Krabber

Jepp, har krabbet en stund no. Nærmer seg stående når hun drar seg opp etter ting. Syns det er herlig for da klarer hun seg litt mer på egenhånd og det er kjempesøtt når hun følger etter meg inn i et annet rom eller kommer fra andre siden av rommet når jeg roper [emoji7]
Åååh så herlig :love7
 
Her er han mest på rulling. Hater å ligge alene på gulvet så jeg ser vel egentlig ikke helt hvordan han skal klare å krabbe som hyler bare han nærmer seg gulvet... han ruller og roter rundt i sirkel, men han skal bare stå. Drar seg opp etter ting også, men prøver kun å sitte.
 
Dere som har småtroll som krabber, hvor gamle var de når de startet? Og gikk det fort eller brukte de tid på å komme seg opp og fram? :) Jeg er bare så spent på førkna her :D
 
Dere som har småtroll som krabber, hvor gamle var de når de startet? Og gikk det fort eller brukte de tid på å komme seg opp og fram? :) Jeg er bare så spent på førkna her :D

Tok vel en drøy måned fra hun begynte å dra opp rumpa for å prøve å stå i krabbestilling til hun krabbet skikkelig! I mellomtiden var det en del åling og litt bakover. Begynte med rumpa opp da hun var 5mnd. Vet ikke hvor lang tid det er vanlig at det tar, men hun her er jo veldig tidlig ute og ekstremt utålmodig og motivert, så kan sikkert hende hun har lært seg litt raskere enn snittet[emoji6]
Veldig gøy når de begynner å bevege seg, så bare å glede deg! Selv om det plutselig blir litt mer jobb å passe på dem da hehe[emoji4]
 
Tok vel en drøy måned fra hun begynte å dra opp rumpa for å prøve å stå i krabbestilling til hun krabbet skikkelig! I mellomtiden var det en del åling og litt bakover. Begynte med rumpa opp da hun var 5mnd. Vet ikke hvor lang tid det er vanlig at det tar, men hun her er jo veldig tidlig ute og ekstremt utålmodig og motivert, så kan sikkert hende hun har lært seg litt raskere enn snittet[emoji6]
Veldig gøy når de begynner å bevege seg, så bare å glede deg! Selv om det plutselig blir litt mer jobb å passe på dem da hehe[emoji4]
Frøkna her begynte også med rompa rundt 5 mnd ;) De siste halvannen uke har hun vært i stående krabbeposisjon når hun er trøtt og har hodet i gulvet, og i senga er hun mye mer mobil enn på gulvet. Håper det skjer snart, hun blir jo ikke bare litt frustert heller :p

Var din da 6 mnd når hun startet? :)
 
Frøkna her begynte også med rompa rundt 5 mnd ;) De siste halvannen uke har hun vært i stående krabbeposisjon når hun er trøtt og har hodet i gulvet, og i senga er hun mye mer mobil enn på gulvet. Håper det skjer snart, hun blir jo ikke bare litt frustert heller :p

Var din da 6 mnd når hun startet? :)

Det er hvertfall slitsomt når de reiser seg opp i søvne! Det skjer mange ganger hver natt her. Hun klarer liksom ikke bare legge seg ned igjen og sove, står bare å gynger og gråter i halvsøvne[emoji13] Noen ganger setter hun seg helt opp eller reiser seg opp også... Men på dagtid er det mer stas da hehe!
Var rundt 6 når hun begynte ordentlig med krabbingen ja, og så har hun bare blitt mer og mer speedy de siste ukene (blir straks 7mnd). De blir litt frustrerte i starten ja! Men plutselig får hun det til! Bare å være tålmodig[emoji6]
 
