Kort VS lang protokoll

Bukett

Forumet er livet
Assistert-jentene
Septemberhjertene 2018
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hva er det som avgjør om man får kort eller lang protokoll?
 
Hva er det som avgjør om man får kort eller lang protokoll?

Vi fikk kort protokoll fordi vi har «mannlig faktor» som årsak til at vi trenger prøverør[emoji5]
 
Jeg har fått lang protokoll. Er mannlig faktor her også[emoji51]
 
Kort pga PCO og dårlig eggkvalitet. Dog står det vel ukjent kvinnelig infertilitet i journalen vår. Alltid fare for overstimulering hos meg.
 
Jeg har hatt lang, men skal ha kort neste gang (hvis det blir en neste gang) . Finner ingen feil hos noen av oss :)
 
Virker som det er veldig individuelt hva de setter folk på...kunne nesten virket tilfeldig selvom det sikkert ikke er det da:hilarious::hilarious:

Dere som ikke har el av dere selv da, hva har dere blitt satt på? Begge deler? :hilarious:

Jeg prøver bare å slå ihjel litt tid da ventetiden til forsamtalen går tregt;-) er spent på hva vi blir satt på...:)
 
Virker veldig tilfeldig hva de foretrekker.. FS ville ha meg på lang protokoll. Men av forskjellige grunner valgte vi å bytte til Medicus, der fikk jeg kort protokoll. Veldig glad for det- da faren for OHSS er enda større ved lang protokoll... Noe jeg fikk likevel ved kort.. her er det også mannlig faktor!
 
Skal ha kort protokoll, ingen kjente årsaker hos oss, men jeg har lett forhøyet amh. Har el av meg selv.
 
Hadde kort protokoll pga. mannen som var «problemet»
 
Hadde kort protokoll på første forsøk i det private. Lang protokoll på andre forsøk i det offentlige. Har aldri blitt forklart hvorfor på hverken det ene eller andre - er uforklarlig barnløs, altså ingen diagnose på hverken meg eller mannen.
 
lang protokoll. Dette pga endometriose?. Men hvis det blir noe neste gang så blir det kort da jeg ble ble overstimulert.

Men først må vi bruke opp de 22 eggene våre i fryseren ;-)
 
Jeg fikk lang protokoll. Vi brukte Porsgrunn (offentlig) Jeg spurte hvorfor lang, de sa at de gjerne heller mot å bruke lang protokoll i det offentlige fordi de har helgestengt og dermed kan styre stimuleringen slik at uttak/innsett ikke faller på helg.
 
Hatt lang protokoll offentlig, blitt gravid på lang protokoll.

Hatt kort protokoll privat, ble gravid.

Har endometriose.
 
Har hatt 2 lange (offentlig) og en kort privat. Har spurt om kort på det siste forsøker offentlig og fikk Ok på det. Har ikke fått noen begrunnelse på hvorfor det velger det ene eller det andre. Jeg har lav AMH og kort syklus.
 
Jeg hadde kort protokoll pga PCOS og risiko for overstimulering.. Ble kraftig overstimulert allikevel[emoji849] Men ble gravid, så det endte jo bra[emoji4]
 
Kort protokoll pga PCOS og fare for overstimulering. Ble lett overstimulert første gang, men også gravid :)
 
Jeg har pco og blir satt på kort protokoll pga fare for overstimulering :)
 
Back
Topp