Kjæresteferie i juli, 6-7mnd gravid. Tips?

Majja83

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Prøver å få til ei uke ferie med mannen i juli. Ville reist tidligere, men vi prioriterte ferie med mannens sønn først siden det er siste ferie med oss før lillebror kommer. Og måtte prioritere jobb i mai.

I juli er jeg nesten 7mnd gravid. Vil ha varme, men ikke uutholdelig varmt. Må være mulighet for opplevelser, men ikke slik at ferien er bortkasta om jeg ikke orker gå så langt. Ikke for lang flytur. Litt luksus, men ikke altfor dyrt.

Noen gode forslag? [emoji5]
 
Tenker at en storby vil være best, både med tanke på at du ikke orker å ligge på strand med stor mage? Berlin er en kul by uten for mye trengsel. Lisboa er fint [emoji4] men jeg ville kanskje sett på Baskerland (spanske delen). Fineste byen er San Sebastian, men lett å komme seg rundt [emoji4]
 
Må det være utenlandstur eller kan dere feriere i Norge også?
Hva med spahotellet ved Kragerø? Kan dra på tur til Jomfruland, dra til sentrum å gå tur i den fine byen. Nydelig idyllisk sted.
 
Takk for gode forslag [emoji106] Vi har i utgangspunktet tenkt på utenlandstur, men sørlandet kan jo være et godt alternativ [emoji5]
 
Praha, også booker dere et hotell i sentrum, så ting er tilgjengelig. Det blir bittelitt gåing, men taxi er ikke så dyrt der, og trikk/t-bane/buss gjør det meste lett tilgjengelig. :)
Dra på ølmuseet til Staropramen (gøy også om man ikke liker/kan drikke øl), lekemuseet i slottet, og shop på Novy smichov. ;)

Vi var der da jeg var i uke 3, uten å vite at jeg var gravid (men jeg levde som om jeg var det), og da smalt bekkenløsningen inn som et uvær (vi trodde det var prolaps, i likhet med legen), og ferien var veldig fin allikevel. :)
 
Vi har valgt Berlin, ca like langt på vei - reiser i slutten av juli.
Var der i september i fjor, var varmt men uten å være uutholdelig :) var i dyrehagen, akvariet og fikk med oss de vanlige turistgreiene
 
Jeg var i New York da jeg var 5-6 måneder på vei og vil ikke anbefale en storby hvor det blir mye gåing. Trodde det skulle gå helt fint siden formen min var bra, men det tok knekken på meg ihvertfall og det var etter den turen kynnerne begynte for fullt :rolleyes:
Venninna mi som var i Amsterdam 7 måneder på vei, sa det samme :) Men det er klart formen er ulik på alle da.. skulle jeg gjort det igjen (altså dratt på ferie imens jeg var gravid) hadde jeg valgt en strand eller en annen type avslappende ferie :p
 
Jeg var i New York da jeg var 5-6 måneder på vei og vil ikke anbefale en storby hvor det blir mye gåing. Trodde det skulle gå helt fint siden formen min var bra, men det tok knekken på meg ihvertfall og det var etter den turen kynnerne begynte for fullt :rolleyes:
Venninna mi som var i Amsterdam 7 måneder på vei, sa det samme :) Men det er klart formen er ulik på alle da.. skulle jeg gjort det igjen (altså dratt på ferie imens jeg var gravid) hadde jeg valgt en strand eller en annen type avslappende ferie :p
Takk for gode råd! Formen her er ikke spesielt god, så ferie med mye gåing er utelukket. Kjøring og avslapping på strand derimot kan godt friste.

Ser ut som vi blir nødt å ta ferien på litt kort varsel, det er så mye annet som må avklares først. God tid til å drømme seg vekk med andre ord [emoji5]
 
Back
Topp