Jakten på trekløveret (gravid) ☘️

Førstegangsmamma2020

Elsker forumet
Vi som prøver :)
Snøkrystallene2021❄️
Februarbarna 2023
Hei og velkommen :hello

Da var man plutselig tilbake som prøver på forumet :dance011
Vi som hadde sagt at vi var fornøyd med å få to barn fant ut at vi faktisk begge ønsker ett barn til.

OVERSIKT:
  • PP0: 17.12.23 - 11.01.24, 26 dagers syklus (sluttet på pillen midt i syklys)
  • PP1: 12.01.24 - 08.02.24, 28 dagers syklus, ikke gravid
  • PP2: 09.02.24 - 08.03.24, 29 dagers syklus, ikke gravid
  • PP3: 09.03.24 - 08.04.24, gravid (endte i kjemisk)
  • PP4: 09.04.24, gravid

Litt kort om meg:
- 38 år
- vært ilag med samboer nå i snart 5 år
- ble guttemamma i desember 2020
- ble jentemamma i januar 2023
- jobber på kontor i offentlig sektor

Min store drøm har hele mitt voksne liv vært å bli mamma. Da jeg bikket 30 år og fortsatt ikke så for meg at jeg kom til å få mitt største ønske oppfylt, begynte jeg å tvile på om jeg noensinne ville få drømmen oppfylt. Jeg var 34 da jeg møtte samboer. Mange syntes nok at vi gikk veldig fort frem, men vi følte at som de voksne menneskene vi var, ønsket vi å ikke «kaste bort» tid. 3 uker etter vi møttes ble vi offisielt kjærester og 3 mnd senere flyttet jeg inn. Etter ytterligere 6 mnd bestemte vi oss for at vi ønsket å prøve og få barn og heldige som vi var tok det kun 4 mnd fra jeg sluttet på pillen før to streker lyste opp mot meg :smiley-bounce016
IMG_1421.jpeg

Jeg husker den gleden av å se «gravid» lyse mot meg var ubeskrivelig og tårene trillet.
Som type 1 diabetiker blir jeg fulgt nøye opp med tanke på bl.a. blodsukker og vekst av lille i magen. Jeg følte meg utrolig heldig som fikk muligheten til å hilse på lillegutt i magen mange ganger i løpet av svangerskapet, men må innrømme at det mot slutten var så mange oppfølgingstimer med jordmor, fastlege, ultralyd, øyelege og diabeteslege/-sykepleier at jeg følte jeg ikke gjorde annet enn å dra på disse avtalene.

Svangerskapet var uten de store problemene, men jeg slet veldig med søvnen og måtte gradvis trappe ned på jobb. På en måte var jeg heldig i og med at jeg gikk gravid under covid-19 og det dermed ble tilrettelagt for hjemmekontor i stor grad.

Av flere ulike årsaker valgte jeg planlagt keisersnitt (pks) da lillegutt lå i seteleie. Min største drøm, det å bli mamma, gikk i oppfyllelse på lille julaften. Vi tilbringte 5 dager på barsel før vi reiste hjem.

Selv om jeg følte jeg var forberedt på at livet kom til å endre seg etter å ha gått fra å være en familie på 2 til å bli 3 var det utrolig overveldende. Det morsinstinket er ikke til å spøke med, altså.
Jeg minnes dagen etter fødsel at jeg var inne på rommet vårt og bare stod og så på den nydelige lille gutten vår … og jeg ble grepet av en enorm panikk for at noe skulle skje med han :nailbiting: Jeg husker jeg begynte å få hjertebank og adrenalinet begynte å pumpe … akkurat som om kroppen trodde det var en umiddelbar trussel rett i nærheten. Jeg prøvde febrilsk å skyve tanken til side for å unngå å gå helt i panikk modus. Det gikk til slutt, men fremdeles den dag i dag vil jeg innimellom føle den samme panikken gripe tak i meg.

