Julegave til babyen?

Hageblomsten

Forelsket i forumet
Har du tenkt på å kjøpe julegave til babyen? Mannen min og jeg er litt usikre. Babisen har besteforeldre, oldeforeldre, tanter og onkler. Vi er så heldige at de kommer til å kjøpe inn alt vi trenger av utstyr, og jeg vet noen også kommer til å kjøpe bamser og leker :)
Hva kan vi som foreldre kjøpe inn? Har tenkt litt på et fint smykke, men kanskje heller vente til dåpen?
 
Vi kjøpte ingenting når eldste var 1 år, (bursdag januar så verken julegave eller bursdagsgave) og kjøper heller ingenting til baby kjem i november til jul. Tenker at babyen har alt den treng, og vil uansett ikkje merke om den får gave eller ikkje. Vi kjøper så mye til baby ved fødsel osv at det får vere nok.
 
Vi har bestemt oss for å ikke kjøpe, ser ikke vitsen. Dette synes mamma er helt forferdelig og mener det er noe vi bare må! Men bryr oss ikke :p
 
Vi kjøpte ikke noe til første da hun var baby. Nå får nok storesøster velge ut en gave fra seg selv, men ikke noe fra oss.
 
Storebror skal få velge en liten ting til baby og storebror får en liten ting fra baby. Fra oss blir det ikke noe gave i år :)
 
Kommer ikke til å kjøpe noe i gave til babyen, han kommer jo ikke til å bli fornærmet over å ikke få en innpakka gave. Han får jo så mye ellers i starten (nye klær, ting og tang), så første jula får han ingenting nei :)
Det gjorde ikke eldstemann av oss heller, han er født i august.

Vi kom ikke på noe til eldstemann som han eventuelt kunne trengt å få i gave fra andre heller, så vi ønska penger til han som vi satte inn på sparekontoen hans. Samme med til dåpen.
Kommer til å gjøre det samme denne gangen.

Så hvis dere føler at dere absolutt må gi noe, så er jo litt penger inn på en sparekonto absolutt en fin gave :)
 
Storebror skal få velge en liten ting til baby og storebror får en liten ting fra baby. Fra oss blir det ikke noe gave i år :)


Slik blir det her og.
 
Ja det gjør vi :
 
Kjøper nok ikke gave fra oss siden vi har brukt mye penger på babyen denne høsten. Men. Hun får nok noe fra storesøstrene og vi kommer til å ønske oss fra besteforeldre. Vi har ikke babygym, tripp trapp stol eller babycall, så penger til det står på ønskelista.
 
Kjøpte ingenting i fjor og kommer nok ikke til å kjøpe til denne heller. De får så mye fra venner og familie at det er liksom ikke vits i
 
Har egentlig ikke tenkt på det så ble veldig usikker nå... Er først barne vårt så ingen store søsken som kan stå for gave.... og det blir litt rart å pakke inn for å pakke opp... Mulig vi kjøper en mer symbolsk gave (minne) til henne. Men tror ikke det bli lagt noe gave under juletre...
 
Ser ikke helt poenget, egentlig.. Hun forstår ikke hva som skjer, har allerede fått masse nytt, og får sikkert gaver fra slekt og venner.. Alt for mye styr rundt disse gavene synes jeg, og unødvendig å kjøpe noe bare for å kjøpe noe..
 
Har egentlig ikke tenkt på det så ble veldig usikker nå... Er først barne vårt så ingen store søsken som kan stå for gave.... og det blir litt rart å pakke inn for å pakke opp... Mulig vi kjøper en mer symbolsk gave (minne) til henne. Men tror ikke det bli lagt noe gave under juletre...
Er litt det vi også tenker. Hun kommer ikke til å forstå disse gavegreiene uansett.
Vil gjerne gi en fin, liten ting fra oss foreldrene, men kanskje som en fødselsgave eller noe :)
 
Vi får i november, så baby kommer bare til å være en måned. Så det blir nok ikke noe før neste år :)
 
Er litt det vi også tenker. Hun kommer ikke til å forstå disse gavegreiene uansett.
Vil gjerne gi en fin, liten ting fra oss foreldrene, men kanskje som en fødselsgave eller noe :)

Vurderer å kjøpe et barne smykke. Jeg har det selv etter min mormor og syntes dette er et veldig fint minne :)
 
Den kommende pappaen har et sterkt ønske om å kjøpe en bilbane til sønnen sin, så han får nok det til jul :p Skal ikke stoppe gleden, da han har snakket om det i mange år, at om han fikk en sønn, skulle han kjøpe bilbane :)
 
Er litt det vi også har vært på tanken om, men hva skal vi da kjøpe i dåpsgave? :p Har aldri vært noe glad i disse gavegreiene

Til fadder barnet mitt ga jeg et bilde/maleri. Av Marianne Auli, klovne bilde. Mulig hun også får bilde, he he:) Eller pleier man å kjøpe dåpsgave til egent barn? Mye man må tenke på gitt :)
 
Til fadder barnet mitt ga jeg et bilde/maleri. Av Marianne Auli, klovne bilde. Mulig hun også får bilde, he he:) Eller pleier man å kjøpe dåpsgave til egent barn? Mye man må tenke på gitt :)

Vi har ikke kjøpt dåpsgaver til våre egne barn. Vi holder selskap, det er som en gave i seg selv tenker jeg.

Kommer ikke til å kjøpe julegave til baby fra oss som foreldre. Men tenker at største storesøster har lyst til å gi noe til baby, men det får bli etter hennes ønske for baby skjønner uansett ikke noe av det :p Storesøster syns som oftest å få lage ei tegning e.l. og pakke inn selv i gavepapir er det mest spennende hun kan gi vekk i gave! :)
 
Er litt det vi også har vært på tanken om, men hva skal vi da kjøpe i dåpsgave? :p Har aldri vært noe glad i disse gavegreiene
Til fadder barnet mitt ga jeg et bilde/maleri. Av Marianne Auli, klovne bilde. Mulig hun også får bilde, he he:) Eller pleier man å kjøpe dåpsgave til egent barn? Mye man må tenke på gitt :)
Vi kjøpte denne rammen til poden vår i dåpsgave, fikk gravert inn fødselsdato, dåpsdato, vekt, lengde, tidspunkt for fødsel og navnet :)

http://www.hjertegull.no/barn/barnesolv/eik/dapsrammen-i-tinn-prins.html

Skal kjøpe sånn til nestemann også, koselig å ha stående.
Er så heldig at både svigermor og mamma har tatt vare på de etter mannen og meg, så hele familien sine rammer står sammen :)
 
Back
Topp