Kosttilskudd

Jeg bruker multivitamin for gravide, med omega-kapsler og tabletter.
 
Folat og omega3. Jeg ble kvalm av omega3 i den gule gravid-pakka så testa en som skulle være garantert oppstøtsfri. Også tar jeg D-vit pga lave verdier. Og spiser/drikker nok meieriprodukter så jod trenger jeg ikke.
 
Om du lurer på hvilke kosttilskudd du bør ta så har du mulighet til å stille spørsmål om dette på på nettmøtet med to ernæringsfysiologer i kveld ;) se info i egen tråd om dette
 
d61f2f0134dc1ea55059c8f199f17586.jpg
kjøpte denne for å teste :)
 
Nycoplus gravid. Men den er så synlig i skapet at jeg vurderer å bytte til noe litt mer diskrét om vi får nysgjerrige skap-tittere på besøk :p
 
Jeg tar folsyre, omega-3, D-vitamin dråper, multivitamin og jerntilskudd :)
 
Folsyre, D-vitamin og Levaxin (stoffskiftemedisin) om morgenen, gravid-vitaminer om kvelden. Får ikke ta dem samtidig, da jerntilskuddet i gravid-vitaminene motvirker Levaxinen.
 
Folsyre, multivitamin og omega 3 :)
 
Jeg har prøvd begge gravid vitaminer (gule og lilla), men blir veldig kvalm i flere timer etter at jeg har tatt de. Har likevel tatt de i flere uker nå. Har nå siste 2 dagene heller tatt omega 3, D-vitaminer og folsyre. Fortsatt kvalm, men MYE mindre kvalm.
 
Multivitaminer, folat, omega 3 og ekstra D-vitaminer
 
Jeg tar folat og tran. Var hos legen forrige uke og proklamerer stolt at jeg tar to skjeer tran hver dag. Legen ser skeptisk på meg og forklarer at det var litt mye, så nå har jeg gått ned til 1 spiseskje.

Tar ingen andre vitaminer eller noe. I en periode hvor jeg skulle ned i vekt la jeg inn alt jeg spiste i en dagbok på diett.no og fikk ut absolutt alt jeg spiste og hvor mye vitaminer av alle ulike typer jeg fikk i meg, så tror ikke jeg trenger noe ekstra.
 
Back
Topp