[Julestemningskalenderen 2023] - 5. desember - Kalender tv

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Hei og velkommen til en ny luke i julestemningskalenderen.

Kalendertv. Barnetv i desember.

Ser dere på Snøfall 2 i år? Ser dere noe annet? Julekalender for voksne? Andre kanaler? Eldre serier?

Har du minne om en fra bandommen som du likte?

I år har jeg så langt bare sett Snøfall 2. Vanligvis ser vi den som går på nrk også ser vi Jul i skomakergata sånn puljevis når vi finner tid til det.
Jeg liker kalendertv og pleide se det som ung voksne før jeg fikk barn også, så fra de var små er ungene mine oppvokst med å benke seg i sofaen sammen med mor og se på kalendertv. De fikk inn skomakergata med morsmelka sånn nesten, eller med julebrus, kanskje... Dette er KOS, unger. Så de synes det. Eldstemann er 15 og gidder ikke alltid se med oss, så han havner på etterskudd og gidder ikek se seg ajour, så der har han falt litt v lasset i år. Men jeg og jentene (snart 8 og 13 på nyåret) koser oss med det.

Snøfall synes jeg er en av de beste nrk har laget, så jeg har gledet meg til Snøfall 2. Men jeg har sett rødnisser og blånisser mange ganger, julekongen og mange andre. Jeg husker til og med Vertshuset den gyldne hale med tegn og tale, som gikk på nrk for mange år siden. Jeg likte den mye fordi jeg faktisk lærte litt tegnspråk på skolen (vi hadde en døv elev i klassen) Ikke at jeg forsto det som ble sagt med tegnspråk på barnetv, men det var jo et kult konsept syntes jeg. Så jeg bet meg merke i den og husker den enda. De fleste av dere er sikkert for unge til å huske den. (den gikk i 1989)
 
Ser Blåfjell med mini :Heartred
også ser jeg Snøfall 2 og liker godt Julekongen
Pakten er tilgjengelig på NRK, det er dansk kalender fra noen år tilbake som jeg synes er veldig fint
 
Her ser vi snøfall 2 og så setter samboeren på 24 stjernes julekalender etter ungene har sovnet. Jeg følger sån halveis med.

Har mange gode minner fra jul I blåfjell!
 
Ser på The julekalender med de 3 største. 2-åringen og 5-åringen viser ikke så stor interesse for julekalender.
 
Snøfall 2, 24 stjerners julekalender og Asbjørns julekalender :)
 
Back
Topp