Ja da var det på tide med solkrem igjen

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Nå er sommeren virkelig kommet hit, og etter 2 dager ute i sola ser jeg nå sånn ut..

Og jeg har nå ferie hele uka, og det er meldt flott vær. Planen er å holde på i hagen, men jeg må jo nå dekke meg til... [emoji85]

Er dere flinke til å smøre dere selv med solkrem?

Er dere flinkere til å smøre barna enn dere selv?

Hvilken solkrem liker du best til deg selv?

7661ba44aa827b719a6b71c1d57614ba.jpg
 
Dårlig på å smøre meg selv, men smører barna som regel. Vi kjøper solkremer som ikke har så mye rart i seg. Harmoni, blant annet
 
Image1525634923.862963.jpg
Her er meg i dag.

Smurte meg ikke fordi jeg satt bare ute 30 min for å spise lunsj (joggetur hadde jeg genser på meg og hagearbeid var i skyggen). pleier aldri bli solbrent (i Norge) så vet da søren hva som skjedde :p

Det er vel for det meste Cosmica jeg har brukt tror jeg...
 
Last edited:
Nå er sommeren virkelig kommet hit, og etter 2 dager ute i sola ser jeg nå sånn ut..

Og jeg har nå ferie hele uka, og det er meldt flott vær. Planen er å holde på i hagen, men jeg må jo nå dekke meg til... [emoji85]

Er dere flinke til å smøre dere selv med solkrem?

Er dere flinkere til å smøre barna enn dere selv?

Hvilken solkrem liker du best til deg selv?

7661ba44aa827b719a6b71c1d57614ba.jpg

Solkrem er viktig, og smører jeg ungene så smører jeg meg selv.

Husker ikke hvilken vi har .tror det er cosmica.

I alle fall. Ikke hatt bruk for det særlig mye i år. Ikke enda. Men det kommer forhåpentligvis flere dager. Men solbrent har jeg ikke blitt nei. For mye klær ;-)
 
Vis vedlegget 256835
Her er meg i dag.

Smurte meg ikke fordi jeg satt bare ute 30 min for å spise lunsj (joggetur hadde jeg genser på meg og hagearbeid var i skyggen). pleier aldri bli solbrent (i Norge) så vet da søren hva som skjedde [emoji14]

Det er vel for det meste Cosmica jeg har brukt tror jeg...
Godt vi er flere [emoji13]

Jeg satt i sola i 4 timer jeg, så burde jo skjønt det ble sånn [emoji85]
 
Solkrem er viktig, og smører jeg ungene så smører jeg meg selv.

Husker ikke hvilken vi har .tror det er cosmica.

I alle fall. Ikke hatt bruk for det særlig mye i år. Ikke enda. Men det kommer forhåpentligvis flere dager. Men solbrent har jeg ikke blitt nei. For mye klær ;-)
Her har det vært helt nydelig i helga. Var over 25 grader i skyggen i går og helt vindstille. Vært mer skyer og vind i dag, men fortsatt over 20 grader. Iallefall i sola.
 
Her har det vært helt nydelig i helga. Var over 25 grader i skyggen i går og helt vindstille. Vært mer skyer og vind i dag, men fortsatt over 20 grader. Iallefall i sola.
Så herlig da.

Her har det regnet i dag. Da blir man ikke solbrent. Ikke vært mye ute heller, desverre. Meldes bedre freover, så jeg håper vi fr bruk for solkrem
 
Dårlig på å smøre meg selv.. men sitter som regel i skyggen i Norge uansett. Klarer bare ikke ligge strakt ut som jeg gjør i syden hehe (dog med masse solkrem! Der er jeg flink!)
 
Jeg har en egen app for uv-stråling og bruker solkrem faktor 50. Ikke brukt i vinter, da, men i finværet som er nå må jeg begynne- i morgen! La Roche Posay sin:)
 
Mini er ennå i magen, men til meg bruker jeg vichy SPF 30 anti-imperfection til ansiktet fordi den ikke er for fet og gir meg ikke kviser, samtidig jevner ut pigmentflekker og dekker ikke porene(smører tre fire ganger i løpet av dagen). Men bruker også en stikk med 50 fra la roche-posay direkte på der jeg har pigmentflekker(smører hver time på de).
På kroppen bruker jeg vanligvis cosmica 15 eller 20. Blir aldri solbrent selv om jeg ikke bruker solkrem, blir bare veldig brun, og bruker solkrem kun for å passe på huden min. Og er veldig nøye med aftersun også, mest for å gi huden masse fuktighet etter solen, men også for å stoppe brenningen av huden og ikke få huden til å rynke seg pga solskader. Dette er bare mine favoritter, har mange forskjellige solkremer og aftersun.
 
Jeg blir fort rød og solbrent!
Bruker la rosche posay til ansiktet spf 50 og vichy ellers, barna har apolosophy og aco spf 50 (heter vel cosmica i Norge),
Har et stort lager hjemme, lagt I kurven på bhg samt gitt bhg solkrem i spf 30 og 50 som de kan bruke til de på avd som skulle behøve det.

Tar sola på alvor og bruker masse solkrem samt smører flere ganger om dagen, pleier alltid å få skille uansett hva jeg gjør men prøver å ihvertfall unngå å bli solbrent [emoji4]
 
Jeg bruker Nuxe 50 i ansiktet, cosmica 30 på kroppen. Og cosmica barnesolkrem på 30 (med fysiske filtre) til treåringen. Cosmica er en av få som får 100% på Forbrukerrådet sin test, ingen hormonforstyrrende stoffer etc.
 
Har smurt ungene lenge!:)
 
Smører både frøkna og meg. Sverger til piz buin, det er eneste solkremen jeg kan bruke f.eks faktor 10 og 15 uten å bli svidd av, og blir brun isteden. Av andre merker kan jeg bli solbrent av faktor 30, eller jeg forblir kritthvit hele sommeren.
 
Her er det grått enda og har ikke begynt å smøre. Men drar på ferie om en måneds tid og har solkremen klar! P20 til meg og mannen, A-Derma SPF50+ til mini.
 
Smører alle som skal være ute litt. Ungene smøres før bhg og i bhg. Nå som vårsolen er her kjenner jeg veldig godt at jeg har vært utendørs til og med korte perioder. Synes det er en ubehagelig følelse.
Liker mer melkete solkrem til meg selv men bruker oftest samme som ungene. Litt seig krem.
 
Back
Topp