Jakten på trekløveret (gravid) ☘️

4+0

Klarte ikke vente til i ettermiddag…
IMG_0776.jpeg

Jeg er faktisk gravid :happy093
Trodde aldri vi skulle lykkes så fort!
Testen er tatt på morgen og delvis utvannet urin.
Strek nr. 2 kunne ses etter 2 min (bildet er tatt etter 3-4 min.

Herlighet, nå må jeg vel bare ta kontakt med lege, diabeteslege/-sykepleier, kontakte jordmortjenesten.
Håper jeg får samme jordmor som sist… hun var bare helt fantastisk.
Har ennå ikke fortalt samboer (han så testen i går, men mente det var skyggestrek).
Satser på at en digital slår ut senere i dag gitt at jeg klarer å få konsentrert urin (ikke det enkleste når man er SUPER tørst)!

Menstrasjonstermin blir 17.12.2024 :santa
Gitt at alt går bra blir det spennende å se om jeg for første gang blir å føde i måneden jeg har termin. Blir uansett satt igang ca. 1-2 uker før pga. diabetesen.

Herregud, tenk at jeg får oppleve dette en siste gang :love7
For det blir stopp for vår del etter 3 barn.
Det blir kaos med 3 barn under 4 år, men gud så mye kjærlighet :Heartblue:Heartpink:Heartred

Symptomer (foreløpig):
  1. Hodepine (startet i går)
  2. Problemer med søvn på natt (spesielt fra 04:00 tiden
  3. Drømt mye og rare drømmer siden 1 dpo
  4. Sterkere luktesans ?: på bussen og på jobb torsdag var det innimellom lukter som virket veldig sterk… om de faktisk var det (for alle) eller om graviditeten fører til at det oppfattes sterkere er vanskelig å si
  5. Blir fortere irritabel
  6. Må tisse … ofte! Føler jeg tisser nesten hver 2. time
  7. Mer emosjonell. Tårene begynte å trille da samboer viste meg en video der kista til en lastebilsjåfør som ble gravlagt ble kjørt bakpå en lastebil på gravferden. Aner ingenting om hvem det var, men tårene presset på.
 
Last edited:
4+1

Da var vi visst allerede startet på «problemer med å sovne på kvelden» fasen :shifty:
Stod opp kl. 06:30 i dag, men våknet allerede i 04:30 tiden. Sov 2 timers lur fra ca. 14:30 til 16:30. Var skikkelig trøtt igjen i 19 tiden, men med to små var det ikke mulig å legge seg så tidlig.
Ettersom 3-åringen sovnet mens jeg også sov ble det altfor sen lur og dermed vanskelig å få han til å sovne på kvelden.
Han roet seg ikke før nærmere 23:00 og jeg tenkte jeg ENDELIG kunne gå og sove … men ikke snakk om at jeg får sove nå!
Kan være hormoner som tuller med søvnen, men også at tankekjøret etter positiv test;
  • Hva om det ikke går bra?
  • Hvordan skal jeg klare å ivareta 3-åringen og 1-åringen på best mulig måte når jeg blir så sliten?
  • Hvordan kommer familie og venner til å reagere når de får vite det?
  • Klarer vi virkelig oss økonomisk med 1 til?

