Jordmor eller lege? Eller begge deler...?

Jeg kommer nok til å velge å gå til fastlegen min. Jeg har vært en del til han etter en ulykke og han er barnelegen her jeg bor, så har hatt mye med han å gjøre ift at min sønn er hjerteoperert. Han er veldig flink og tilstede. Man føler seg alltid godt ivaretatt hos han. Og jeg har full tillit til han. Synes også det er greit mtp at han kjenner til sykdomshistorien min og skadene mine som kan gjøre svangerskapet utfordrende for meg.

Det jeg synes er viktig når jeg skal ta et slikt valg er kjemi og tillit. :)

Det høres ut som at du har en veldig fin fastlege :) Godt å ha noen man føler seg ivaretatt hos og som kjenner historien.
 
Det høres ut som at du har en veldig fin fastlege :) Godt å ha noen man føler seg ivaretatt hos og som kjenner historien.

Ja, jeg er veldig heldig med han! Han er fastlegen til besteforeldrene mine også, så kjenner til slekta i tillegg. [emoji87]
 
Det holder med stoffskifteproblemer. Jeg ble i skikkelig dårlig humør da jeg fikk diagnosen for to år siden.

Hvilke autoimmune sykdommer har du?

Hashimoto altså den autoimmune varianten av lavt stoffskifte. Danner en god del antistoffer mot skjoldbruskkjertelen. Var skikkelig nedbrutt da jeg endelig fant ut at jeg ikke var deprimert eller «lat», men faktisk ganske så syk. Fikk det påvist for 1,5 år siden etter fødselen av min eldste datter. Kjempemye bedre nå! Heldigvis!!! Ellers hadde jeg sv. Diabetes i forrige svangerskap og det virker som den har kommet tilbake denne gangen også :-/
 
Hashimoto altså den autoimmune varianten av lavt stoffskifte. Danner en god del antistoffer mot skjoldbruskkjertelen. Var skikkelig nedbrutt da jeg endelig fant ut at jeg ikke var deprimert eller «lat», men faktisk ganske så syk. Fikk det påvist for 1,5 år siden etter fødselen av min eldste datter. Kjempemye bedre nå! Heldigvis!!! Ellers hadde jeg sv. Diabetes i forrige svangerskap og det virker som den har kommet tilbake denne gangen også :-/
Isj da! Det hørtes ikkeno særlig ut!
 
Isj da! Det hørtes ikkeno særlig ut!

Neida, men var veldig heldig og slapp unna noe hurtigvirkende insulin sist gang! Satt bare en sprøyte i låret hver kveld forrige svangerskap! Håper det blir sånn denne gangen også, for man merker jo ikke noe av diabetesen sånn rent fysisk. I allefall ikke jeg. Så alt i alt var jeg i topp form sist svangerskap og egentlig denne gangen også! :) Men det viktigste er selvsagt at babyen har det bra!
 
Jeg liker egentlig best å gå til jordmødre. Dessverre er jordmoren her i kommunen ikke min type. Vi har liksom ikke kjemi. Så om det er henne jeg må gå til, velger jeg heller legen.
 
Jeg liker egentlig best å gå til jordmødre. Dessverre er jordmoren her i kommunen ikke min type. Vi har liksom ikke kjemi. Så om det er henne jeg må gå til, velger jeg heller legen.

Uff, så kjedelig :( Hvertfall siden du liker best å gå til jordmødre.
 
Uff, så kjedelig :( Hvertfall siden du liker best å gå til jordmødre.

Ja, men det går fint[emoji4] nå har jeg fått med meg at det kanskje har kommet en jordmor ril i kommunen, så kanskje det er håp om å få henne[emoji4][emoji1303]
 
Ja, men det går fint[emoji4] nå har jeg fått med meg at det kanskje har kommet en jordmor ril i kommunen, så kanskje det er håp om å få henne[emoji4][emoji1303]

Så bra :) Det er oppløftende.
 
Neida, men var veldig heldig og slapp unna noe hurtigvirkende insulin sist gang! Satt bare en sprøyte i låret hver kveld forrige svangerskap! Håper det blir sånn denne gangen også, for man merker jo ikke noe av diabetesen sånn rent fysisk. I allefall ikke jeg. Så alt i alt var jeg i topp form sist svangerskap og egentlig denne gangen også! :) Men det viktigste er selvsagt at babyen har det bra!
Da håper jeg det blir slik denne gangen også [emoji4]
 
Har ikke så god kontakt med fastlegen, og han haster seg gjennom timen. Må til han for første kontroll, og kanskje for en glukosetest senere. Resten tar jeg nok hos jordmor ☺️
 
Back
Topp