[Julestemningskalenderen 2023] - 3. Desember - 1. Søndag i advent

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Ja, da har vi endelig kommet til første søndag i advent. Det er litt sent, det seneste første søndag i advent kan være, ettersom julaften faller på en søndag i år. Jeg liker ikke julaften på en søndag. Det blir litt krøkkete med det fjerde lyset, ettersom jeg vil ha bort det lilla og frem med julen innen den tid.

Men men, sånn er det i år. Det får gå bra.

Hva er planen for dagen da? Skal dere på en julegrantenning et sted ? Det skal vi. Yngste skal få i fakkeltog bort, speideren gjør det også står de langs kanten med faklene sine mens korpset spiller. Og eldste er altså i korpset.

Sånn ellers er det baking av julemenn som er dagens kalender-aktivitet, det er det i grunnen alltid første søndag i desember. I år også med en gluten og laktosefri deig ettersom mellomste med ibs reagerer på hvetemel og laktose, bl.a. vi må prøve å få tatt bilde til julekortet også, alle ungene er forhåpentligvis friske, ute er det snø og fint så vi får vel til noe. Så blir det å sette seg ned med pc i kveld og lage julekort og kalender og bestille så vi får det. Sent, men godt (?)

Men først er det nå tenning av lysene til frokost. Gjør dere det ? Tenner det første av fire lys ?

Ser ikke helt bort fra at ungene skal få juletrærne sine også, og pynte rommene sine de som gidder. Eldste har ikke like stor iver som søsknene på å gjøre det enda.
 
Hei

Her er vi på slutten av et lengere utenlandsopphold, reiser hjem den 16 desember for å feire jul. Plane var egentlig å bli her til over nyttår, men som følge av gleden til 4 åringen om jul, snø, nisse og divers samt lite fly hjem ble de forandring I planene.

I dag skal vi til en naboby for å se på julemarked, leke på den kule lekeplassen og spise middag ute og se om vi greier å være der lenge nok til at vi får se alle de vakre lysene I gaten. Håper og at vi får møte på nissen, han skal muligens sykle litt rundt I byen.

Her har vi ingen fast tradisjon om å tenne lys hver søndag I advent.

Alle julegaven utenom to stk er fikset, de tar vi selv når vi kommer hjem. Planer om å sende julekort, men må vente til julelystreet blir tent her I byen. Håper det egentlig skjedde I går eller blir I dag.
 
Hei

Her er vi på slutten av et lengere utenlandsopphold, reiser hjem den 16 desember for å feire jul. Plane var egentlig å bli her til over nyttår, men som følge av gleden til 4 åringen om jul, snø, nisse og divers samt lite fly hjem ble de forandring I planene.

I dag skal vi til en naboby for å se på julemarked, leke på den kule lekeplassen og spise middag ute og se om vi greier å være der lenge nok til at vi får se alle de vakre lysene I gaten. Håper og at vi får møte på nissen, han skal muligens sykle litt rundt I byen.

Her har vi ingen fast tradisjon om å tenne lys hver søndag I advent.

Alle julegaven utenom to stk er fikset, de tar vi selv når vi kommer hjem. Planer om å sende julekort, men må vente til julelystreet blir tent her I byen. Håper det egentlig skjedde I går eller blir I dag.
Så kjekt å lese om helt annerledes førjulstid!
 
Det første lyset ble tent og ingen planer for dagen. Var julegrantenning i går men vi klarte ikke velge om vi skulle ut eller bli inne, ble inne da. Føle vi aldri blir frisk før vi blir syk igjen, en dag er vi fin form, plutselig er vi hostende og snørrete. Skylder på årstiden.
 
Har en plan om å ta turen ut og ake, men her har jeg begynnende feber. Så får se hvordan det blir utover dagen.
 
Her er vi så heldige at vi har blitt syke. Minstemor kasta opp 3 ganger natt til fredag, og i natt starta mellomste. Pappaen er også slått ut nå, men har ikke kastet opp enda. Men det er rett rundt hjørnet visstnok..
Jeg er ikke smittet av det enda, men jeg er potte tett forkjøla og har fått bihulebetennelse.
Planen i dag var egentlig å bake pepperkaker med barna, men det må dessverre utsettes :sorry:
Krysser fingrene for at jeg berger til mannen nesten er ferdig, slik at vi slipper å være syke samtidig nå som minstemor er frisk og full av energi igjen :dead:
Huset er i alle fall ferdig pyntet, så julestemningen kommer nok snikende etterhvert :)
 
God bedring til alle syke, store og små. Vi har hatt en runde med to av våre denne uken, men nå er alle friske.
Jentene fikk seg en tur på isen også mellom kakebakst og julegrantenning, så her har det vært full fart hele dagen.

Så får det heller være da at vi avrunder nå etter snøfall under kveldsmaten, men de tre første historiene i "24 historier mens vi venter på julen" for den har vi sannelig glemt i år.
 
Back
Topp