Bare 6 mnd etter fødsel ble vi enige om å prøve på en lillebror eller -søster. Denne gangen skulle det ta et helt år før spiren satt. Men plutselig satt jeg der nok en gang med to streker som lyste opp mot meg :smiley-bounce012
IMG_3350.jpeg

Jeg trodde ikke mine egne øyne da jeg var sikker på at det var rett før TR var på «vei inn døra».
Også denne gangen slet jeg utrolig mye med søvn, men hadde ellers et problemfritt svangerskap. Det var mye mer slitsomt denne gangen ettersom jeg også måtte ivareta 1-åringen som selvfølgelig ikke hadde noen forutsetning for å forstå at mamma trengte mye mer hvile og dermed ikke hadde energi til å leke, rase og farte rundt like mye som før.
Denne gangen la lille seg i hodeleie og jeg håpet på at jeg ville få oppleve en vaginal fødsel.
Pga. minkende fostervann ble jeg igangsatt da jeg var 37+1 og to dager senere kom lillesøster som en rakett etter fødsel som varte kun 2 t og 15 min.
Vi var overlykkelige og følte oss komplett som familie.
Det tok likevel ikke mer enn to uker før samboer nevnte (i ei bisetning) at «det hadde jo vært koselig med en til». To dager senere hadde begge ungene «skrikefest» og vi bare så på hverandre og sa «nei». Ingen av oss trengte å forklare nærmere hva vi mente med det.

6 mnd etter fødsel tok samboer opp dette med en til igjen. Vi snakket litt om det og kom frem til at det ville bli ganske tøft økonomisk. Vi måtte bl.a. kjøpt ny bil og vi trenger definitivt større plass da vi bor i ei lita leilighet på 53 kvm. Vi la derfor tanken om en til bort og sa oss fornøyd med de to rampene vi hadde :Heartblue:Heartpink

Ytterlige 6 mnd gikk og samboer tok nok en gang opp dette med en til. Jeg må innrømme at jeg ikke turte å få opp forhåpningene ettersom jeg virkelig har et ønske om en til :woot:
Samboer hadde kommet frem til det samme som meg… han ønsker også et barn til og selv om det nok vil bli tøft vil vi heller ta den utfordringa enn om noen år å se tilbake og angre på at vi hvertfall ikke prøvde.

Jeg kjenner jeg er utrolig spent, litt nervøs, men også håpefull om at vi får ønsket om trekløveret oppfylt. Var innom butikken i dag og kjøpte en 10 pk med Make Sure g-tester.
Så vil tiden vise om vi blir en familie på 4 eller om vi blir 5 :smiley-angelic001
La galskapen begynne :excited001

To be continued …
 
Last edited:
PP0 cd20:

Går bare og venter på at TR skal komme så vi kan gå igang med prøvinga. Har vanligvis en syklys på 30 dager +/-, men kan hende det blir litt klusj etter pilleslutt. Får bare prøve (trykk på ordet prøve) å smøre meg med tålmodighet og vente på at vi kan starte pp1 :excited001

De siste dagene har jeg innimellom tenkt av vi må være fullstendig gal som prøver på 3. mann. Skulle vi lykkes senest i løpet av pp4 (gitt stabil syklys på 30 dager) vil vi få 3 barn under 4 år :dance008 Det kommer til å bli et galehus :dance018smiley-chores003:smiley-chores007:smiley-chores020:smiley-chores011:gen054 :binkybaby
Jeg har de siste tre dagene fått 5, 4 og 3 timers søvn i løpet av natta (og det er totalt og slettes ikke sammenhengende). Kan skrive under på at det merkes :dead:
Samtidig ville jeg for alt i verden ikke vært foruten noen av barna mine. Jeg elsker de over alt på jord :love7
Vi har vært veldige heldige med barn som begge har sovet natta gjennom (med noen få unntak) fra de var høyst 2 mnd gamle… men kan ikke tro vi vinner sovelotteriet en tredje gang. De sier jo gjerne at nr. 3 er en luring.
Kjenner jeg blir bare mer og mer babysyk jo mer jeg tenker på det.

