En+en=fire

Flørter med forumet
Hei.
Var igjennom en SA i forrige uke, 10+3 aller første svangerskap , og det ble krøll med å få ut alt etterpå. Det aller meste (inkl. Embryo/fosteret) kom med en gang, men UL viste en del rester igjen. Fikk Cytotec hjemme og etterpå cytotec på sykehuset (tilsammen 18 tabl.) uten at noe kom ut. Restene ble til slutt sugd ut med vakuum. UL viste etter vakuumsugingen at det fortsatt var bittelitt igjen (målt til 7,9mm - sier meg ingenting) og mye mer blod i livmor enn før utsugingen. Legen sa at blodet kom til å tømme av seg selv de neste dagene og at den lille resten av plommesekken ville komme ut ved første mens.

Problemet er at jeg ikke har blødd mer enn et par dråper blod etter utsugingen (3 dager siden), så alt blodet er jo fortsatt i livmoren. Vil det gå helt fint å bare vente i noen uker til mens forhåpentligvis kommer tilbake og at alt vil fosse ut da, eller er noe galt når det slutter å blø rett etter utsuging?
Har ingen konstante smerter, men det kommer og går litt smerter i magen, spesielt når jeg er tissatrengt, mett eller går på do (nr to)...

Vil det bli ordnet opp av seg selv ved neste menstruasjon, eller bør jeg mase enda mer på gyn. Poliklinikk?
Hvis jeg bare venter til neste mens, bør jeg mase meg til en ul for å sjekke at alt er ute? Det virket på legen som at det ikke var nødvendig, men jeg er kjempeskeptisk siden kroppen ikke en gang klarte å få ut noe med hjelp av cytotec...
 
Hei!

Forstår godt at du er skeptisk til at kroppen vil klare dette selv siden du ikke har blødd noe spesielt etter utskrapningen. Pga smerten du beskriver som kommer og går, samt usikker heten din ville jeg bedt om en ny time evt hos en annen lege. Det er mulig at legen har rett, jeg er mest opptatt av at du skal føle deg trygg samt slippe smertene.

Veldig leit å høre at det ikke gikk, håper ellers alt går greit.

Masse lykke til!

ps. Dessverre må man mase innimellom for å få den tryggheten og hjelpen en trenger:)
 
Back
Topp