Julebakst..

*MissMe*

Gift med forumet
Formen stiger og i helga fikk jeg bakt veldig mange franske makroner som ligger klare i fryseren til jul!
Skal snart bake sarah bernads og kransekakestenger som også skal i fryseren. Ellers baker vi kakemenn og pepperkaker i løpet av desember. Vi må også ha fine horn til julefrokosten!
Hva baker dere til jul? Andre som er i gang?
 
Oi, Sarah Bernards er såå godt, nam! :hungry:
Laget den en gang med baileys topping og det ble en hit på fest. Kan jo uansett ikke ha det nå :p

Vi skal bake hele 1. desember/1. anvendt helgen sammen med søster med familie og vår pappa. Da baker vi vår egen sjuslag:
Vepsebol, sandkaker, sirupsnipper, risboller, kakemenn, krumkaker, og kokosmakroner. Vi baker også noen ganger kransekake. Gleder meg såå masse :happy:
 
Oi, Sarah Bernards er såå godt, nam! :hungry:
Laget den en gang med baileys topping og det ble en hit på fest. Kan jo uansett ikke ha det nå :p

Vi skal bake hele 1. desember/1. anvendt helgen sammen med søster med familie og vår pappa. Da baker vi vår egen sjuslag:
Vepsebol, sandkaker, sirupsnipper, risboller, kakemenn, krumkaker, og kokosmakroner. Vi baker også noen ganger kransekake. Gleder meg såå masse :happy:
Veldig koselig å bake sammen! Jeg baker makroner og sarah bernards med søsteren min!
Håper bare at småkakene er bedre nærmere jul, nå bli jeg kvalm av de..
 
Biscotti og risboller baker jeg alltid + pepperkaker (mer kos å bake enn spise syntes jeg). Vi skal prøve oss på hjemmelaget marsipan i år. Har bursdag til sønnen min i desember også, så må bake vanlig kaker også
 
Her er det tradisjon på karameller... resten kommer mamma og mormor med foreløpig ....
 
Her skal vi lage risboller, pepperkaker, kanelstenger, og marsipankuler med mokkabønner i midten. Pleier å bake sammen med moren min og nevøene og niesene mine[emoji4] Gleder meg masse[emoji1335][emoji173]️
 
Jeg går i gang i desember.
Planen er:
Pepperkaker
Julekaker
Risboller
Gule bomber
Rocky road
Brente mandler
Krumkaker
 
Vi baker bare pepperkaker, skal nok gjøre det om ikke så lenge. De blir oppspist før jul ;)
 
Tar litt og litt fra slutten av november.
Pleier å lage:
- Rocky Road
- Vepsebol
- Pepperkaker
- Smørkranser
- Havrekjeks
- Doble havreflarn med sjokolade
- Colapinner
- Kjeks med sjokolade og peanøtter

Koser meg med julemusikk og sprer bakingen utover fra slutten av november til jul, en del blir jo spist opp lenge før jul..
 
Veldig koselig å bake sammen! Jeg baker makroner og sarah bernards med søsteren min!
Håper bare at småkakene er bedre nærmere jul, nå bli jeg kvalm av de..
Helt enig! Det er veldig koselig å bake sammen med noen :happy:
Uff, det hørtes ikke godt ut. Håper du slipper å være kvalm så mye lenger :sorry:
 
Jeg baker kun pepperkaker! Har ei veldig god oppskrift, med mye krydder.

Synes det er bare stress å bake mer, så dropper det. Kjøper heller inn en del andre godsaker på butikken.
 
Vi mekker i hop noen krumkaker (mammas oppskrift), litt pepperkaker og karameller tenker jeg :)
 
Risboller, brunepinner, pepperkaker, kakemenn, pikekyss, konfekt:D
Har ikke startet enda, venter på at kvalmen skal gi seg.. Har så lyst til å ha lyst på julekaker:hilarious:
 
Har alltid fått så mye bakst av min mor at jeg aldri har fått laget egne tradisjoner. Men vi er hos de og baker kakemenn og maler de og lager pepperkakehus og det er veldig kjekt!
 
Har ikke kommet i gang ennå nei. Men vi baker i grunn mest sammen med familiene våre hjemme hos dem, og så får vi bare med fra dem det vi vil ha. Da baker vi litt forskjellig - pepperkaker, kokosmakroner, marvposteier, serinakaker, krumkaker m.m. Ellers pleier vi å bake litt krydderkake, av og til smultringer og julekake :)
 
Vi skal besøke svigerforeldrene mine neste helg, så da skal jeg og svigermor bake julekaker. Gleder meg veldig!
 
Serinakaker og Berlinerkranser står på tapeten her.
Ellers pepperkaker med mini. Muligens krumkaker også, det blir første gang såfall.
 
Jeg baker:

Sara Bernhard
Pepperkaker
Pjalt
Krumkaker
Kokosmakroner

Gleder meg til å starte i helgen[emoji106][emoji1392][emoji173]️
 
Vi baker pepperkaker og kakemenn. Ingen er spesielt glade i småkaker, så det er bare for kosen. Men vi MÅ lage (3 omganger) med peppermyntekonfekt, det er det beste min eldste vet. Ellers lager vi peanøttkonfekt, karameller og annet konfektlignende vi kommer over :)
 
Back
Topp