Jakten på trekløveret blir nok spennende, en prøve for tålmodigheten, utfordrende og en berg og dalbane av følelser. Forhåpentligvis vil vi til slutt få verdens beste premie :binkybaby
 
PP1, cd 2:

Jippi, da var vi igang :dance011
Har gått i ett her etter minste knerta kasta opp i går kveld og i natt, så fikk ikke tid til å skrive her inne.
Heldigvis virker det som om hun er ferdig å kaste opp, men appetitten er ikke helt tilstede. Håper bare resten av familien slipper unna, ellers går vel neste uke med til vasking av klær og føle seg syk. Må hvertfall være lov å håpe :smiley-angelic001
 
Last edited:
PP1, cd 6

Herlighet, tiden flyr med to små. Nå har vi ligget langflate en etter en med spysyke og forkjølelse siden fredag kveld. Det var skikkelig tøft, spesielt når de voksne blir syke akkurat idet de små begynner å kvikne til igjen.
Jeg har dager da jeg er skikkelig sliten og tenker om 1 til kommer til å «velte lasset» :dead:
Må innrømme at jeg hadde flere sånne dager de siste dagene da jeg var syk og sliten og tenkte med meg selv at hvordan i alle dager skulle vi overlevd hvis vi hadde tre små å ta oss av mens vi var syk? Samtidig vet jeg at man klarer mer enn man tror. Det vil selvfølgelug være dager hvor alt bare virker helt uoverkommelig og man er så sliten man bare vil sitte seg ned og skrike, men tenk på all den kjærligheten og gleden :love7

Ifølge Premom appen er det nå kun 2 dager til jeg går inn i min fertile periode. Kan godt være jeg allerede er kommet dit ettersom jeg hadde eggløsning på cd 10 og 12 i henholdsvis graviditet 1 og 2. Vi ssatser på å starte med aksjelegging i morgen :excited001
Selv om jeg er en utrolig utålmodig person kjenner jeg at akkurat nå er det utrolig spennende å være prøver igjen. Jeg vil nok om få pp’er bli redd og miste litt motet for at vi vil lykkes i jakten på trekløveret vårt.
Det er ingen som vet at vi prøver på 3. barnet nå … og da mener jeg ABSOLUTT ingen (med unntak av dere som leser her inne da ;)). Vi har sagt til absolutt alle at vi sier oss fornøyd med de to vi har … og på tidspunktet vi sa det var det også sant.
For en stund siden snakket jeg med besteveninna mi om at vi diskuterte om vi skulle få en til. De var litt i samme båt at de vurderte en til, men de landet også på at de sa seg fornøyd med de barna de har fått. Hadde vært så utrolig artig dersom vi begge gikk for en til og fikk oppleve å bli gravide rundt samme tidspunkt. Ettersom jeg fikk barn da jeg var relativt gammel var alle mine venninner ferdig med å få barn.
Jeg dagdrømmer ofte om dagen jeg forhåpentligvis på nytt får se to streker lyse mot meg igjen :love017
Planen vår enn så lenge er å prøve å holde en potensiell graviditet for oss selv så lenge som mulig. Vi vil bare at den skal være vår lille hemmelighet. Samtidig vet jeg at dersom en ny graviditet blir relativt lik som de to forrige vil jeg slite med å ikke si noe til de på jobb ettersom jeg blir dårlig i begynnelsen. Begge gangene fikk jeg (gradert) sykemelding relativt tidlig i svangerskapet pga kvalme og det blir en større utfordring å holde blodsukkeret stabilt.
Jeg tror besteforeldrene på begge sidene vil bli ganske sjokkert hvis vi sier vi venter nr. 3.
1. april 2023 sendte jeg bilde av positiv graviditetstest på snap til bl.a. begge mødrene våre. Tok ikke mange sekunder før mamma ringte meg opp og var helt hysterisk (men på en positiv måte da). Måtte til slutt spørre henne om hun visste hvordan dato det var :laughing001
Dersom vi skulle få positiv test før 1. april i år hadde set vært litt artig å prøve seg på det samme igjen. «Faren» men det er jo hvis de faktisk skjønner tegninga… for vil jo egentlig at de ikke skal skjønne at det ikke er spøk denne gang og bare si noe sånt som «det er lov å prøve seg» når de sier at de går ikke på samme spøken to år på rad :laughing014

Vi får nå se hva det blir til. Kan jo ta lang tid før vi lykkes. Tok jo 11 pp’er sist gang. Må bare prøve å smøre meg med tålmodighet (vekt på ordet «prøve ;))!
 