Jeg vet jo at det er ingenting mer jeg kan gjøre akkurat nå for å sikre at vi får dette siste etterlengtede barnet, men bekymringen vil jo uansett være tilstede.
Kjenner at jeg er ganske «bekymret» spesielt for hvordan visse familiemedlemmer kommer til å reagere når vi forteller.
Jeg tenker jo at det er vi som bestemmer om vi vil ha flere barn eller ikke, men jeg forventer å få noen «kommentarer» og/eller «blikk». Ikke det at de ikke kommer til å bli glad i barnet, men tror nok vi får spørsmål om hva i alle dager vi tenkte på da vi prøvde på nr. 3 (ikke sagt så direkte da, men …).
Vi har nok under gjennomsnittet betalte jobber, men lider på ingen måte noen nød. Likevel vil jo et barn til føre med seg ekstra kostnader. Hadde det ikke vært for at prisen på barnehageplass blir redusert til høsten, i tillegg til at barn nr. 3 får gratis plass -sett bort fra kostpenger da) er jeg ikke sikker på om vi hadde startet prøvingen.
Vi er i en prosess med å skulle få oss større plass å bo ettersom vi bor i ei lita leilighet på 53 kvm, men jeg tviler på at vi har kommet oss til nytt bosted før minsten kommer i desember.
Samtidig snakket vi om dette med økonomi før prøvingen og kom frem til at vi ville hvertfall forsøke i og med at vi ikke lnsket å angre om noen år når det kanskje ville være for sent.
Mulig vi må ha større bil også, men vi skal etterhvert se litt på om det er mulig å feste alle 3 på en sikker måte i bilen vi har nå først.

Over til noe helt annet - tok ny test i går ettermiddag. Den digitale slo ikke ut (som forventet da urinen ikke så særlig konsentrert ut), men virker som streken blir sterkere:
IMG_0779.jpeg

Samboer mener det fortsatt bare er slyggestrek … noe som irriterer meg så til de grader :banghead: Men, men… kan liksom ikke tvinge han til å tro. Satser på at digital slår ut i løpet av i dag (søndag) eller i morgen. Må prøve å få konsentrert urin, men er ikke så lett når man er så utrolig tørst hele tiden.
Han vil nok innrømme at vi har en til på vei før eller siden :joyful:
 
PP4, CD1:

Dessverre endte det i kjemisk. Jeg begynte å mistenke dette da testene fortsatt ikke ble noe sterkere søndag og det utover dagen tok lengre tid før streken vistes.
Det har vært noen tunge dager i det siste hvor ting i det ene øyeblikket gikk greit, før det i neste øyeblikk kjentes som verden var i ferd med å rase sammen og tårene trillet nedover kinnet.
Ringte i går til legekontoret for å høre om det var mulig å få tatt to hcg prøver bare for å være sikker på at det gikk veien jeg trodde. Ettersom fastlegen min ikke var på kontoret i går ble jeg spurt om jeg kunne ringe tilbake i dag så jeg kunne snakke med han. Nå slipper jeg det da.
På en måte er det godt å kjenne at kroppen ordnet opp og jeg slipper å gå mange dager og bare vente.
Mer enn noen gang før føler jeg på at det mangler noen i søskenflokken og jeg håper så inderlig at vi klarer å gjøre trekløveret komplett :smiley-angelic001
 
PP4, CD3:

Forventet egentlig å få kraftigere blødning etter kjemisk, men blør mindre enn normalt under TR. Skjønner ingenting.
Vil bare at jeg skal komme meg forbi dagene med blødning så jeg kan se frem mot EL. Kjenner jeg er «redd» det kommer til å bli klusj med syklus nå :sorry: Vil jo bare komme ordentlig i gang igjen … og helst være gravid igjen med spire som holder helt til mål :binkybaby

Ellers går det ganske greit nå. Likevel er det innimellom tungt og redselen for at vi ikke får en siste liten hjerteknuser er der :confused:
Får vel bare krysse fingrene for at jeg kommer rett inn i normal syklus igjen.
 
Så leit at du mistet, stor klem ♥️ Jeg mistet også forrige måned og mens var mindre enn vanlig her og. Her kom eggløsningen som vanlig.
Så leit å høre at du også har mistet tidligere :Heartred Takk for at du skriver om din erfaring med syklus etter mist. Krysser fingrene for at spiren sitter for deg/dere også veldig snart :love7
 
PP4, CD12:

Herlighet, tiden flyr :angel11
Tiden frem til TR stakk gikk skikkelig sakte, men dagene etter har flydd!
Begynte å teste etter EL på cd7 og basert på testene og symptomer virker det som jeg har EL enten i dag eller i morgen :excited001
IMG_0823.jpeg

