Julegavebudsjett??!

Maibarn1618

Betatt av forumet
Hva er deres julegavebudsjett i år? Hvis dere ikke har noe spes budsjett, hvor mye regner dere med å bruke på julegaver, og hvor mange skal dere kjøpe til? Ikke ta med deres egne unger og mann/kone(det er et annet budsjett her i huset)

Vi må prøve å spare litt inn på julegaver i år pga jeg er sykemeldt og kanskje ikke får muligheten til å jobbe i desember, og med bare sykepenger fra min side så kommer januar til å bli en hard mnd
 
Vi skal kjøpe 7 gaver. Regner med å bruke rundt 1500 til sammen. Pluss minus et par hundrelapper.
 
7000 utenom barnas far og barna! Er alene og kjenner det godt på lommeboken!

17 stk.
 
Vi har ikke noe spes budsjett for i år, men vi har i "alle år" prøvd å holde oss på 5-7000 på alle gavene. Inkludert oss her hjemme.
Men vi bruker ikke store summer på hverandre vi voksne.

Grovt regnet har vi 12 vi kjøper til utenom oss her.
 
8000kr utenom barna å mannen.
19 gaver
 
I år gir vi donasjoner til Flyktninghjelpen på en symbolsk sum i familie og venners navn...

Har aldri brydd meg om dette donasjonsgreiene før, men mannen vil ikke styre med gaver.
Han feirer egentlig ikke jul, og nesten hvert år har vi reist bort. Men etter så mye uroligheter så blir vi hjemme i år.
 
9 gaver, ca 2500. Egne barn får gaver for ca 500 kr hver.
 
Har ikke noe budsjett på det...
 
Har 44 gaver (tror jeg, +/- et par stk). Har ikke noe spesielt budsjett, da vi sper det ut fra oktober til desember. De fleste får for ca 200-300, men egne barn og partner får for 500-1500. :) men kommer an på hva folk ønsker seg. Ønsker den ene søstra mi seg noe til 500, eller 100, så kan det være hun får det. :)
Handler og på tilbud, da blir det jo mindre per stk. :)
 
Jeg kjøper kun gaver til kjernefamilien og mine søstre (har to) og meg kjøper for 700 per par. Gir det samme til mamma og pappa.. Har to tantunger som jeg kjøper noe jeg synes passer. Kan koste alt fra 50-300kr

Mormor pleier få en Ulltrøye.

Mannen og jeg gir sjeldent gaver til hverandre for vi har alltid reist til utlandet for å feire nyttår. Dette blir nok ikke til i år siden mini er så liten, så kanskje han må få en gave og.. Da kjøper jeg nok noe han trenger uavhengig av sum.. Har felles økonomi så..

Og mini skal gi gaver i år. Tenker å gi alle en ramme med et par bilder av han/ han med de som får gaven som de kan bytte på å ha i rammen. Så får de nye bilder til neste år :)
 
Last edited:
Regner med vi ender på rundt 7000,- i år.
Har 22 å kjøpe for inkl egne barn.

Vi har også 2 barn(snart 3) som er født i slutten av november/desember.
Pluss at vi har 3 andre i nærmeste familie som har bursdag i desember, også har jeg å i desember.
Dyr måned for oss :p hehe
 
Her handlet eg dei fleste på posesalg, noe som gjorde at eg fikk vinterklær for 10-15 000 for en tusenlapp.
Så har eg samlet opp gavekort fra spørrepanel på nett på 1000,-, så da ordet eg til resten der.

Så fra egen lommebok har eg brukt 1000,- på 10 voksne og 6 barn. :)
 
Tja, budsjett har vi sånnsett ikke, men jeg vet jo ca hva vi bruker pr gave.
Tilsammen har vi 5 søsken, 2 tanteunger og 4 foreldre som får sånn 4-500 hver. Så er det tre andre unger som får sånn 100-200, og noen tanter/onkler som får en sånn "gave med mening" for en hundrelapp eller så. Og farmor, henne aner jeg ikke, som vanlig, tror jeg og min bror ga henne en blomst i fjor, også gir alle barnebarna en kalender sammen med bilde av oldebarna hennes. Samt en oppmerksomhet, type konfekt eller noe sånn til en nabo eller to. Da har jeg altså holdt kjernefamilien (mann og barn) utenfor og kommer til 6-7000 vil jeg tro.
 
7-8000 i gaver er myeeee penger altså, jula er dyr :eek: håper å kunne holde oss på rundt 2500kr, prøver å finne ting på salg osv. Synes det bare blir dyrere og dyrere for hvert år :p
 
Bruker i underkant av 5000kr på gave til mannen.
2000 til datteren vår.
500-700kr per pers til nærmeste familie som våre foreldre og søsken.
200kr til våre besteforeldre (men i år har jeg brukt 400kr til sammen. Fikk et knalltilbud på fotokalendere. 6stk for 428kr).
Til mine venner har jeg brukt rundt 200kr.
Bruker det vi har råd til det året, men dette er bok gjennomsnittlig :) Man får kjøpe etter evne. Tanken som teller i lengden.
 
Blir nok rundt 10.000 på de gavene vi kjøper og lager :)
 
Ca 15000. Tror vi har ca 20-25 å kjøpe til.
 
Har ikke noe budsjett, men kjøper til 14 utenom oss, blir vel ca 3500kr
 
3000 ca tenker jeg. Mellom 100-400pr person, kommer helt an på. Kjøper det vi vet at personen blir glad for, og da betyr det Ingenting om det bare koster en hundrelapp, syns vi :) jeg setter mer pris på gaver jeg vet noen har lagt tanke bak, enn noe "drit" som koster masse penger ;)
 
Kjøper gaver til rundt 20 stk.

Har ikke noe budsjett, men startet alltid tidlig, og tenker julegaver når jeg ser noe på salg. Likevel går det fort noen 1000lapper
 
Back
Topp