Kjøpe ny bolig, barnehageplass og kabalen som må gå opp

BKNO13041

Forelsket i forumet
Noen som har gode tips til meg?

Bor i rekkehus og ønsker å kjøpe hus i nabokommunen. Har to barn, 4 og 2, og barnehage har vi nært rekkehuset.

Holder utkikk etter hus på Finn.no, og må nesten kunne kjøpe dersom rett hus dukker opp. Problemet er at da kan vi riskere å stå uten bhgplass, siden opptak kun er i aug. og det er vanskelig å få midt i året.

Har hørt rykter om at det er ledig i barnehagen i nykommunen nå fra august, men det er jo ikke aktuelt siden vi ikke har noen bolig der.

Hva er mulighetene? Noen som har lure forslag til hva vi burde gjøre?
 
For ellers hadde det vært genialt, vi jobber i kommunen vi bor nå så hadde fint kunne hatt barnehage der fortsatt i en periode.
 
For ellers hadde det vært genialt, vi jobber i kommunen vi bor nå så hadde fint kunne hatt barnehage der fortsatt i en periode.

Hmm, har dere snakket med barnehagen om dette? Finnes det absolutt ingen unntak, for eksempel i en overgangsperiode?
 
Ja har snakket med kommunen, og det finnes unntak men det var ikke grunn nok dessverre :/
Huff, så teit da :( Veldig dumt om barnet må stå uten barnehageplass liksom
 
Ja det skulle jeg skrevet – det er sånn at man mister plassen om man flytter ut av kommunen :(

Så utrolig dumt. Får krysse fingre for at dere finner dere et hus så kan dere søke ny bhg med en gang. Ellers kan dere uansett søke og bytte, siden dere uansett vil til nabo kommunen? Om det går da
 
Ja har snakket med kommunen, og det finnes unntak men det var ikke grunn nok dessverre :/
Sånn er det her og, men det er i hovedsak fordi det er andre som venter på plass.
Jeg har hatt barn som har flyttet ut av kommunen jeg, men som hat fortsatt hos oss fordi vi ikke hadde noen på vent.

Hva var argumentet til kommunen?
 
Back
Topp