Intens hodepine...

S-Ka

Betatt av forumet
Hei! Rett etter at kvalmen ble mildere i uke 14/15 kom det en intens hodepine. Hvis jeg trigger denne hodepinen, altså ikke ligger i et mørkt rom døgnet rundt, blir jeg i tillegg utrolig svimmel som igjen fører til at jeg brekker meg/kaster opp. Den første uken var grei da jeg trodde det var kortvarig, men nå tre uker senere vet jeg snart ikke hva jeg skal gjøre.

Var hos legen i går og sykmeldte meg 100% igjen, blodtrykket var fint og alle blodprøvene ser ut til å være fine.

Hadde jeg bare hatt meg selv å tenke på hadde det vært litt enklere, men jeg har ei lita ei på 2 år som i tillegg trenger meg.

Prøver å være påpasselig med paracet, men har måtte ta det innimellom — egentlig uten effekt..

Det her er så fryktelig tøft og slitsomt..

noen andre som har opplevd lignende? Eventuelle tips til hva som kan hjelpe?
 
Jeg har det absolutt ikke så ille som deg, men her kom det også hyppig hodepine etter at kvalmen gav seg. De verste dagene har jeg intens hodepine fra jeg står opp til jeg legger meg. Men stort sett er hodepina til å leve med. Jobber 80% nå, hadde ikke klart meg uten 20% "pause" mens jenta min på 3 er i bhg. Man kan jo ikke sykemeldes fra familien[emoji23]
 
Jeg fikk svangerskaps migrene sist! Høres veldig sånn ut (uten jeg skal si sikkert!!) men jeg fikk det først de siste 10-8 ukene av svangerskapet! Jeg ble hele tiden sjekket for svangerskaps forgiftning når denne hodepinen kan minne om det!

Har dessverre lite tips! Jeg måtte også bare ligge i et svart rom! Hadde det heldigvis ikke så ofte, og hadde ingen barn og ta hensyn til da! Litt redd for å få det igjen nå når jeg har en på to! Håper det gir seg snart for deg [emoji173]️
 
Jeg sliter også med svangerskapsmigrene, har mye smertefull hodepine nesten hver dag og er sykemeldt 100% . Er i uke 13.
 
Har det absolutt ikke så ille som deg, men sliter veldig med hodepine også [emoji53] Her har også paracet hatt liten effekt, samtidig som jeg ikke vil ta det så ofte... Skal spørre jordmor på mandag når jeg skal på kontroll!
 
Ikke noe artig å høre at flere sliter med hodepine, men litt godt å vite at jeg ikke er alene.. takk for alle svar.. nå har jeg lest litt om svangerskapsmigrene og det kan ligne veldig på det, uten at jeg kan si det for sikkert.. Slitsomt er det uansett.. håper det vil bli bedre for oss alle snart [emoji1317]
 
Har de siste ukene begynt å få litt hodepine ja. Har aldri før i livet vært plaget med hodepine - vet knapt hva hopepine er for noe, men i det siste har jeg begynt å få det enkelte dager.
 
Høres virkelig ikke noe særlig ut ... Håper du får noen gode forslag til hva som kan hjelpe:)
 
Jeg hadde intens svangerskapshodepine mellom uke 14 og 22 sist gang. Paracet hjalp ingenting. Det hjalp litt å drikke masse vann, men ble ikke helt kvitt det.

Føler med deg!
 
Jeg hadde det forrige svangerskap. Samme tid hver mnd. Ganske sikker på det var hormonelt når mensen egentlig skulle komme. Den gode nyheten er det gav seg i 5 mnd! Jeg spydde galle av den hodepinen! Helt pyton
 
Så godt å høre at jeg ikke er helt alene om det her, men unner virkelig ingen dette her.. har snakket med jordmor nå og det er mest sannsynlig svangerskapsmigrene.. ikke så mye å gjøre med det, så det er bare å holde ut [emoji1317]
 
Er det noen som har sjekket ryggen/nakken din om det kan ha satt seg låsninger der??

Det hadde det på meg, og mine symptomer var en syyyk hodepine. Kiropraktor hjalp litt. Er nå henvist til fysio :)
 
Hei! Rett etter at kvalmen ble mildere i uke 14/15 kom det en intens hodepine. Hvis jeg trigger denne hodepinen, altså ikke ligger i et mørkt rom døgnet rundt, blir jeg i tillegg utrolig svimmel som igjen fører til at jeg brekker meg/kaster opp. Den første uken var grei da jeg trodde det var kortvarig, men nå tre uker senere vet jeg snart ikke hva jeg skal gjøre.

Var hos legen i går og sykmeldte meg 100% igjen, blodtrykket var fint og alle blodprøvene ser ut til å være fine.

Hadde jeg bare hatt meg selv å tenke på hadde det vært litt enklere, men jeg har ei lita ei på 2 år som i tillegg trenger meg.

Prøver å være påpasselig med paracet, men har måtte ta det innimellom — egentlig uten effekt..

Det her er så fryktelig tøft og slitsomt..

noen andre som har opplevd lignende? Eventuelle tips til hva som kan hjelpe?


Huff, her sluttet kvalmen for en uke siden (uke 14), og i går slo det til med en sikkelig hodepine, svimmelhet (måtte sette meg ned flere ganger under middagslagingen) og kvalme og diaré..

Håper dette er forbigående... eller omgangssyken. I dag har jeg feber vondt i kroppen.. så kan jo håpe dette er et virus som går forbi.... jeg har også en 2åring og en 7 åring som trener sitt, og jobber 90% på helsestasjon..


God bedring ❤️
 
Er det noen som har sjekket ryggen/nakken din om det kan ha satt seg låsninger der??

Det hadde det på meg, og mine symptomer var en syyyk hodepine. Kiropraktor hjalp litt. Er nå henvist til fysio :)

Dette var et supert tips, jeg har slitt mye med rygg/nakke tidligere, og da også hatt mye hodepine/svimmelhet. Har bare ikke tenkt i disse veier nå. Jeg tenker at det er veldig lurt å sjekke, så nå er time hos kiropraktor bestilt.. kanskje det bare er så «enkelt» [emoji1317] krysser fingrene [emoji4][emoji4]
 
Back
Topp