klage på fastlege?

Ranchi82

Glad i forumet
jeg flyttet til min hjemkommune igjen etter å ha bodd et annet sted i flere år.
Valgte en kvinnelig lege da jeg tenkte at henne måtte være forståelsesfull.
Men jeg kunne ikke ta mer feil..
Henvendte meg ang noe ganske alvorlig men fikk knapt hjelp av dama.
Har også vært på gyn sjekk hos henne og hun sa ikke et kvekk fra det startet til hun gikk ut.
Jeg visste ikke når hun var ferdig engagn... :S

nå har jeg endelig fått byttet lege igjen (har ikke vært ledig hos andre før nå) men lurer på om jeg burde klaget på denne damen?
Skrevet brev til legekontoret og forklart hvorfor jeg bytteT?
eller er det liten vits i?
tenker bare på andre pasienter hos henne og om de har det likedan ....
 
Sikkert ikke dumt å klage, for dersom du ikke klager kommer hun ikke til å bedre seg....
 
men sender jeg bare brev til legekontoret da?
eller er det et spesielt sted man klager?

jeg har tidligere vært borti mye rart legepersonell som jeg ikke klaget på og som jeg angrer meg for idag.
vil ikke gjøre det nå..
verste jeg har vært borti var vel turnuslegen som mente 100% jeg hadde mistet sønnen min (ar vel 6-7uker på vei) men hun måtte ringe gyn på sykehuset for å høre om jeg måtte til utskrapning el om det var så tidlig at det ikke trengtes.
Da hun ringte dit møtte hun tydeligvis på noen hun kjente og begynte å skravle i vei om der hun jobbet og spurte om vedkommende trivdes der osv.
satt der bare selv med et tom følelse inni meg..
så la hun lykkelig ut om at hun var gravid selv og at hun skulle føde om sommeren bla bla bla.
så vendte hun tilbake til saken om at hun hadde en pasient der som hadde mistet bla bla..

etter hun la på brast jeg i gråt.
da spør hun bare umt: "er det utskrapningen du gruer deg til?"
"er vel mer lei meg for at jeg mistet" snufser jeg fram
"å, du er ung så det kommer fler" sier hun akkurat som om det ikke var noen big deal..

dustedama. irriterer meg den dag idag...
hun tok heldigvis feil da, og det er sønnen min et bevis på..
 
OMG, for en turnuslege[:@]
 
 
Du sender klagen til Helse og sosial sjefen/kontoret i kommunen din...
 

så la hun lykkelig ut om at hun var gravid selv og at hun skulle føde om sommeren bla bla bla.
så vendte hun tilbake til saken om at hun hadde en pasient der som hadde mistet bla bla..

etter hun la på brast jeg i gråt.
da spør hun bare umt: "er det utskrapningen du gruer deg til?"
"er vel mer lei meg for at jeg mistet" snufser jeg fram
"å, du er ung så det kommer fler" sier hun akkurat som om det ikke var noen big deal...


Uff, dette høres helt forferdelig ut.

Vi klaget i fjor, etter en spontanabort som førte til en forferdelig erfaring fra legevakten. Fikk DEN unnskyldningen (det var en ung mannlig turnuslege, enda verre!), engasjerte Livskrisehjelpen (han prøvde å fortelle oss at det ikke var relevant å oppsøke dem), fikk rød løper de 2 neste gangene jeg måtte dit for å få sykemelding, og endte opp hos den beste spesialisten i byen - takket være henvisningen som vi måtte kjempe for, nesten bokstavelig talt med nebb og klør.

Ta deg litt tid og skriv et ordentlig brev. Vi må si fra. Jeg siterte bl.a. Pasientrettighetsloven:

§ 3-5. Informasjonens form        Informasjonen skal være tilpasset mottakerens individuelle forutsetninger, som alder, modenhet, erfaring og kultur- og språkbakgrunn. Informasjonen skal gis på en hensynsfull måte.



 
vel, kan liksom ikke klage på turnuslegen da :s det skjedde 30 desember i 2004..

men skal klage på hu legedama jeg bytta da... takk for hjelp :)
 
Back
Topp