PP1, cd 12:

Lurer på om jeg hadde en eggløsningsblødning i dag?! Var på do og fikk en liten dråpe friskt blod på papiret da jeg tørker meg. Vil i så fall stemme veldig godt overens med forventet EL.
Herlighet, da er man i så fall over i dpo-land.
Det er så utrolig spennende. De neste 10-14 dagene kommer nok til å snegle seg avgårde :nailbiting: Let the waiting game begin :nailbiting:
Krysser fingrene for at gullegget slapp (selv om det ville vært helt utrolig om det gikk på første forsøk).
 
PP1, cd 15 (3 dpo):

Da var vi plutselig allerede kommer oss inn i dpo-land. Jeg som hadde tenkt å ta det rolig og ikke stresse med å tyde symptomer og telle dager ned til det er innafør og teste … ja, særlig :laughing001 Prøver jo bare lure meg selv :laughing021
Tidligere i dag kjente jeg lutt sånn iling i noen sekund rundt høyre eggleder. Kan det være et befruktet egg på vei :smiley-angelic001?
Opplevde akkurat det samme da jeg var gravid med yngste (før positiv test), men husker ikke hvor mange dager etter EL det var. Var nok kommer lengre i syklusen da. Er nok sannsynligvis jeg som overanalyserer, men må jo være lov å håpe.

Vi fikk lagt inn aksjer 1, 3 og fem dager før antatt EL. Rimelig fornøyd med det da det har vært mye sykdom og energien ikke har vært mye å skryte av.
Foreløpig er planen å vente til neste helg før jeg tester… men vi får se hvor lenge jeg klarer å holde meg :angelic:
 
PP1, cd 19 (7 dpo):

Ja, ja! Klarte meg neeeeesten til 11 dpo før jeg røyk på en test :wacky:
Den var selvfølgelig blenda hvit. Har hatt noen få symptomer, men de er liksom forbigående og gir ikke noe særlig tydelig indikasjon på at jeg kan være gravid.
Her er de;
  • Trøtt
  • Blir ekstremt lett svimmel når jeg reiser meg
  • Dårlig matlyst
  • Treg mage
  • Litt ekstra emosjonell?
  • «Vimsete» (mister veldig fort fokus)
Alt kan selvfølgelig bortforklares. Skulle det mot alle odds klaffe allerede på første forsøk er jeg jo så kort på vei at kroppen knapt har rukket å innse at den er gravid :binkybaby

Får vel prøve å vente minst to dager før jeg tester igjen :excited001
 
PP1, cd 26 (14 dpo):

Det har gått i ett den siste uka så har ikke fått oppdatert her inne.
Tok g-test i går, men den var som forventet negativ. Satt og nistirret sikkert i 5 min og var et øyeblikk jeg trodde jeg kunne skimte noe hvis jeg la godviljen til, men var nok bare ønsketenkning, dessverre :grumpy:
Så nå sitter jeg bare å venter på TR.

Hadde planlagt å skrive et litt lengre innlegg denne gangen, men ligger i senga og klarer knapt holde øynene åpne så tar det som et tegn på at min date med Ole Lukkøye er long overdue :sleep002
 
PP2, cd 1:

Da dukket tanta endelig opp 2 dager på overtid. Ettersom testene var negative visste jeg innerst inne at den til slutt ville dukke opp, men man har jo likevel et ørlite håp :shy:
Bare å brette opp ermene og prøve på nytt.
Var innom apoteket for å kjøpe EL tester, men de hadde kun sånne «stav» tester. Eller, de hadde RFSU EL tester, men er ikke fan av det merket, så lot være å kjøpe de. Mulig jeg kjøper på nett, men er ikke sikkert jeg får de før EL denne pp’en (tar en evighet å få ting opp til «det kalde nord» med posten :happy119).

Krysser fingrene for at det klaffer denne pp’en!
 
PP2, cd 8:

La testegalskapen begynne :dance011
IMG_0624.jpeg

Første gang jeg tester etter EL med strimmeltest. Har brukt Clearblue fertilitetsmonitor da vi planla nr. 2, men de er kjempedyre … så tenkte å prøve noe annet.
Her ser det ut som det bare er å hoppe i høyet :happy119
Har en syklyslengde på alt fra 26 til 30 dager og EL rund cd 10-12 (de to gangene jeg har vært gravid hadde jeg EL på cd 10 og 12).

Blir spennende fremover nå :nailbiting:
Gleder meg til jeg kan begynne å ta g-test… men enn så lenge skal jeg kose meg med EL-testene.
 
