Klesstørrelse til baby

Augustjente86

Forumet er livet
Julibaluba 2017
Sensommerlykke 2017
Julikulene 2020
Hvilken størrelse kommer dere til å kjøpe inn klær i til baby? Dere som har født før, hvor stor var baby, hvilken størrelse brukte babyen og hvor lenge cirka? :happy:
 
Har noe i 50, tror jeg, og regner med det blir brukt.
Første kunne egentlig ha brukt 44 de første ukene..
 
Med første var det så mange som overbeviste meg om at det overhode ikke var behov for str 50. Vel, jentungen var 49 cm/2920 gram, og drukna i str 56. Så vi måtte ut på shopping! Hun passet str 50 i 5-6 uker, gikk gradvis over til str 56 da.

Yngste var 50 cm/3500 gram, og han brukte str 50 til han var 3-4 uker.

Så, det jeg kjøper av babytøy på forhånd kommer til å kjøpes hovedsakelig i str 50. Trenger ikke så mye, vi har endel og jeg tenker vi kjøper inn mer etter at overraskelsen har kommet ut :)
 
Med første var det så mange som overbeviste meg om at det overhode ikke var behov for str 50. Vel, jentungen var 49 cm/2920 gram, og drukna i str 56. Så vi måtte ut på shopping! Hun passet str 50 i 5-6 uker, gikk gradvis over til str 56 da.

Yngste var 50 cm/3500 gram, og han brukte str 50 til han var 3-4 uker.

Så, det jeg kjøper av babytøy på forhånd kommer til å kjøpes hovedsakelig i str 50. Trenger ikke så mye, vi har endel og jeg tenker vi kjøper inn mer etter at overraskelsen har kommet ut :)


Signerer denne! Mini var 50cm akkurat men han brukte 50 i over en mnd. Irriterte meg også over at jeg hadde "hørt" på alle som sa at 56 og 62 var det eneste som kom til å blir brukt.
 
Vi hadde kjøpt inn 50 og storebror gikk direkte på 62 . Siden vi får enda en gutt og han ligger nesten på samme utviklings nivå som storebror tror jeg vi kommer til å ha med et hentesett på str 62
 
Signerer denne! Mini var 50cm akkurat men han brukte 50 i over en mnd. Irriterte meg også over at jeg hadde "hørt" på alle som sa at 56 og 62 var det eneste som kom til å blir brukt.
Mmhm. Så individuelt, og selv om NOEN babyer er så store at de hopper rett til 56, så gjelder det ikke flesteparten..
 
Har noe i 50, tror jeg, og regner med det blir brukt.
Første kunne egentlig ha brukt 44 de første ukene..
Med første var det så mange som overbeviste meg om at det overhode ikke var behov for str 50. Vel, jentungen var 49 cm/2920 gram, og drukna i str 56. Så vi måtte ut på shopping! Hun passet str 50 i 5-6 uker, gikk gradvis over til str 56 da.

Yngste var 50 cm/3500 gram, og han brukte str 50 til han var 3-4 uker.

Så, det jeg kjøper av babytøy på forhånd kommer til å kjøpes hovedsakelig i str 50. Trenger ikke så mye, vi har endel og jeg tenker vi kjøper inn mer etter at overraskelsen har kommet ut :)
Signerer denne! Mini var 50cm akkurat men han brukte 50 i over en mnd. Irriterte meg også over at jeg hadde "hørt" på alle som sa at 56 og 62 var det eneste som kom til å blir brukt.
Vi hadde kjøpt inn 50 og storebror gikk direkte på 62 . Siden vi får enda en gutt og han ligger nesten på samme utviklings nivå som storebror tror jeg vi kommer til å ha med et hentesett på str 62
Takk for tilbakemelding! Føler alle sier at 50 blir for lite og at jeg bare bør kjøpe 56, men jeg tenker at de må jo selge 50 for en grunn liksom :rolleyes: Blir nok litt av begge deler her, vil helst kle baby i egne klær så fort som mulig :happy:
 
Hvilken størrelse kommer dere til å kjøpe inn klær i til baby? Dere som har født før, hvor stor var baby, hvilken størrelse brukte babyen og hvor lenge cirka? :happy:

Kjøper inn 50 og noe 56. Sist jente bruke 50 så lenge som åtte uker. Før hun begynte p legge på seg og skøt nesten forbi 56 og rett i 62

Hun var 3050gram (gikk ned til 2.5kg) og var 50cm
 
Takk for tilbakemelding! Føler alle sier at 50 blir for lite og at jeg bare bør kjøpe 56, men jeg tenker at de må jo selge 50 for en grunn liksom :rolleyes: Blir nok litt av begge deler her, vil helst kle baby i egne klær så fort som mulig :happy:
Kjøp LITT i 50 i alle fall!
Også.. Vet ikke hvor store du og samboer var som liten, men det kan vel også være en faktor. Om dere generelt sett har store barn i familien.
 
Har noe i 50, tror jeg, og regner med det blir brukt.
Første kunne egentlig ha brukt 44 de første ukene..

Enig. Hadde det funtes 44 der vi bodde hadde jeg kjøpt det. Jenta passa til slutt prematurbleiene på sykehuset best :p
 
Takk for tilbakemelding! Føler alle sier at 50 blir for lite og at jeg bare bør kjøpe 56, men jeg tenker at de må jo selge 50 for en grunn liksom :rolleyes: Blir nok litt av begge deler her, vil helst kle baby i egne klær så fort som mulig :happy:
Du kan alltids ta en ul og få ca str på den lille når tiden nærmer seg
 
Hehehe. Sorry at jeg ler, men eldste min ble estimert til rundt 3700-3800 gram både tre dager før fødsel og dagen før. Jeg ville ikke basert klesinnkjøp på UL-estimering.
Hva endte han opp med da? [emoji14]
 
Datteren vår var bare 1520 g og 40 cm lang da hun ble født i uke 32+6, så vi hadde ingenting som passet henne. Måtte få noen til å få tak i prematurklær til oss i 40 og 44. Husker ikke hvor lenge hun brukte størrelsene, men tror ikke det var lenge i starten. Stoppet litt opp da vi kom til 74/80. Det brukte hun lenge. Nå er hun 2 og bruker 86/92. Har en del større klær liggende, for jeg hadde jo ingen erfaring og trodde at hun måtte opp i str like raskt som i starten, og kjøpte inn en del større klær også før jeg skjønte at det blir lenge før hun kan bruke dem[emoji1]
 
Her kjøper vi en del i 50, vesla var 2950 og 50cm når hun kom 8 dager på overtid, så forventer ikke en kjempestor baby denne gangen heller.. brukte 50 noen uker sist og 56 ganske lenge... måtte ut å handle mer 50 sist, for hadde hørt på alle som sa at vi ikke trengte 50! Hun drukna i 56 i allefall!
 
Back
Topp