Kor aktiv var mannen din under fødselen?

  • Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet
M

Moderator Linda

Guest
Var de einige på førehand om korleis de ville ha det? :)
 
Han ordnet med en våt klut til det svette trynet mitt, som var mer enn nok:)
Ellers er jeg bare glad han rakk å komme tilbake i tide
 
Min va kjempe flink! han minna meg på å pusta kvar gong eg gløymte det når riene kom! Og haldt meg i handa så eg fekk knipa han!
Uten han hadde eg ikkje greid meg når me hadde ho fysta jm på nattå,for ho va virkelig ikkje til stedes og snakka knapt med oss. So kjempe glad for å ha han dar <3
 
Han har gjort det han har blitt bedt om, feks klut på panna, holdt meg i hånda, telle minutt mellom riene så jeg visste når jeg kunne ta lystgassen før neste rie osv. Syns det var stor hjelp i at han bare var til stede.
 
Han var støttende, akkurat slik jeg ønsket. Ingen sympati eller "heiarop", akkurat slik jeg ønsket :) jeg visste han var der og klar til å gjøre hva enn jeg ba han om, og det jeg ba om og trengte var i grunn bare en hånd innimellom og noen å le med! Fødselen fikk dog veldig fint og jeg var klar for at vi kunne ha en baby til 5min etter fødsel :p hadde det vært mer heftig hadde jeg muligens måtte bedt han om mer :)
 
Han var jordfar [emoji4]
 
Han var tilstede med vann og (prøvde å friste med mat). Han holdt meg i hånda og hjalp til meg lystgassen så jeg fikk tatt den i tide til riene. I tillegg pushet han meg akkurat nok under pressriene. Kjempeglad for at han var der <3
Var visst ikke bare jeg som hadde slitne muskler dagen etter :p
 
Til tross for at vi var førstegangsforeldre, og vannet gikk uten videre i uke 34, så var han akk slik jeg kunne drømt om, gjorde det jeg ba om/ønsket, var støttende! Men husker han prøvde å 'kose' meg litt i ansiktet, jeg opplevde det som en irriterende flue og ba han om å stoppe med en gang! Ikke alltid lett å vite hva som hjelper [emoji28]
 
Han var så tilstede som jeg ønsket det, for jeg hadde ikke behov for å ha han rundt meg hele tiden da jeg går inn i en slags boble når jeg får riene, dette har han godt kjennskap til da vi har vært gjennom 3 fødsler fra før av :) Men som alltid, var han like fantastisk :) Han fikk å fri tilgang til å gå i kiosken, gå ut å ta seg frisk luft osv :)
 
Han var kjempe god å ha! Hjalp meg gjennom riene, holdt meg i håndo, fant kald klut eller vatn til meg! Altså da eg spørte om:) Han hadde seg ein "pause" og åt litt middag som han heiv i seg i frykt for å gå glipp av nåke! Ahahaha, men når eg sa han sku gjer nåke så gjor han da:)
 
Han var kjempegod! Stod ved min side hele tiden, koste på meg og ga meg vann hver gang jeg gapte :) jeg hadde nesten ingen pause mellom riene, klarte derfor ikke å snakke men mannen forstod alt jeg trengte <3
 
Back
Topp