Jobbintervju i 3 trimester

Aaavinter

Forumet er livet
Oktoberfruene 2018
Junispirene24❤️
Hei.

Har et jobbintervju på torsdag og kjenner jeg gruer meg skikkelig egentlig.

Jeg har fast jobb fra før som jeg trives godt med, eneste ulempen er lang reisevei og dyrt å pendle dit. Så dukket det opp en stilling i en konkurerende bedrift som var relevant, veldig nært hvor jeg bor, som jeg har søkt på litt spontant. Stillingen vil gjøre det lettere mtp barnehage og henting/levering. Og vil redusere reise/pendlekostnadene mine drastisk.

Det er også mange andre små fordeler med stillingen.

Det jeg gruer meg skikkelig til er:
1. Trives så godt i nåværende arbeidsplass og har tidenes kjekkeste kolleger så har veldig blandede følelser med å skulle skifte jobb:-/
2. Jobben jeg har nå er en mye større bedrift som har fordeler ved å ha flere muligheter i stillinger og arbeidaområder på sikt og ulemper ved at det krever endel mer for å bli «sett» og satset på.
3. Har ikke sagt noe til sjefen om denne søknaden og intervjuet da det er stor konkuranse mellom bedriftene og jeg er så usikker selv. Hadde liksom ikke planlagt p søke jobb.
4. Har aldri vært på jobbintervju samtidig som jeg er gravid, er jo veldig synlig gravid så det blir sikkert spørsmål om termin og permisjon og jeg vet bare ikke hva jeg skal si.
5. En av de som skal være på intervjuet og som har mest å si på hvem de skal ansette er noen som var min leder i veldig kort tid for noen år siden i den bedriften jeg jobber i nå(kommer ikke til å bli lederen ved eventuell denne ansettelsen) og hun var altid typen som hadde sine «favoritter» og jeg var ikke en av de, selv om jeg ikke følte det var noe negativt mellom oss. Så er veldig usikker hvor jeg har henne.

Vet ikke hva jeg vill med dette innlegget, lufte noen bekymringer kanskje? Om noen har noen tips eller råd så settes det pris på:happy:
 
Tror jeg ville gått på intervjuet med et åpent sinn, hørt på hva de har å si og stilt de spørsmålene du lurer på. Min erfaring er at det er mye enklere å svare på alle spørsmålene du har etter at du har vært der og dannet deg en mening/magefølelse :)
 
Back
Topp