Tenker ta en test til i kveld. Nå har jeg drukket litt veske de siste timene, men det får bare bli som det blir :)
Uansett, snart i dpo land :smiley-bounce012

Edit:
Ser ut som EL blir i morgen da kveldens test var enda sterkere:
IMG_0824.jpeg

IMG_0825.jpeg
 
Last edited:
PP4, CD22 (9 dpo):

Herlighet, tiden går altså så fort og jeg føler jeg aldri har tid og/eller overskudd til å skrive i dagboka mi :bag:

Jeg satt meg som mål å vente med testing til jeg var 10 dpo … vel, det gikk ikke helt etter planen :hungry:
IMG_0861.jpeg

Testen ser helt blenda ut, men jeg sverger på at jeg i virkeligheten så antydning til noe …
Om det var skyggestrek, ønsketenkning eller starten på noe er umulig å si.
Hva enn jeg så oppdager jeg etter 2,5 min, men ble aldri noe sterkere av å vente (bildet er tatt etter 4-4,5 min).

Nå har det seg nå også sånn at vi ganske plutselig har bestemt oss for å gifte oss i sommer. Vi har snakket om å gifte oss i noen år nå faktisk, men har liksom bare blitt med det. Nå har vi fått booket vielse og jeg må begynne å planlegge.
Da vi ikke har råd til noe stor bryllup, blir det kun de aller aller nærmeste (foreldre m/partner, søsken m/partner + deres barn og forlovere). Etter vielsen går vi ut for å spise. Jeg er nok en av de «typiske» jentene sim har deømt om å få stå hvit brud siden jeg var ganske lita. Jeg har ikke nødvendigvis drømt om et storslått bryllup, men har alltid sett for meg en fest av etter eller annet slag etter vielsen. Men jeg kjenner nå mer og mer på at det er egentlig veldig greit å slippe alt styret med forberedelser til en (større) fest. Så lenge vi har de aller nærmeste tilstede og vi får sagt vårt ja til hverandre så er det det viktigste.
Jeg må likevel innrømme at jeg ikke klarer helt å slippe tanken på hvit kjole, oppsatt hår m/slør, sminke og brudebukett. Hvis det gjør meg forfengelig får set bare være. Jeg har absolutt ikke behov for noen kjole til flere 10 talls tusen kroner, men jeg har likevel lyst til å få oppleve å gå ned midtgangen i hvit kjole og føle meg vakrere enn noen gang… og sånn er det bare :shy:
Skulle jeg plutselig være gravid nå blir det intressant. Jeg vil da være i uke 12+x og magen kan allerede ha begynt å komme når vi gifter oss.

Time will show!
 
Last edited:
PP4, CD23 (10 dpo):

Ny test tatt nå i kveld og jeg ser definitivt noe på den, men fortsatt uvisst om det er skyggestrek eller en liten mageboer som har satt sine spor :binkybaby
IMG_0873.jpeg

IMG_0874.jpeg

Gikk 1,5 min før jeg så antydning til strek nr. 2 (bildet tatt er 4-4,5 min).
Fikk tips om at Makesure er bedre å teste med da den viser tidligere positivt enn Metode tester. Mener jeg faktisk har Makesure tester liggende, men tenkte ikke på det da jeg testet. Er derfor ikke utenkelig at jeg tester dersom jeg må tisse en gang til før jeg legger meg i kveld.

Opplevde noe annet merkelig i dag.
Vi satt og spiste middag (karbonader, potet, grønnsaker og tyttebærsyltetøy) og ut av det blå fikk jeg det for meg at jeg ville drikke melk til :oops:
Jeg bruker aldri drikke melk til middag og hvertfall ikke til karbonademiddag.
Kan jo være kroppen er i minus på noen av næringsstoffene i melk, men tenk om …
Tar jo også multivitaminer og omega 3 kapsler hver dag så ville tro jeg skulle være ganske godt dekket, men man vet jo aldri.
Blir uansett spennende fremover.
Poster oppdatering hvis det blir ny test (Makesure) i kveld.

