Jordmor og/eller fastlege

Har time hos henne neste gang også, så gir ikke opp så fort :p Men legen min er så lett å prate med og vet det meste. Men jordmor har gjerne mer peiling og tar opp tema som legen ikke gjør.
Er ikke langt til andre helsestasjoner med jordmødre, men må gå i bydelen man bor i:banghead:
Ja, det er noe eget med disse jordmødrene - de vet stort sett hva de skal spørre om og :p Får ikke lurt deg inn hos noen andre om du sier det som det er heller? At dere rett og slett ikke går så godt overens? (Om det er det du blir å konkludere med etterhvert, altså) :bag:
 
Ja, det er noe eget med disse jordmødrene - de vet stort sett hva de skal spørre om og :p Får ikke lurt deg inn hos noen andre om du sier det som det er heller? At dere rett og slett ikke går så godt overens? (Om det er det du blir å konkludere med etterhvert, altså) :bag:
Verdt et forsøk, så får se hvordan det går :) Sikkert ikke den første med den problemstillingen :p
 
Jeg gikk kun til jordmor sist, og det var på sykehuset så jeg var på et program for spesiell oppfølging av overvektige .

Men, jeg har en veldig god fastlege og i etterkant ser jeg at jeg nok skulle gå fått til henne også. Hun skjønner at når jeg sier jeg har det "greit" så er egentlig tilstanden ganske kjip. Hun sa tydelig ifra etter fødsel at om jeg hadde vært hos henne på oppfølging så hadde jeg aldri i verden fått gå så lenge uten sykmelding (kastet opp frem til fødsel).

Lurer på nå å ta kontakt med helsestasjonen her for litt oppfølging hos jordmor også, dey blir jo mest rent fysisk og blodprøver evt sykmelding hos fastlege
 
Jeg gikk kun til jordmor sist, og det var på sykehuset så jeg var på et program for spesiell oppfølging av overvektige .

Men, jeg har en veldig god fastlege og i etterkant ser jeg at jeg nok skulle gå fått til henne også. Hun skjønner at når jeg sier jeg har det "greit" så er egentlig tilstanden ganske kjip. Hun sa tydelig ifra etter fødsel at om jeg hadde vært hos henne på oppfølging så hadde jeg aldri i verden fått gå så lenge uten sykmelding (kastet opp frem til fødsel).

Lurer på nå å ta kontakt med helsestasjonen her for litt oppfølging hos jordmor også, dey blir jo mest rent fysisk og blodprøver evt sykmelding hos fastlege
Si ifra hvis du skal det så kan du få navnet på jordmoren jeg går til om du vil :) jeg liker henne veldig godt :)
 
Jeg hadde opprinnelig tenkt å gå annenhver gang, men etter å ha vært en gang hos begge så føler jeg at jordmor lytter mer til meg og tok plagene mine seriøst enn hva legen gjorde. Jeg ser det litt an når jeg skal inn til glukosebelastningstesten, men neste kontroll er uansett hos jordmor for hun har ferie i uke 28.
 
Gjekk kun til jordmor forrige gang og kjem til å gjere det no og. Jordmor er veldig hyggelig og har god tid :)
 
Jeg har bare hatt en kontroll, og det var hos fastlege. Hadde lyst til å ta neste hos jordmor siden jeg ikke er så fan av legen min, men der har de tydeligvis ferie hele juli og deler av august, så fikk ikke time før midten av august:( Jeg hadde kanskje skjønt det hvis det var et lite tettsted, men det er snakk om Oslo. Rart at de kan ha feriestengt så lenge.
 
Jeg har ikke vært hos jordmor enda fordi de hadde så lang venteliste, men skal onsdag over påske. Hun er ikke den samme som i sist svangerskap (heldigvis..), og jeg håper jeg liker henne. For jeg synes ikke legen min er noe særlig. Hun har alltid dårlig tid og er veldig lite empatisk. Avbryter meg hele tiden, og noen ganger føler jeg hun snakker til meg som om jeg var en liten unge. Såå.. Ja, jeg kommer til å prioritere jordmor hvis jeg kan og heller gå til legen for sykmeldinger :)
 
Var til legen for første svangerskapskontroll, men kommer til å gå til jordmor resten av kontrollene tror jeg. Føles mer riktig siden det gjelder en graviditet. Har ikke vært hos jordmor enda da så mulig jeg ombestemmer meg.
 
Jeg har bare hatt en kontroll, og det var hos fastlege. Hadde lyst til å ta neste hos jordmor siden jeg ikke er så fan av legen min, men der har de tydeligvis ferie hele juli og deler av august, så fikk ikke time før midten av august:( Jeg hadde kanskje skjønt det hvis det var et lite tettsted, men det er snakk om Oslo. Rart at de kan ha feriestengt så lenge.
What? Hvilken bydel er dette? Bydel alna har ikke stengt. Det er sløvt da
 
Jeg hadde min første kontroll i uke 12 til jordmor, og har bestemt meg for å fortsette å ta de ordinære kontrollene til henne :) Hun var veldig lett å snakke med, og svarte godt på alt av spramål jeg og samboeren hadde.

Er veldig fan av fastlegen min også, men som han selv har sagt tidligere er det nok ikke dette feltet han kan mest om. Men både jeg og jordmor vil jeg skulle gå til han for oppfølging av kronisk jernmangelanemi under svangerskapet :)
 
Grünerløkka. Jeg ble veldig overrasket over at de var stengt så lenge :smiley-angry019
Og så hadde de ingen ledige timer før det? Kanskje du kunne ringt til bydel Sagene? Det er jo i nærheten. Skjønner at folk må ha ferie, men halvannen mnd da :banghead:
 
Og så hadde de ingen ledige timer før det? Kanskje du kunne ringt til bydel Sagene? Det er jo i nærheten. Skjønner at folk må ha ferie, men halvannen mnd da :banghead:
Jeg trodde de var strenge på at man må bruke helsestasjonen i bydelen der man bor?
 
Jeg trodde de var strenge på at man må bruke helsestasjonen i bydelen der man bor?
Skjønner ikke at de kan stenge!! Det fødes jo barn på sommeren og, så de må jo følge opp de?? Merkelig :wideyed:
 
Dette står i denne artikkelen:

"Hun mener en kombinasjon av jordmor og lege er bra for gravide. Samtidig opplever hun at dagens ordning der legene er de som først er i kontakt med den gravide, gjør at mange kommer sent til jordmor. Milling sier til avisen at jordmortilbudet bør styrkes slik at alle gravide kan starte hos jordmor allerede i uke 7-12."

Sjølv har eg i mine svangerskap kombinert lege og jordmor :)
Men folk er forskjellige, og nokon har eit godt forhold til jordmor og andre har eit betre forhold til legen.
Dette er jo noko som spiller inn!
 
Back
Topp