Kjøpe bursdagsgave eller ikke?

Shadow

Juni12s aktive
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberbarna 2021♡
Min søster har bursdag idag og neste lørdag har hun konfirmasjon, får ikke møtt henne før konfirmasjonen, og hun skal få kabinkoffert til ca 1000 kr (tenker på å kjøpe Samsonite), og syns det blir overflødig å kjøpe bursdagsgave også, eller burde vi kjøpe noe å gi etterpå?
 
Bursdag er bursdag og konfirmasjon er konfirmasjon. (U)heldigvis skjer dette samtidig. Hun hadde vel fått gave til begge anledninger om de ikke hadde Vært så tett? Jeg hadde kjøpt 2 gaver
 
Vel, eg er litt nøye på å alltid gi to gaver, men det er pga at eg sjølv vart veldig skuffa da eg var liten og fikk samla jul og bursdagsgave;) (Har bursdag rett før jul)
Men, no er jo berre konfirmasjonen ein gang da, så da er det ikkje så viktig. Hadde likevel kjøpt eit bursdagskort og ein liten ting;)
 
Bursdag er bursdag og konfirmasjon er konfirmasjon. (U)heldigvis skjer dette samtidig. Hun hadde vel fått gave til begge anledninger om de ikke hadde Vært så tett? Jeg hadde kjøpt 2 gaver
Ikke alltid familien har fått gave ved bursdager pga avstand (vi bor et stykke unna) og føler det overflødig med en til gave på en sånn dag, spesielt siden jeg nekter å gi penger
 
Ikke alltid familien har fått gave ved bursdager pga avstand (vi bor et stykke unna) og føler det overflødig med en til gave på en sånn dag, spesielt siden jeg nekter å gi penger
Kjøp ett kort da med konfekt feks. Trenger vel ikke vere så mye. Jeg hadde iallefall gitt en liten oppmerksomhet på bursdagen også. Putt den evt opp i kofferten
 
Vel, eg er litt nøye på å alltid gi to gaver, men det er pga at eg sjølv vart veldig skuffa da eg var liten og fikk samla jul og bursdagsgave;) (Har bursdag rett før jul)
Men, no er jo berre konfirmasjonen ein gang da, så da er det ikkje så viktig. Hadde likevel kjøpt eit bursdagskort og ein liten ting;)
Har også bursdag nærme jul så pleier å være påpasselig på slike ting, men antar hun får godt over 10.000 samt gaver oppå det igjen og føler en stakkars liten bursdagsgave blir borte i mengden da, spesielt siden det er snakk om en dag i livet.
Bursdagskort blir som regel kastet rimelig fort i det huset så frister aldri å kjøpe det til noen der :(
 
Kjøp ett kort da med konfekt feks. Trenger vel ikke vere så mye. Jeg hadde iallefall gitt en liten oppmerksomhet på bursdagen også. Putt den evt opp i kofferten
Har gitt en oppmerksomhet sånn sett idag, virtuelt bursdagskort (ekte finner alltid søpla fort i det huset)samt at vi har ringt og gratulert henne.
Hun spiser ikke godteri og er generelt vanskelig å kjøpe gave til.
 
Du kan jo bare gi en sjokoladeplate og flakslodd feks som bursdagsgave!
 
Preget av at jeg alltid gir bursdagsgave til søsken, så hadde jeg helt klart gitt to gaver

Og håper jeg har fått gjort det klart nok for slekta at fra hun begynner å bli stor i alle fall skal min yngste datter få to gaver, ikke en sammenslått, fra de fleste i alle fall. Hun er født 25.12, men det er jo ikke hennes feil. Min svigerinne fikk klar beskjed fra sin venninne som selv er født rundt jul at bursdagsgaver ikke skal ha julepapir heller, så.... Det går nok bra.bursdsg er bursdag.
 
Har også bursdag nærme jul så pleier å være påpasselig på slike ting, men antar hun får godt over 10.000 samt gaver oppå det igjen og føler en stakkars liten bursdagsgave blir borte i mengden da, spesielt siden det er snakk om en dag i livet.
Bursdagskort blir som regel kastet rimelig fort i det huset så frister aldri å kjøpe det til noen der :(
Da hadde eg nok ikkje kjøpt gave, om det ikkje er noko ho ønsker seg av feks sminke, eller slike ting som ikkje blir gitt til konfirmasjonen:)
 
Jeg ville uten tvil kjøpt egen bursdagsgave til min søster. Noen har det sånn at de kun kjøper gave til de som ber inn på kake/mat ol, sånn har ikke vi det. Søsteren min ville fått gave av meg uansett.
 
Hadde kjøpt bursdagsgave i tillegg. Regner med du hadde kjøpt gave om bursdagen var på høsten i stedet? så sier som resten, bursdag er bursdag og man skal ikke "straffes" for at man ble født på ett tidspunkt som kræsjer med noe annet
 
Jeg hadde kjøpt en egen bursdagsgave. Ettersom du skal kjøpe en koffert i konfirmasjonsgave (som forøvrig var en veldig flott gave - sliter alltid selv med å finne gode gaver til den aldersgruppen) hadde jeg kjøpt noe som passer inn i den kategorien. F.eks kompresjonsposer, andre type pakke poser, "pengebelte" eller liknende.
 
Ikke alltid familien har fått gave ved bursdager pga avstand (vi bor et stykke unna) og føler det overflødig med en til gave på en sånn dag, spesielt siden jeg nekter å gi penger

Sånn som du beskriver situasjonen, så ville jeg ikke kjøpt noe ekstra bursdagsgave nei.. :)
 
Jeg hadde nok gitt to gaver, men bursdagsgaven hadde ikke blitt så stor :)
 
Jeg har bursdag nesten på julaften, og mamma har alltid hatt ett forbud mot å kombinere julegave og bursdagsgave til meg, så jeg ville sagt at bursdag er bursdag, og konfirmasjon er konfirmasjon - 2 separate gaver :)
 
Jeg hadde gitt bursdagsgave i tillegg :)
 
Back
Topp