Kan du førstehjelp?

  • Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet
M

Moderator Linda

Guest
Mange er bekymra for at ingen har kunnskap nok til å hjelpe dei dersom dei får eit illebefinnande ute blant folk. Men kan DU førstehjelp sjølv, så du kunne ha bidratt i ein slik situasjon?
 
Jepp! Har hatt førstehjelpskurs en gang i året de siste 12 årene, så håper jeg hadde klart å sette det ut i livet om noe skulle skjedd :)
 
Jeg tror jeg kan, men har ikke hatt kurs på 10 år, så burde nok hatt ett oppfriskingskurs
 
I teorien ja, men om jeg hadde holdt hodet kaldt vet jeg ikke. Har vært i noen ganske alvorlige situasjoner og taklet de fint, men man vet aldri. Tenker å ta kurset på nytt :) kan aldri ta det for mange ganger :p
 
Ja, det kan jeg:)
 
Jeg har førstehjelpskurs men det er en del år siden og har ikke hatt behov for å bruke det på mange år. Så hadde nok hatt behov for oppfrisking egentlig.
 
Ja, i teorien. Føler at førstehjelp for øvrig er en ferskvare som bør gjennomgås og repeteres med jevne mellomrom. Jeg jobber med barn/ungdom, og kunne tenkt meg at man hadde hatt et oppfriskningskurs en gang i blant.
 
I teorien i alle fall.
Har utført første hjelp en gang og da gikk det bra
 
Jeg skal kunne det i teorien, men nå er det 4 år siden sist jeg var på kurs. Burde vært på kurs minst annethvert år som helsepersonell kjenner jeg.
 
Ja, pga yrket mitt må jeg har førstehjelpskurs annen eller tredjehvert år
 
Ja jeg kan, men er usikker på hvordan jeg hadde reagert om jeg kom opp i en situasjon der jeg trengte å bruke det
 
Ja, det kan jeg. Har hatt gjentatte runder med førstehjelpsopplæring gjennom utdanningene mine. Har brukt det et par ganger i etterkant og har klart meg veldig bra da, heldigvis. Har også hatt det nå nylig som ledd i utdanning som barnetrener i fotball. Likevel er det aldri dumt med gjenoppfriskning av kunnskapen!
 
Ja, sjukepleier og Ambulansearbeider så det er jobben min!
 
Jepp. Var brannvernsleder på jobb, så hadde kurs i utvidet førstehjelp for ikke så lenge siden. :)
 
Ja, har hatt kurs ca annethvert år de siste 15 årene :)
 
Back
Topp