Edit:
Klarte å presse ut litt mer og den testen her er det jo ingen tvil om :excited001
IMG_0876.jpeg

Samboer mener likevel at det bare er tullestrek og at jeg bare innbiller meg at jeg er gravid :shifty: Akkurat som forrige pp… han tror det ikke før han får se en positiv digital.
Litt usikker på om jeg tørr å ta digital allerede i morgen ettermiddag. Får kjøpe inn flere Makesure tester (hadde bare én) og vurdere om jeg tør å satse på digital test allerede da eller vente til (minst) fredag.
 
Last edited:
3+2

Da er det «offisielt» … jeg er GRAVID!!!!!!
IMG_0879.jpeg

Herlighet så deilig å få det svart på hvitt :happy:
Var så utålmodig med å teste i dag at det faktisk også ble en sniktest på jobb :hilarious:
IMG_0878.jpeg


Har begynt å kjenne litt stikkinger/småkramper i livmorområdet. Det kommer plutselig og varer 1-2 sek. I tillegg begynner brystene å kjennes litt ømme og samboer har fått forbud mot å røre de (inntill videre til hans store misnøye :hungry:).
Skulle gå inn i dusjen rett etter jeg hadde tatt testen og oppdaget til min store overraskelse at det lekker melk fra beystene mine :oops:
Det var ekstremt tidlig syns jeg.
Kjenner også at det skal mindre til før jeg blir irritert også.
Og sist, men ikke minst, er jeg ekstremt tørst!

Er fortsatt ganske uvirkelig :shy:
Tenker jeg bare sender melding til legen i morgen så jeg får satt opp time for blodprøver (går jo mot tid for ferieavvikling). Må også ta kontakt med sykehuset så de kan sette opp timer for oppfølging i forhold til diabetesen. Regner med sistnevnte vil ha meg inn rundt uke 5/6 første gang … og så blir det hver 2-3 uke gjennom hele svangerskapet.
Blir en del avtaler med fastlege, jordmor, diabeteslege/-sykebleier og øyelege.
Hvis jeg følger samme «rute» som ved de to forrige graviditetene mine (gitt at alt går bra selvfølgelig), vil jeg bli dårlig i uke 5-6. Så varer det frem til uke 11+x.
Hadde vært godt om jeg var i form igjen til vi skal gifte oss når jeg er 11+4… men tar imot kvalme/uggenhet og alt det også den dagen hvis det bare betyr at ddtte er en terminspire :binkybaby

Herlighet, jeg gleder meg sånn :woot:

Edit: Måtte korrigere da jeg ved en feil hadde skrevet 3+1 i «overskrift», men jeg var altså 3+2 :)
 
Last edited:
3+1

Da er det «offisielt» … jeg er GRAVID!!!!!!
Vis vedlegget 434064
Herlighet så deilig å få det svart på hvitt :happy:
Var så utålmodig med å teste i dag at det faktisk også ble en sniktest på jobb :hilarious:
Vis vedlegget 434065

Har begynt å kjenne litt stikkinger/småkramper i livmorområdet. Det kommer plutselig og varer 1-2 sek. I tillegg begynner brystene å kjennes litt ømme og samboer har fått forbud mot å røre de (æinntil videre (til hans store misnøye :hungry:).
Skulle gå inn i dusjen rett etter jeg hadde tatt testen ig oppdaget til min store overraskelse at det lekker melk fra beystene mine :oops:
Det var ekstremt tidlig syns jeg.
Kjenner også at det skal mindre til før jeg blir irritert også.
Og sist, men ikke minst, er jeg ekstremt tørst!

