[Julestemningskalenderen] - 3. Desember. Å glede seg

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Det å glede seg er en stor del av førjulstiden og førjulestemningen.

Ungene er gode på det. Åhh, jeg gleder meg sånn! kan man høre i mange hjem nå om dagen.
Min egen nesten-7-åring har sin egen vri på det. Hun gleder seg sånn til jul, for da har hun bursdag! (født 25.12)

Innimellom alt vi voksne har å tenke på, juleshopping, rydding, vasking, avslutninger her og der, penger og bekymringer, stress og mas, så gjør det godt å tenke litt på hva vi gleder oss til. De små, eller store, tingene vi gleder oss til.

Hva gleder du deg til?

Jeg gleder meg rett og slett svært til å få vinduskarmer. Vi har byttet alle vinduene i stua, og mangler enda utforinger og vinduskarmer. Mannen skal høre med snekkeren om det er sjangs ar han får tid før jul eller om vi skal begynne på det på egen hånd (med hjelp av pappa regner jeg med at det skal få fint)

For med vinduskarmer på plass kan jeg få opp lysestakene som pleier å stå der. Da kan hylla som pleier stå under vinduene komme på plass, heller enn å stå midt i stua på tvers. Blomster og radio og lys som pleier stå der kan flytte tilbake heller enn å stå på bordene. Vi kan endelig få opp julegardiner. Og lyslenka jeg pleier ha i gardinopphenget.

Å få vinduskarmer vil gjøre underverker for stua, både med ryddighet og julestemning.

I tillegg gleder jeg meg til de sosiale tingene. Til å få førjulsbesøk av svigermor til uka (selv om der hadde vært hyggelig å ha forrige punkt på plass, så det fremstår litt mer koselig.... Men det rekker vi neppe, ikke mange dagene til hun kommer. Med mindre snekkeren har tid rett over helga)
Og til middagsrester og besøk, god mat og kjekke folk.
Til å se ungenes glede
Og til å pynte det nye juletreet, med den nye, multifargede lyslenka. (nei, den kan ikke blinke. Skal ikke blinke i alle fall)
Jeg knakk juletreet på kvelden lille julaften i fjor. Og lyslenka ga seg i romjula. I år skal vi ha penere juletre
 
Jeg gleder meg til å feire jul hjemme, med de jeg er aller mest glad i :Heartred
Julen i fjor ble mildt sagt ensom. Tilbragt på isolatrom på sykehuset, uten å få lov til å ha besøk i det hele tatt.
22. desember, 1 dag etter termin, fikk jeg positiv koronatest.
23. desember gikk vannet og minstemor ble født på kvelden. Mannen min fikk ikke lov til å bli med siden han også hadde korona (det er så ulogisk at han ikke fikk bli med siden jeg også hadde korona..).
Mamma fikk bli med da, som ikke var smittet :facepalm:
Da jeg skulle bli flyttet til barsel, måtte mamma dra, og det var siste gangen jeg så kjentfolk frem til 2. juledag.

Så i år gleder jeg meg ekstremt mye til å feire jul med familien min, istedet for å bare se guttene åpne gavene sine via FaceTime..
Gi de mange klemmer og kos og være der sammen med de :Heartred
 
Back
Topp