Keisersnitt

janeanett

Forelsket i forumet
Er det mange av oss som hadde keisersnitt?
Jeg synes det virker slik..

Jeg hadde ihvertfall keisersnit pga at han lå både på tvers og med rompa ned.
Også trodde de han var litt stor, noe han var! [:D] Men bare litt stor..
Fikk keisersnitt på termindatoen min!
 
Hei Janeanett

Jeg har ikke tatt keisersnitt så jeg vet ikke. Men hvordan er formen din etter at du tok keisersnitt? Følte du deg frisk og rask etter fødselen eller lå du lenge i senga? Nysgjerrig jeg vettu :)
 
jeg tok keisersnitt..1.desember..var på over tid..jenta mi hadde vridd seg litt og lå å stanget i bekkenet..mindre behagelig..[&:]
oxo mistet di hjerte lyden på henne eller den falt da..så de ble beskymret..så det endte med haste snitt...

klem[:)]
 
ORIGINAL: Hege23

Hei Janeanett

Jeg har ikke tatt keisersnitt så jeg vet ikke. Men hvordan er formen din etter at du tok keisersnitt? Følte du deg frisk og rask etter fødselen eller lå du lenge i senga? Nysgjerrig jeg vettu :)


Jeg tok keisersnitt på morgenen, kl 11.21 ble han født. Da lå jeg hele den dagen, var oppe igjen dagen etter og dusja og gikk rundt. Var dritvondt, men jeg var lei av å ligge!
Også ville jeg opp så tidlig så mulig, og vise hvor bra jeg var, så jeg fikk reise hjem fortest mulig! [:D]
Men var ikke så smart, for jeg pressa meg nok litt for mye, og måtte ligge et helt døgn, på ryggen, før jeg fikk dra hjem! En hel dag senere enn planlagt! [&:]

Men følte meg myyyye bedre denne gangen enn forrige gang jeg hadde keisersnitt. [:D]

Hvordan var det med deg? Var du oppe igjen rett etterpå? Tar jo på en vanlig fødsel også! [;)]
 
ORIGINAL: Taranita

Hei hei du. Jeg tok keisersnitt dn 17 des pga jeg stoppa på 9 cm. Det viste seg at Sebastian lå skjevt & ikke hadde planer om å rotere de siste cm ned i skjeden. Jeg lå 25 timer med rier & på slutten hadde jeg pressrier, men de hjalp ikke ham å rotere slik han skulle, så det ble avgjort at de sku ta hastekeisersnitt. Så kl 06.54 dn 17 des så Sebastian dagens lys.


Uff, dette hørtes kjent ut! Og ikke godt i det hele tatt.
Med den første sønnen min lå jeg i 27 timer med rier på sykehuset. Og endte i hastekeisersnitt det også.
Men fikk aldri mer enn 3 cm, åpning jeg da.
Må være verre for deg, som var så tett ved! [;)]
En blir ekstra sliten når man har drevet på så lenge i forveien!

Hvordan var formen din etterpå?
 
ORIGINAL: lena

jeg tok keisersnitt..1.desember..var på over tid..jenta mi hadde vridd seg litt og lå å stanget i bekkenet..mindre behagelig..[&:]
oxo mistet di hjerte lyden på henne eller den falt da..så de ble beskymret..så det endte med haste snitt...

klem[:)]


[:)]
Hender disse barna er litt vrange ja!!
Bra det gikk godt da! Og at det finnes så mange gode jordmødre! [:D]
 
Jeg hadde også KS to dager etter termin og de satte i gang fødselen på tirsdagen tok vannet på torsdagen (da var det en cm åpning) og sattemeg på drypp.....etter tolv timer med rier som overlappet hverandre den siste halvtimen sjekket de og sa her er det bare tre cm åpning....da falt hele verden sammen helt til legen kom og sa dette vil ikke gå vi tar KS.... så 0651 fredag morgen så Lea dagens lys. måtte ligge i 24 timer og hadde sinnsykt vondt etterpå...men med den premien så er det verdt det
 
jeg endte også m hastekeisersnitt, etter 28 timer m rier som ikke ble sterke nok, etter flere forsøk m propp måtte de bare få henne ut fordi hjertelyden ble svak osv. Dette var den 19 des. og jeg kom meg fort. Nå er je litt øm på såret men ingen smerter. Gleder meg til å dra i svømmehallen m lille Em som er 4 uker i dag![:D]
 
Mange hastesnitt her ja.

