Kjenner spark høyt oppe

Narnia88

Flørter med forumet
Halloen :)

I går lå jeg på sofaen og slappa av, og brått kom det et helt tydelig og bestemt dult rett ved navlen. Jeg har kjent antydning til liv i noen uker alt, og forrige uke kom et like tydelig dult, bare litt lenger ned.

Skal etter sigende være 13 uker på vei nå, men det er jeg usikker på selv, siden jeg har ekstremt uregelmessig mens.
Dette er tredje ungen, men første gangen jeg har vært usikker på svangerskapslengden.

Kan det være at jeg er lenger på vei når det kommer så høyt? Skal på første kontroll på torsdag.

Har for øvrig kjent liv tidlig med de andre to også, men ikke så hardt så tidlig. Prøvde å dytte i magen for å få ny reaksjon, for jeg ville sjekke om det kjentes utenpå også, men da hadde nok lille ikke lyst til å være med på legen lenger :p
 
Hmm skal vel ikke kjenne dult ved navlen om du bare er 13 uker på vei, så enten så må du være lenger eller så var det noe annet du kjente :) ofte man tror luft er liv.
 
Har vært plaga med luft, men jeg er veldig overbevist om at det der ikke var luft ;) Tror selv jeg er lenger på vei, men det får jeg vel vite på ul..
 
Jeg tebker sånn at noen ganger kan man tro at luft er liv, men når man kjenner liv er det ingen tvil, om dere skjønner hva jeg mener? :p Det hørtes ut som en skikkelig klisje egentlig...

Jeg har også kjent sparkene tydeligere og lengre opp og i større område enn jeg hadde trodd på dette tidspunktet (15+6), så tror jeg kan være lengre. Hvis du har uregelmessig mens så er det vel gode sjanser for at du har regnet feil :)
 
Nr 3 her også, og 'kanten' er ved navlen. Om blæren er full er den langt over navlen :p kjenner fortsatt ingen spark, men det er nok ikke usannsynlig at man gjør det nå :-D
 
Nr 3 her og, jeg er ca 14 uker på vei, og jeg og kjenner bevegelser ved og rett over navelen, føler og at det er litt for høyt opp, men magen ble og fort stor, så godt mulig livmoren er en del høyere opp tidligere når det er nr 3 :)
 
Har jo tenkt at magen vokser raskere når det er nr 3, og kanskje livmoren utvider seg noe lettere?
Hm.. ikke lett å si, men da er jeg i hvert fall ikke alene om å ha det sånn!
Blir spennende å se hva de sier på ul :)
 
Nr 3 her og, jeg er ca 14 uker på vei, og jeg og kjenner bevegelser ved og rett over navelen, føler og at det er litt for høyt opp, men magen ble og fort stor, så godt mulig livmoren er en del høyere opp tidligere når det er nr 3 :)


Akkurat som meg det her :) men jeg tør ikke helt stole på at det virkelig er det jeg kjenner, selv om akkurat når jeg kjenner det så er jeg sikker. Gleder meg til oul og litt mer ro i sjelen, forhåpentligvis ihvertfall!
 
Tviler sterkt på at det er fosteret dere kjenner så høyt oppe altså [emoji23] knøttet er ikke 10 cm engang og livmoren er såvidt over skambeinet lissom. Selvom man har vært gravid før blir man ikke såååå følsom liksom [emoji4]
 
Jeg er nesten sikker på at det var små spark/dult jeg kjente nå akkurat! For en fantastisk overraskelse! Jeg er 11+5 dager på vei med 3. "mann". Vet babyen er liten, men kjente liv akkurat der jordmor i går sa at fosteret lå (da hun fant hjertelyden som forøvrig også var herlig å høre). Hadde ikke trodd jeg skulle kjenne liv så tidlig, men det fortsetter med gjevne mellomrom på samme sted. Ser at noen har skrevet på andre tråder at det er umulig å kjenne liv når de er så små, men tenker at når man bortforklarer det med at det bare er luft, gir det ikke helt mening at man skal kjenne en luftboble, men ikke babyen som er 5-10gram....
 
Tviler sterkt på at det er fosteret dere kjenner så høyt oppe altså [emoji23] knøttet er ikke 10 cm engang og livmoren er såvidt over skambeinet lissom. Selvom man har vært gravid før blir man ikke såååå følsom liksom [emoji4]
Jeg var hos jordmor i går og min livmor var bak under navelen:)
 
Tviler sterkt på at det er fosteret dere kjenner så høyt oppe altså [emoji23] knøttet er ikke 10 cm engang og livmoren er såvidt over skambeinet lissom. Selvom man har vært gravid før blir man ikke såååå følsom liksom [emoji4]

Var hos jordmor igår og min livmor er rett nedenfor navlen ;) så stemmer ikke på meg at den er rett over skambeinet
 
Jeg kjente tydelig spark ca samme sted før jeg ble gravid, jeg trodde nesten jeg var gravid :p men det kan vel være, er isåfall veldig tidlig for å kjenne det så tydelig om du bare et 13 uker på vei :)
 
Back
Topp