nesten nettopp kommet hjem) Det var en slager det!

Usikker på hvordan vi skal fortelle det til besteforeldre, tanter & onkler og olderforeldre denne gang. Vil gjøre noe som dette ihvertfall[emoji6][emoji108]
 
Vi ga bøker til alle besteforeldrene. Pene, vanlige skrivebøker. Skrev en hilsen inni der vi ba dem skrive ned historier fra eget liv og slektshistorie. Ga bøkene til jul. Til mine foreldre skrev jeg type "hei mormor" og "gled deg til sommeren morfar", mannen var litt mer kryptisk, men alle bøkene inneholdt ultralyd bilder i tillegg. Ingen hadde noen anelse, så det ble en artig opplevelse for oss alle.

Tanter, onkler og søskenbarn fikk vite det ved at vi stilte alle opp for å ta familiebilde. Mannen sa hva vi skulle gjøre av ablegøyer etc og plutselig sa han at jeg hadde baby i magen. Fikk noen artige bilder :) Heller ingen av dem hadde noen mistanker om graviditeten.
 
Så moro [emoji4][emoji106] Hvordan var rebusen, om jeg får spørre?
Bilde av ulike gjenstander.
Dykker (-er) = Dykk
Eggeskall (-egge -L) = skal
Blink (-nk) = bli
Tanntråd (-ntråd) = tan
Tepose (-pose) = te

Pappa filma jentene. Kjempekjekt når det gikk opp for de hva svaret var :woot:de er 8 og 13 år forresten.
 
Tok TUL 7+0, kjøpte inn dobbelte kort, limte inn kopier av bildet (et til svigermor, et til mamma/stepappa og et til pappa/stemamma), og gav dem på julaften (8+4) inni stod det: "loading 21,2% expected delivery 4th of August". (husker ikke helt om prosenten der er riktig, men tok i alle fall riktig prosent i forhold til 8+4.)
 
Så på ei fb gruppe noen morsomme bildet. Ene er mor over doskåla i bakgrunnen av en far som tar selfie med tommel'n opp.

Mor tar selfie med ulbildet å et glis å i bakgrunnen sitter faren med ei flaske alkohol å ser oppgitt ut.
De likt æ godt [emoji23][emoji23][emoji23]
 
Back
Topp