Er fortsatt ganske uvirkelig :shy:
Tenker jeg bare sender melding til legen i morgen så jeg får satt opp time for blodprøver (går jo mot tid for ferieavvikling). Må også ta kontakt med sykehuset så de kan sette opp timer for oppfølging i forhold til diabetesen. Regner med sistnevnte vil ha meg inn rundt uke 5/6 første gang … og så blir det hver 2-3 uke gjennom hele svangerskapet.
Blir en del avtaler med fastlege, jordmor, diabeteslege/-sykebleier og øyelege.
Hvis jeg følger samme «rute» som ved de to forrige hraviditetene mine (gitt at alt går bra selvfølgelig), vil jeg bli dårlig i uke 6+x. Så varer det frem til uke 11+x.
Hadde vært godt om jeg var i form igjen til vi skal gifte oss når jeg er 11+4… men tar imot kvalme/uggenhet og alt det også den dagen hvis det bare betyr at ddtte er en terminspire :binkybaby

Herlighet, jeg gleder meg sånn :woot:
Gratulere så masse :) :Heartred
 
3+5 (14 dpo):

Er så glad for at testene fortsetter å stige :smiley-bounce016
IMG_0889.jpeg

Har fått litt flere symptomer, men enn så lenge har ikke kvalmen meldt seg.
Symptomer:
  • Veldig dårlig matlyst
  • Problemer med nattesøvn
  • Vondt i korsryggen
  • Ømme bryst
  • Føler med innimellom uggen
  • En følelse av at det er noe i livmora som tynger magen (akkurat som om det skulle være ei lita bowlingkule inni dær)
  • Mindre tålmodig
  • Mer emosjonell
  • Kranper i magen/livmor
På fredag sendte jeg melding til legen. Tenkte det var like greit å bare få det gjort ettersom vi går mot ferietider og jeg ikke husker helt nårtid jeg skulle inn ihht. blodprøver og sånn. Fikk faktisk svar allerede samme kveld hvor han skrev at blodprøver tas mellom uke 8-12. Skulle kontakte legekontoret igjen om 3-4 uker for å sette opp time. Han nevnte forresten også at henvisning til TOUL må også sendes. Ettersom jeg samme dag kontaktet diabeteslege for oppfølging vet jeg at dette kommer til å bli gjort i god tid :happy:
Har første avtale med diabetessykepleier allerede i morgen (mandag), men det blir kun en telefonsamtale. Så har de allerede satt opp neste sjekk hos diabeteslege/-sykepleier obsdag 22. mai … og dette blir et fysisk møte.
Ganske surrealistisk å tenke på at jeg er igang med kontroller allerede.

Tar meg selv i å allerede undres over hvem det er som gjemmer seg der inne :love7
Er så utrolig spent.
Etter testen tatt i dag er det mulig jeg prøver meg på digital allerede i kveld/i morgen for å se om jeg får 2-3 uker (gitt at jeg ikke har utvannet urin da).
IMG_0894.jpeg


Edit:
Ble ny test i går :excited001
IMG_0903.jpeg
 
Last edited:
3+6, 15 dpo:

Fortsetter å stige :happy:
IMG_0905.jpeg

Skal sies at jeg hadde super konsentrert urin når testen ble tatt så ikke sikkert jeg får noe sterkere strek hvis jeg tester i morgen.

Slet virkelig på jobb i dag. Vurderte å bruke egenmelding hvertfall deler av dagen, men endte opp med å bli (men tok avspasering fra kl. 15 da i tillegg til at jeg var litt sent på jobb).
Spørs hvor lenge jeg «klarer» å holde det hemmelig for nærmeste leder. Hvis det fortsetter sånn fremover vil jeg nok for egen del fortelle så leder forstår hvorfor jeg ikke klarer å jobbe særlig effektivt og ikke klarer fullføre alle oppgavene mine.
Sliter enormt med matlysten :depressed:
Er stort sett ikke direkte kvalm, men har bare IKKE lyst på mat.
Fikk trykket i meg ei karbonade og en liten yoghurt til lunsj i dag + ei brødskive til middag. I forkant av det har jeg kun spist 1,5 brødskive siden jeg stod opp lørdags morgen… og det merkes på energi nivået.

Får bare ta en dag av gangen.
 
Last edited:
Back
Topp