Keisersnitt

NiHet

Flørter med forumet
Hei...Jeg har snakket litt med jordmoren min men vil spør deg og, forrige/første fødselen min gikk tregt og når hun kom ut hadde hun navlestrengen to runder rundt halsen og den røyk, noe som førte til blodsprut over alt og de måtte ta jenta mi ut fra rommet å hjelpe henne litt, apgar 4 i starten.
Hun ble liggende 2 netter på intensiven.
Dette har skapt litt traumer hos meg, i tillegg så sliter pappaen til dette barnet litt også da han fikk en jente for en del år siden som døde etter ett døgn.
Jordmoren snakket derfor om at jeg kan be om at de har lav terskel for keisersnitt.
Vil et sykehus gå med på det?
Må jeg inn å snakke med en lege om det?

Mvh Nina
 
Hei:)

Forstår godt at dette var en traumatisk fødsel og ikke minst for pappaen. Jeg tenker at det første du bør gjøre er å bli henvist til en samtale på fødepoliklinikken for å snakke om forløsningsmetode og hva som skjedde sist gang. Det er disse lenge som avgjør om du får det innvilget eller ikke. Trolig vil du få det. Uansett sette opp en plan for fødsel og hva som kan gjøre at dere følere dere trygge. Både jordmor og legen din kan henvise deg til en slik samtale. Da er det sikkert også en god ide og ta med deg mannen din. Ønsker deg masse lykke til!!!
 
Back
Topp