CD20, pp2 (10 dpo):

En liten stund siden jeg skrev noe i dagboka mi nå :shy: Har enda ikke tatt noe g-test, men er 99 % sikker på at det ikke klaffet … men likevel klarer jeg liksom ikke legge fra meg «symptom jakten» :pompus: Blir litt oppgitt over meg selv, men må jo nesten bare le :p Det er liksom det siste lille håpet man bare klarer ikke å legge fra seg. Her er symptomene mine (som selvfølgelig kan forklares på annet vis:
- trøtt​
- konsentrasjonsvansker​
- nedsatt matlyst​
- små murringer i nedre mageregion​
- vondt i korsryggen​
- blir fort mett​
- skal ingenting til for å bli svimmel​
- lett hodepine​
- tar lettere til tårene (emosjonell)​
Så og si samtlige av disse er for tidlig til å skyldes en graviditet og/eller er typiske PMS symptomer for min del.
Klarer liksom ikke bestemme meg for om det er «noen vits» i å ta en test senere i dag eller om det bare er bortkastet.
Selv om vi bare er inne i pp2 kjenner jeg allerede på oppgittheten da keg forventer det nok vil ta tid før jeg eventuelt blir gravid. Samtidig som det er utrolig spennende å være prøver er det også en prøvelse for tålmodigheten min :hungry:

Får se om det blir en test en av de nærmeste dagene eller om jeg bare venter på TR :shifty:

Edit: ble test, men som forventet var den blenda hvit
IMG_0682.jpeg
 
Last edited:
PP3, CD16 (2 dpo):

Det har rett og slett gått i ett her i det siste så har enten ikke hatt tid eller helt glemt av å skrive i dagboka mi. Vært ekstremt mye sykdom i det siste.

Denne pp’en har jeg testet tidligere og oftere etter EL.
IMG_0739.jpeg

Utfra testene og symptomer tror jeg EL var en gang i løpet av CD14. Vi fikk lagt inn aksjer CD6, 7, 10, 11, 12 og 13. planen var å få lagt inn også på CD14 og 15, men det gikk dessverre ikke da 1-åringen «saboterte» de forsøkene :laughing002

I natt hadde jeg skikkelig rare og og virkelighetstro drømmer. Dette skjedde igjen da jeg la meg ned for å sove på formiddagen. Er egentlig alt for tidlig for å være symptom på graviditet, men må jo være lov å dagdrømme litt om det :love017
Kjenner disse neste 10-ish dagene kommer til å gå S A K T E :shy:
Vil jo bare spole frem til det er innafor å teste. Håper å klare å holde meg til 12 dpo, men vi får se om det er gjennomførbart. Nå er det snart påske så da får jeg heldigvis fokus litt over på noe annet når begge ungene skal passes på/aktiviseres. Blir rolig påske, men muligens en liten tur til svigers. Samboer har også bursdag så blir ikke bare å sitte og vente på «klarsignal for testing».
Spennende å høre om svigerfar har drømt om småpotet (det gjør han nemlig når noen i familien er gravid eller rett før de blir gravide - han drømte om småpotet i forveien av begge mine to graviditeter) i det siste når vi kommer utover.
Spennende tider i vente :excited001

God påske da :happy:
 
PP3, CD 18 (4 dpo):

Dagene går så utrolig S A K T E :sorry: Disse dpo dagene er bestandig veldig utfordrende. Selv om det er alt for tidlig, har selvfølgelig symptom jakten allerede startet :p
Siden søndag har jeg hatt hel crazy drømmer. Dette gjelder både på natt og på søndag da jeg sov lur i 2,5 time. Det er ikke helt uvanlig for meg å drømme, ei heller å ha rare drømmer innimellom… men det skjer aldri at jeg har helt ville drømmer hver eneste gang jeg sover. Vel, det har skjedd før, men det er kun når jeg har vært gravid.
Jeg er også mer kveldstrøtt. Vanligvis føler jeg meg ganske trøtt på kvelden, men så fort ungene er i seng/begynner å roe seg bruker jeg å kvikne til igjen. De to siste kveldene har ikke det vært tilfellet… jeg har stupt i seng samtidig eller rett etter ungene.
Det er samtidig fullt mulig at disse symptomene kan forklares på annet vis enn en graviditet… men det er jo umulig å slutte å dagdrømme om at det skyldes en liten bamsemums som har klort seg fast :smiley-angelic001:binkybaby
Tiden vil vise :nailbiting:
 
