Kor mykje drikk dei no?

Miamora

Glad i forumet
Septembergull'17
Skal på besøk til venner i morgen, vi tar med en flaske Amarone! og blir nok vekke 5-6 timer [emoji485][emoji1323]. Har pumpet 130ml i dag, pumper sikkert det samme i morgen. Holder det heile kvelden? Han sover for det meste, men bør ha melk til 2 måltider [emoji4]
 
Her drikker Lillesøster ca 200ml til hvert måltid ( ca 5 måltider per døgn). Gir kun mme så har derfor full oversikt ;)
Spiser kun små smaksprøver av fastføde.
 
Helsesøster sa mellom 80-120ml per måltid :)
Kos deg med vin!

Herlig, då skal litt over 200 holde på en kveld. Gleda meg til å ta et par glass i selskap med gode venner - første gong meg og sambo er på kveldsbesøk i lag sida i sommer. Lettast å vere heime når en har to små [emoji4]
 
Herlig, då skal litt over 200 holde på en kveld. Gleda meg til å ta et par glass i selskap med gode venner - første gong meg og sambo er på kveldsbesøk i lag sida i sommer. Lettast å vere heime når en har to små [emoji4]

Ville nok ha hatt litt mme i hus sånn i tilfelle. Som nevnt over holder 200ml kun til et måltid her i huset så det er veldig individuelt hvor mye de drikker. Litt dumt å ikke ha noe melk å tilby hvis du uheldigvis skal gå tom for pumpemelk ;)
 
Sniker

Husk at barn må ha mer mme enn mm til et måltid, fordi det er langt mer tungtfordøyelig, og krever langt mer energi å fordøye enn morsmelk.
 
Sniker

Husk at barn må ha mer mme enn mm til et måltid, fordi det er langt mer tungtfordøyelig, og krever langt mer energi å fordøye enn morsmelk.

Er det ikke motsatt, at man trenger mer mm enn mme til et måltid? I såfall ville min ha spist mer enn 200ml per måltid hvis hun fikk mm.
 
Er det ikke motsatt, at man trenger mer mm enn mme til et måltid? I såfall ville min ha spist mer enn 200ml per måltid hvis hun fikk mm.
Eller oftere. Mme holder de mette lengre, mens mm går raskere gjennom systemet.
 
Er det ikke motsatt, at man trenger mer mm enn mme til et måltid? I såfall ville min ha spist mer enn 200ml per måltid hvis hun fikk mm.
Nei, det er som jeg sa. Morsmelkernærte barn trenger mindre melk per måltid enn barn ernært på erstatning.


"Dette med den konstante melkemengden stemmer ikke overens med det som står bak på pakken med morsmelkerstatning vil mange hevde, og det er helt sant. Der står det at barnet skal ha større og større måltider jo eldre det blir, og hvis man regner sammen så er mengden der høyere enn den mengden jeg sier at de spiser av brystet. Det har sin naturlige forklaring i at morsmelken fordøyer seg nesten helt selv så babyen trenger ikke å bruke energi på å fordøye den. Morsmelkerstatningen er tungere å fordøye så det går med mer energi for å få den gjennom systemet. Derfor trenger de mer av den enn av morsmelk."

https://www.babyverden.no/blogg/hvor-mye-spiser-et-fullammet-barn/

Skrevet av ammehjelper.
 
Nei, det er som jeg sa. Morsmelkernærte barn trenger mindre melk per måltid enn barn ernært på erstatning.


"Dette med den konstante melkemengden stemmer ikke overens med det som står bak på pakken med morsmelkerstatning vil mange hevde, og det er helt sant. Der står det at barnet skal ha større og større måltider jo eldre det blir, og hvis man regner sammen så er mengden der høyere enn den mengden jeg sier at de spiser av brystet. Det har sin naturlige forklaring i at morsmelken fordøyer seg nesten helt selv så babyen trenger ikke å bruke energi på å fordøye den. Morsmelkerstatningen er tungere å fordøye så det går med mer energi for å få den gjennom systemet. Derfor trenger de mer av den enn av morsmelk."

https://www.babyverden.no/blogg/hvor-mye-spiser-et-fullammet-barn/

Skrevet av ammehjelper.
Eller oftere. Mme holder de mette lengre, mens mm går raskere gjennom systemet.

Da lurer jeg på hvis man spiser mer mme per måltid enn mm, men oftere mm enn mme vil ikke da mengden bli ca det samme?

Hvordan gikk det i kveld Miamora? Hadde du nok pumpemelk?
 
Da lurer jeg på hvis man spiser mer mme per måltid enn mm, men oftere mm enn mme vil ikke da mengden bli ca det samme?

Hvordan gikk det i kveld Miamora? Hadde du nok pumpemelk?

Hadde rikeslig [emoji23] Han drakk rundt 100?, sovna kl 22 og våkna ikkje igjen før kl 03 [emoji106]
 
Back
Topp