Er jo egentlig det samma hvordan de kjem ut, så lenge de kjem ut! [:D]

Bra det har gått så bra for oss alle!
 
Jeg tok keisersnitt 29 nov fordi morkaken min løsnet og det var for mye blod i livmoren min til at en vanlig fødsel var forsvarlig. Jeg fikk så mye smertestillende etterpå så jeg hadde ikke smerter i det hele tatt nesten.
 
Det ble hastesnitt på meg oxo.

Han lå og såg ut, altso med panna først og riene mine stoppet, enda jeg hadde full åpning. Lå med magekramper som var mye vondere en riene.[&:]

Jeg lå 21 timer i fødsel. Fikk også drypp og riene kom så tett at jeg fikk aldri kvilt meg mellom hver rie, så jeg var ganske sliten på slutten, lå bare og grein.

Men det var alikavel ikke så fælt at jeg ikke har begynt og planlegge nr 2[;)]
 
ORIGINAL: siric

Jeg tok keisersnitt 29 nov fordi morkaken min løsnet og det var for mye blod i livmoren min til at en vanlig fødsel var forsvarlig. Jeg fikk så mye smertestillende etterpå så jeg hadde ikke smerter i det hele tatt nesten.


Heldig du! Som var smertefri altså. [:D]
 
ORIGINAL: Mesaana

Det ble hastesnitt på meg oxo.

Han lå og såg ut, altso med panna først og riene mine stoppet, enda jeg hadde full åpning. Lå med magekramper som var mye vondere en riene.[&:]

Jeg lå 21 timer i fødsel. Fikk også drypp og riene kom så tett at jeg fikk aldri kvilt meg mellom hver rie, så jeg var ganske sliten på slutten, lå bare og grein.

Men det var alikavel ikke så fælt at jeg ikke har begynt og planlegge nr 2[;)]


Fy flate! Da er det en lettelse når de endelig sier at det blir keisersnitt. Selv om det er skummelt det og.
Husker jeg begynte å grine når jeg fikk beskjed om at det ble keisersnitt. Både av glede og redsel. [;)]
Jeg planla absolutt ikke nestemann, han sneik seg på meg! [:D]
 
ORIGINAL: Taranita

Hei hei igjen. Må jo si at det gjorde JÆ... vondt rett etterpå, lå i senga hele første dagen, men bevegde meg jo for å ikke bli helt låst, hehe. Men dagen etter på formiddagen måtte eg bare prøve å reise mg, var jo helt krøka, haha. Eg holdt på å svime av et par ganger, men tilslutt gikk d helt fint å gå å stå. Men selvsagt, smertene var intense til tider. Nå er såret mitt helt fint grodd, e egentlig knapt synlig i d hele tatt. Synes d e så flott at de limer d ytterste laget for at d skal bli penere. Jeg må si at på sykehuset sa eg "du må fa.. ik spørre meg om eg skal ha fler unger" Men nå når eg har fått alt på avstand, så gleder eg meg bare t nestemann. Men det har virkelig tatt tid å komme over den behandlingen noen av menneskene på kk gav meg.



Er litt småvondt med keisersnitt ja! [:D]
Arret mitt er ikkenoe pent i det hele tatt det! Er rødt, vesser såvidt enda, nå har det begynt å bli ømt igjen, og jeg har flere røde flekker rundt det. Skikkelig kjett!

Fikk du dårlig behandling på kk?
 
Var oppe og gikk samme dag, men det tok litt tid fra jeg stå på gulvet til jeg var rett i ryggen, gjorde ikke så vondt bare jeg fikk retta meg opp. Men så passet jeg på og be om masse smertestillende før jeg reiste meg opp da.

Arret mitt er bare en tynn hvit strek. Ble stiftet da, men jeg brukte strips etter at de ha fjernet stiftene.
 
her ble det keisersnitt i hu og hast fordi min svangerskapsforgiftning ble gradert til svært alvorlig( for meg)
bebisen hadde det fint.
var ikke på bena før 2 dager etter fødselen, og da var det veldig godt å få komme opp å trø litt. men jeg ble fort sliten. merker det enda at hvis jeg blir stresset eller det blir for mye gång på meg, så blir jeg sliten.
men det er bare å roe ned og ta en dag av gangen.[:)]
 
Back
Topp