PP3, CD 20 (6 dpo):

Ligger i senga etter å ha vært på do og ikke snakk om jeg får sove :bored: Tenke da at jeg likevel kunne benytte anledningen til å skrive litt her.
Natt til i går tror jeg ikke at jeg drømte noe. Det er akkurat som jeg har et vagt minne om en eller annen drøm, men er veldig usikker på om det bare er underbevisstheten som spiller meg et puss eller om jeg faktisk drømte noe, men ikke klarer huske det.
I natt derimot var det på han igjen :dance011
Hadde helt sinnsyke drømmer i natt, og de virker altså så virkelighetstro… skikkelig underholdning :happy
I natt har jeg også ganske sterke sammentrekninger nede i området rundt livmor og jeg er småkvalm. I tillegg er jeg fortsatt mer trøtt enn vanlig. Alt dette fører jo til at jeg får forhåpningene opp og fallhøyden blir nåkså stor :smiley-ashamed005
Det er jo absolutt ikke sikkert at jeg er gravid selv med flere symptomer. Alt kan selvfølgelig ha andre naturlige forklaringer, men herlighet hvor jeg håper at det er en liten bamsemums som klamrer seg fast :smiley-angelic001
Hadde jeg bare vært noen dager lengre inn i dpo land hadde jeg tatt en test. Samboer har også bursdag i dag så hadde vært artig å gitt han den i gave dersom den hadde vist seg å være positiv… men det er jo umulig å få positiv test 6 dpo :shy:
Dette er uansett så utrolig spennende!

To be continued :cool:
 
PP3, CD 24 (10 dpo):

Disse drømmene tar livet av meg :hilarious:
I natt drømte jeg først at jeg stod ute i byen et eller annet sted. Var visst med i en konkurranse mot en kollega hvor vi skulle spise noe mat som smakte veldig stygt fortest mulig. Vi fikk servert krykje. Aner ikke hvor dette navnet kommer fra, men var hvertfall en eller annen form for kald «grøt» som lignet litt på hjemmelaget søtpotet stappe. Smakte ikke særlig godt da. Av en eller annen grunn fant jeg ut at jeg skulle gå rundt et hjørne for å spise dette før jeg gikk tilbake der dommeren og kollegaen min stod. Når jeg rundet hjørne igjen stod kollegaen min og gliste da han hadde klart å spise opp alt og dermed hadde vunnet konkuransen. Følte egentlig det var jeg som vant hele greia da jeg slapp å spise opp resten av den smørja jeg hadde på fatet mitt :yuck:

Var oppe på do og etter å ha lagt meg igjen drømte noe annet helt random og like tullete.
Har tester 1 gang for dagen siden 6 dpo, men alle har vært negativ.
Kjenner at jeg er «redd» for at jeg bare innbiller meg at jeg er gravid, for føler liksom at kombinasjonen av alle disse hyppige og merkelige drømmene sammen med å være mye mer sliten/kveldstrøtt tilsier at jeg burde være gravid. Likevel må jeg vel bare forberede meg på at TR høyst sannsynlig vil dukke opp i løpet av en ukes -ish tid :sad015

Akkurat nå har jeg også skikkelig vondt i korsryggen, men det har nok mer sammenhen med at vi var på besøk hos svigers fra lørdag-søndag og gjestesenga dær er ikke så veldig behagelig. Vi må nok også invistere i ny seng hjemme da den gjør at vi begge for tiden våkner opp og føler vi er øm i ryggen. Men må nok dessverre vente en stund fordi vi ikke har råd akkurat nå.

Det blir ny test senere i dag. Har testet med Metode tidlugtest så langt, men vurderte om jeg skulle prøve Makesure sin. Har bare 1 igjen nå av Metode. Mulig jeg bare tar 1 av hver.

