Konfirmasjon

caso

Første møte med forumet
Dattera til mannen min skal konfimeres neste år, og vi lurer på hva som er vanlig å gi..? Noen som har erfaring å dele?
Takk for alle svar[:)]
 
De jeg kjenner som har konfirmanter og som ikke bor sammen med barnet.Har brukt å dele utgiftene med konfirmasjonen,og gitt 1000-1500 kr til barnet.
Jeg vet ikke om det var det du mente??
 
Det som har blitt gjort hjemme hos oss (har skilte foreldre), er at de har betalt for en konfirmasjon hver. Og gavene til konfirmanten har de ordnet med hver for seg. Altså, mamma har ikke brydd seg om hva pappa gir og omvendt. Som dere skjønner, så er de ikke verdens beste venner...
Men jeg regner med at de hadde delt utgiftene 50-50 hvis de hadde klart å bli enige om noe.
I min konfirmasjon kom pappa som gjest, og i konfirmasjonen til søstra mi kom mamma som gjest. Fungerte bra for oss! [:)]
 
Dette er en svært interessant diskusjon. Da min eldste sønn ble konfirmert i fjor ble vi enige om at vi skulle dele på utgiftene. Dette ordnet vi praktisk ganske greit. når det gjelder gaven ble vi enige om at vi kjøpte en gave hver fra hver av våre familier. Vi er begge gifte på nytt med to barn i tillegg til han slik at vår Andreas har fire søsken. Min mann og jeg gav han en billett til Oslo sammen med oss, billett til en Sting-konsert og 1000 kr i lommepenger. Vi bor i nord-norge, så flybilletten kostet ca 1500. til sammen ble dette 3000 kr. Da eldste jenta vår (min stedatter) ble 15 (ho konfirmerte seg ikke) fikk ho et gullsmykke og en gullring som var designet spesielt for henne av restgull som vi hadde. Selve kostnadene på dette var ca 2000. Men gullet ver sikkert verdt ca 1000.
 
Back
Topp