Det er hvertfall slitsomt når de reiser seg opp i søvne! Det skjer mange ganger hver natt her. Hun klarer liksom ikke bare legge seg ned igjen og sove, står bare å gynger og gråter i halvsøvne[emoji13] Noen ganger setter hun seg helt opp eller reiser seg opp også... Men på dagtid er det mer stas da hehe!
Var rundt 6 når hun begynte ordentlig med krabbingen ja, og så har hun bare blitt mer og mer speedy de siste ukene (blir straks 7mnd). De blir litt frustrerte i starten ja! Men plutselig får hun det til! Bare å være tålmodig[emoji6]
6,5 mnd her nå :D Jeg gleder meg så til hun blir mobil! Nesten så jeg er like utålmodig som henne ;)
 
Lille her klarer å åle seg litt framover, snurrer rundt og skubber seg bakover. Går opp på alle fire og står endel i planken. Men trur (og håper) det tek litt tid før han knekk koden på kryping. Hadde eit håp om at minstemann skulle vere baby lenge :rolleyes: men han er ikkje heilt enig i den tanken o_O
 
Hun åler seg fremover i full fart, gjerne bort til og under spisestustolene [emoji23]
 
Vesla kom seg for første gang opp i krabbeposisjon idag og knekte koden med å sette seg opp i samme slengen. Spennende å se hvor lang tid det tar før hun evt krabber. Men må si jeg syns det er greit om hun venter en stund til.
 
Lille her klarer å åle seg litt framover, snurrer rundt og skubber seg bakover. Går opp på alle fire og står endel i planken. Men trur (og håper) det tek litt tid før han knekk koden på kryping. Hadde eit håp om at minstemann skulle vere baby lenge :rolleyes: men han er ikkje heilt enig i den tanken o_O

No har han knekt krabbekoden her. Vart 7 mnd i går, kryp ikkje langt avgårde enda men han kryp.
 
Lille er 7 mnd om litt over en uke, og her går det i åling enda. Hun begynte å trekke beina under seg og stå i planke når hun var 5,5 mnd, men så stoppet utviklingen helt motorisk. Hun har i stedet hatt en periode nå med mye nye lyder og kommunikasjon, i følge hs så er det noen barn som har veldig delte faser med utvikling.

Hun kan godt drøye med å krabbe, men jeg blir litt redd for at hun skal henge etter også.
 
Lille er 7 mnd om litt over en uke, og her går det i åling enda. Hun begynte å trekke beina under seg og stå i planke når hun var 5,5 mnd, men så stoppet utviklingen helt motorisk. Hun har i stedet hatt en periode nå med mye nye lyder og kommunikasjon, i følge hs så er det noen barn som har veldig delte faser med utvikling.

Hun kan godt drøye med å krabbe, men jeg blir litt redd for at hun skal henge etter også.

I har stått i "planken" siden før sommeren, så trodde han ville krabbet skikkelig for lenge siden. Han åler seg frem eller har sånne små froskehopp bortover, og innimellom ligner det noe ordentlig krabbing. Han er også veldig på bablinga og "pratinga", så muligens det er det han har konsentrert seg om i det siste:) Han er 7,5 mnd. Går helt greit at det ikke går så altfor fort fremover, men hadde jo vært kjekt for han og å fått det ordentlig til snart.
 
Frøkna er nettopp blitt 7 mnd og har krabba siden ho var litt over 6 mmd. Nå er det nye å reise seg opp etter ting og klatre på alt og alle. [emoji4]
 
Nå begynte lille å krabbe også. Blir 8mnd om 1 uke. Men hun har i 2-3 uker reist seg opp etter møbler og oss. Går dersom vi holder henne i hendene. Så av en eller annen grunn virker det som hun nesten hoppet over krabbingen og begynte rett på gåingen.. men siden hun selvsagt ikke kan gå uten støtte enda, virker det som hun tar til takke med krabbingen nå :)
 
7m og krabber over alt.
Hun elsker å reise seg etter ting. Kan gå så lenge hun holder seg i noe, men hun kan ikke sitte seg ned igjen selv. Så vi har hatt en del uhell. Jeg fotfølger henne hvert sekund...
 
Vesla tok sine første krabbesteg idag (rett under 8 mnd). Og siden hun som regel har tatt to store milepæler i slengen så reiste hun seg ved siden av møbler idag også. Spennende tider imøte [emoji23]
 
Back
Topp