Og dær våknet 1-åringen :dummy1:
Skriver mer senere om det blir noe spennende å meddele ;)
 
Last edited:
PP3, CD25 (11 dpo):

Ble ingen positiv test i går :confused:
Ikke engang antydning til strek.
Har derfor bestemt meg for å ikke teste hver dag, for bblir så utrolig skuffet hver gang jeg tester negativt :sad010
Svinger veldig mellom det ene øyeblikket å miste alt håp til å tenke at det fortsatt er en sjangse for at jeg kan være med i desember 2024 gjengen :binkybaby

De siste dagene har jeg vært mer emosjonell og blir veldig fort irritabel. Tror egentlig det har mer sammenheng med at jeg er veldig sliten i tillegg til at det henger sammenheng med PMS.

Likevel drømmer jeg helt merkelige drømmer hver eneste natt. Det er jo dette som jeg syns er så merkelig. Er slettes ikke uvanlig for meg å drømme merkelige ting, men med mindre jeg er gravid skjer det aldri hver eneste natt. For tiden har jeg også noen ganger to forskjellige drømmer per natt, begge like merkelige og virkelighetstro.

Forventet mens er et sted mellom fredag og mandag. Hvis denne syklusen er like lang som forrige blir det TR søndag.
Ideelt sett skulle jeg ventet til tirsdag før en eventuelt neste test. Blir sikkert ikke klare vente såpass lenge, men det blir for tøft å få negativ test hver eneste dag. Tror også det at jeg har mulighet til å fortsette å dagdrømme om at jeg faktisk er gravid hjelper på for at dagene virker å gå litt fortere. Hvis du liksom «med sikkerhet» vet at TR vil dukke opp til slutt må du jo bare gå og vente på at den endelig skal komme.
Blir liksom litt lettere når du faktisk har startet på ny pp istedenfor å bare gå og vente på den.
Vi får se om jeg prøver meg på ny test i morgen eller om jeg klarer vente til hvertfall fredag.
 
Last edited:
PP3, CD27 (13 dpo):

Da jeg ikke drømte noe i natt og begynner å ane at det sikkert går mot ny pp, tok jeg en test i mårrest for å bare vise for meg selv at det nok ikke er en liten bamsemums inni magen min ennå…
Vel, den planen gikk rett i vasken :hungry:
Tok en Makesure test og konkluderte med at den var negativ etter å ha nistirret på den en liten stund.
Tok testen og gikk for å kaste den i søpla da jeg plutselig ser noe når jeg fikk den i en spesiell vinkel (var innenfor tiden).
Den var en skikkelig svak strek, men vanskelig å si om det er begynnelsen på noe eller bare en av de berømte skyggestrekene.
Jeg lener egentlig mest mot sistnevnte, men som sagt vanskelig å si.
Prøvde å ta bilde av den, men var umulig å få godt lys og så våknet selvfølgelig ungene.
Jeg hadde tisset bare 1 time tidligere, men hadde bokstavelig talt kun drukket en slurk vann i etterkant av dette.

Må vel bare vente til i morgen eller lørdag og så prøve å teste igjen.

Please, please, please … la det være babystrek :smiley-angelic001

Siste test på bilde er fra i dag!

IMG_0762.jpeg
 
PP3, CD28 (14 dpo):

Drømte heller ingenting i natt, men har blitt fryktelig tørst. Har en del svake murring i magen, men dette er helt normalt for meg før TR.
Tok test både i går kveld, i natt og i formiddag.
Testen i går kveld virket lovende, men de to neste klarte jeg ikke se noe på.
Skal sies at jeg hadde mer utvannet urin på disse da, men likevel forsvant håpet.
Tok likevel ny test i kveld da jeg innerst inne vet at jeg bruker teste sterkere på ettermiddag/kveld.
IMG_0775.jpeg

Siste test er dagens (klarer ikke få Premom appen til å registrere at jeg ikke har begynt på ny syklus så får bare stå cd1 på bildet).
Postet bildet i IKM gruppe 14 og 15 ettersom jeg ikke klarte å bli enig med meg selv om det varn noen endring.
Flere mener streken er tydligere, så får bare håpe dette er starten på noe :smiley-angelic001

Skal virkelig prøve å ikke teste før i morgen ettermiddag/kveld for er jo bare bortkastet når det fører til at jeg vingler sånn frem og tilbake mellom å tro noe er på gang til å tro at det må ha vært skyggestreker jeg har fått.
 
Back
Topp