Kan alle å sykle??

Momofmany

Forumet er livet
Her sliter jeg veldig med å lære han.. Han er så forsiktig. Ikke noe særlig lyst å lære heller.. og redd for å dette, må komme over kneika!!

JEG lærte seint, ingen har lært meg å sykle, jeg måtte gjøre det selv.. Så aner ikke hvordan jeg lærer bort så bra heller hehe..
 
Vår 6 åring er også veldig forsiktig av seg, og var ikke så interessert i å sykle. Vi ble tipset om å øve på gress eller kunstgress, for da er det ikke så skummelt å falle. Mannen min tok gutten med til en liten ballbinge med kunstgress ved skolen, og da lærte gutten vår det ganske kjapt :) Hadde prøvd litt på asfalt først, men det gikk ikke like bra.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Lillemor her har syklet i flere år.
Støttehjulene tok vi av for 2 år siden ca.. mulig litt før.
Nå har hun en 20" sykkel og herjer rundt like bra som gutta på sin alder. Over hopp og greier.
 
Han vår har syklet siden han var 3 år tok av støttehjulene når han var 4 og er veldig god til å sykle nå.
 
Her har seksåringen syklet nesten litt for tidlig for min del, men han er av typen som hiver seg ut i ting. På ingen måte forsiktig. Samtidig så ser jeg jo mange på samme alder som både er enda "villere" og veldig forsiktig. De er rett og slett veldig individuell.

Jeg vil tro at det vel kanskje bare handler om å tørre å hive seg ut i det, for når de først har forsøkt og innser at de kan, så må du sloss med de for å få de av sykkelen ;)
 
Her lærte hun det i mars. Har hatt sykkel uten støttehjul siden i fjor sommer.

Hun var også veldig redd for å falle, og sjanglet, ble livredd for litt fart. Noe vi syntes var litt rart, siden hun suste rundt på sparkesykkel med to hjul :)

Så en dag lærte søskenbarnet hennes, som er 4 mnd yngre, seg å sykle imens vi var der. Da var det hjem og prøve, og innen et kvarter kunne hun det. Så hadde ikke så mye igjen før det satt....

Hun har syklet mye i sommer, og etter hun fikk stor sykkel med gir har det bare vært enda mer stas :)
 
Back
Topp