Kontroll etter SA

ar_li

Forelsket i forumet
Vet vi skal til kontroll etter SA. Når ca vil det være? Fikk ikke noe form for flyers eller blader om tiden etter SA på sykehus, så har litt spm om dette. Vi vil få svar på obduksjon vet jeg (hvis den er ferdig).
 
- Når vil kontrollen være?
- Hva skjer på kontrollen?
- Vil det være en Ul for å sjekke om alt er i orden?
 
Takk for alle svar :)
 
ORIGINAL: Nisa

Trist å høre at du mistet ja. Jeg fikk ingen form for informasjon etter å ha mistet.. jeg måtte selv be om kontrolltime (fikk det en uke etter), og det var med UL for å se at livmoren var tømt og at alt var som det skulle.

Skjedde ikke stort annet på kontrollen enn akkurat den UL'en. Fikk ikke tid til å spørre et eneste spørsmål før jeg ble vist ut. Syns det var skikkelig ubehagelig, jeg hadde så mange spm, men føltes ut som om jeg var en del av et samlebånd.. jeg måtte selv søke etter det jeg lurte på på internett, blant annet når skulle man få tilbake mensen, etc etc...

Hele opplevelsen min ble veldig forverret av at legene ga fullstendig blaffen i hvordan jeg hadde det, det eneste de sa var at dette var så vanlig og at det ikke var noe å tenke på.. Iskalde vil jeg si...

Håper du får en bedre opplevelse enn meg.. Lykke til!

Akkurat sånn følte jeg det også!
 
Tusen takk for svar alle sammen :) Jeg har noen spm til som jeg håper dere kan svare på:
 
Hvis man forlanger hyppigere sjekk i forhold til UL, vil man da få det etter en SA når man er gravid igjen? Ønsker dette når vi blir gravide igjen. Får man Ul tidligere enn uke 18? Jeg vet vi vil få hyppigere kontroller hos jordmor og lege når vi blir gravide igjen. De har vært enestående etter vår SA. Men det er dette med UL da?
 
Mistet jenta vår den 15.09.08, var 19+3 på vei. Hadde utskrapning 19.09.08 pga stor blødning etter SA. Var mye rester igjen. Jeg sluttet å blø rundt den 1 okt (hadde kun brunt, slik som i slutten på en mens).
På den 3-4 okt hadde jeg vondt i eggstokkene. Kan dette ha vært eggløsning? Noen som vet? Fikk beskjed av legen på sykehuset at vi skulle vente med å ha samleie i 2 uker. Holdt dette nesten, men sprakk da det var 1 dag igjen av "FY"-perioden. Kan det ha noe å si på at jeg hadde vondt? Jeg har lest at man kan bli fort gravid igjen etter SA, så jeg håper og håper på at det skjer. Ringte gyn på sykehuset og spurte om det ville skje noe om vi prøvde før første mens, for jeg ville jo ha en EL før mensen allikevel.....

Leste også på forumet at hcg var i kroppen etter en SA. Trodde det forsvant da det ble en SA og at man da kunne stole på gravid tester. I og med at det ikke er lenge siden vi mistet og hadde sex, så er det kanskje bortkastet å ta en test? Det er jo ikke mange dagene siden vi prøvde igjen, mener jeg.
 
Takk for svar :)
 
Tror man kan få hyppigere ul.kontroller dersom man ber om det, men mitt inntrykk er at det avhenger litt av hvilken lege man snakker med. I noen steder er det jo flere gynekologer/jordmødre med ul som man ikke trenger henvisning til, og da er det jo bare fritt frem å bestille.
 
Hcg-et blir værende i kroppen en stund etter en abort, det forsvinner gradvis i løpet av noen uker.
 
Noe mer kan jeg dessverre ikke svare på, er ny her på dette forumet[:)][&:].
 
Hmm..var te legen samme dag som æ hadd mista (mista på natta), og fikk bare prata, blei ikke snakk om noka kontroll eller nå sånt..
 
Back
Topp