jeg vet ikke riktig jeg

moia

Betatt av forumet
Jeg føler at symptomene mine forsvinner mer og mer.Nå er jeg 10+3. Jeg har hatt skikkelig stikninger nederst i magen, sinnsykt trøtt, og mega sulten hele tiden.. Men nå har jeg ikke hatt slike stikninger på en uke, og jeg er ikke like trøtt lenger. Håper bare alt er bra med lille i magen.

Jeg ringte legen forrige uke og fortalte om mine bekymringer, og han mente det ikke var noen grunn for tidlig ultralyd siden jeg ikke hadde blødd. Så sa jeg at det er jo mulig å miste uten og blø, men da forsvinner symptomene også etterhvert. Han sa også at man måtte ha en medisinsk grunn for å få tidlig ultralyd.

Åhrr, jeg vet ikke jeg!
 
hei du! du har jo kommet lang på vei nå nå! og veldig ofte forsvinner symptomene like mye rundt uke 9 som rundt uke 12. så det er helt normalt om de avtar nå :) så jeg ville ikke tenkt så mye på det! mine forsvant starten av uke 9.

så ikke vær så urolig :) det er verre om du stresser og bekymrer deg, både for deg selv og bebyen.

er det ikke deilig at symptomene forsvinner og da :)  da kan en leve litt mer normalt :)
 
Hvis du er så bekymret at det går ut over livskvaliteten hadde jeg bestilt meg ultralyd privat. det koster rundt 1000,- så hvis du har råd ville jeg gjort det. da får du time fort og de er som regel kjempe flinke.
jeg har gjort det og er kjempe fornøyd, de har også som regel 3D ultralyd:)
Skal på ny privat ultralyd i uke 12.

Lykke til

 
Her koster det 500 for privat UL =)
Skal til (privat) UL nr 2 på torsdag.Første UL var gratis. hadde fått andre og gratis med der var ikke ledige timer, så jeg betillte privat =)
 
Ja, har kommet et stykke på veien nå... =) I morgen kommer mine foreldre på middagsbesøk, så da tenkte vi å dele nyheten. Gleder meg masse til å si det til de.

Ja, jeg er jo 20 år, så det er ikke så stor risiko for spontanabort jo yngre man er, å det vet jeg. Men likevel, kan ikke noe for at jeg bekymrer meg.. :p hehe

Det er jo kjempe deilig og ikke ha noen symptomer, men det er de som har holdt håpet mitt oppe om at alt er bra..
 
Lurer på om jeg skal gjøre det. Mannen prøver og berolige meg så godt han kan stakkar..
-Du er ung, du er sprek og spiser sundt, så alt kommer til å gå kjempe bra, sier han.
 
Hehe :-) Du er ikke alene altså! Mine forsvant for en ukes tid siden. I dag er jeg 9 + 1 og jeg er mindre kvalm, mindre ømme pupper osv. Jeg har ikke råd til å ta privat UL (koster 1000kr på volvat som er eneste alternativet). Men jeg må innrømme at jeg er en smule bekymret siden magen min plutselig har blitt gigantisk (fra 0 mage til 6 mnd på vei mage i uke 7 - 8)
 
Det er vanlig at symptomene gir seg når vi har kommet så langt som vi har nå, men sier også som de over meg at om du er så nervøs at det går utover det daglige hadde jeg nok bestilt en privat UL.
Når det gjelder stooooor mage, så er det også ganske vanlig nå, med tanke på at alle tarmene skal presses oppover for å gjøre plass til den voksende livmoren. Jeg vagga i uke 9-10 sist pga den store magen. Dette roet seg ned etterhvert.
 


Lizz83 skrev:
Hehe :-) Du er ikke alene altså! Mine forsvant for en ukes tid siden. I dag er jeg 9 + 1 og jeg er mindre kvalm, mindre ømme pupper osv. Jeg har ikke råd til å ta privat UL (koster 1000kr på volvat som er eneste alternativet). Men jeg må innrømme at jeg er en smule bekymret siden magen min plutselig har blitt gigantisk (fra 0 mage til 6 mnd på vei mage i uke 7 - 8)


Ikke vær redd!
Du er nok bare oppblåst ;)
Hadde samme problemet. og det ble ikke bedre før jeg fikk tømt meg skikkelig og begynte å spise mer fiber og frukt =)
 
Det er akkurat sånn med meg også. Magen er nokså synlig allerede..

Lizz83 skrev:
Hehe :-) Du er ikke alene altså! Mine forsvant for en ukes tid siden. I dag er jeg 9 + 1 og jeg er mindre kvalm, mindre ømme pupper osv. Jeg har ikke råd til å ta privat UL (koster 1000kr på volvat som er eneste alternativet). Men jeg må innrømme at jeg er en smule bekymret siden magen min plutselig har blitt gigantisk (fra 0 mage til 6 mnd på vei mage i uke 7 - 8)



 
Back
Topp