Innkjøp

..christine..

Forumet er livet
VIP
Snøfnuggene 2018
Vet det har vert tråder om dette før.
Men har jeg glemt noe her:

Sove og kose
  • 2-3 helsetepper
  • 1 ullteppe til vinterbaby
  • Seng (sprinkelseng eller vugge/kurv)
  • Madrass
  • 2 tisselaken
  • 2-3 laken
  • Dyne sprinkelseng
  • Eventuelt dyne til vugge/kurv
  • 2-3 dynetrekk
  • Lammeskinn
  • Shampo til vask av lammeskinn
  • Babycall, gjerne med video
  • Nattlampe
  • Kosebamse/koseklut
Til flaskebarn (om det blir behov)
  • Flaskesterilisator
  • Flaskevarmer
  • Doseringsbeholder for morsmelkerstatning
Amming og spising
  • 2-3 amme-bh’er
  • 2-3 ammetopper
  • 4-6 ammeinnlegg i ull til vinterstid
  • Engangs ammeinnlegg
  • Ammepute
  • Krem til såre brystvorter
  • Brystpumpe
  • Brystskjold
  • 1-2 tåteflasker (kjøp flere ved behov)
  • Smokker
  • Små kopper til nedfrysning av morsmelk
  • Skje, liten kopp eller sprøyte til tran/d-vitamindråper
  • 6-10 siklesmekker
Stelle og bade
  • Badebalje
  • Badestol (til å ha i balje eller badekar)
  • Stellebord eller stellematte
  • Bleier
  • Bleiebøtte og refiller til bleiebøtte
  • 12-20 vaskekluter – gjerne ulik farge til ansikt og rumpe
  • 10-15 gulpekluter
  • 2-3 badehåndklær, gjerne med hette
  • 3-4 frottehåndklær til stellematte (lurt å ha veldig lett tilgjengelig om babyen tisser etter å ha fått av seg bleien eller bæsjebleia er overfylt)
  • Zinksalve og badeolje, eventuelt mild lotion og badesåpe
  • Febertermometer
  • Neglesaks til barn
  • Badeleke
Ut på tur

  • Barnevogn
  • Regntrekk
  • Insektsnetting
  • Koppholder?
  • Solskjerming til vogn
  • Varm vognpose
  • Liten dyne og dynetrekk, eventuelt tynn vognpose
  • Stelleveske med stellematte
  • Ullteppe
  • Helseteppe
  • Lammeskinn til vogn
  • Vognleke
  • Våtservietter
  • Babybilstol
  • Bilstolpose
  • Baksetespeil
  • Solbeskyttelse til bilvindu
  • Bæresele eller bæresjal
  • Reiseseng

Kjekt å ha
  • Vippestol
  • Babygym
  • Gymmatte
  • Babynest
  • Rangle eller leke for de aller minste
  • Lekegrind i familier med flere barn
Klær

  • 5-7 bodyer i ull
  • 2-3 strømpebukser i ull
  • 4-6 pysjamaser, gjerne i ull
  • 3-4 sparkebukser/bukser
  • 1-2 ulljakker
  • Ulldress til bruk i vogn og bilstol
  • Lue og votter i ull
  • Hals eller skjerf i ull
  • Ullsokker
  • Gulpesmekker, gjerne i ull
  • Myk ytterjakke
 
Uro til sengen? Ikke alle som vil ha det, men vi dro god nytte av det sist, og skal prøve med det denne gangen også [emoji4]

Nesesuger er kjekt å ha, så du får bort alt snørr og buser. Og pyrisept og q-tips for å rense navlestrengen [emoji4]
 
Anbefaler også smekker med plast bakpå, får du gulpebarn (førstemann her var ekstrem) så sparer du mange klesskift på den måten [emoji4]
 
Uro til sengen? Ikke alle som vil ha det, men vi dro god nytte av det sist, og skal prøve med det denne gangen også [emoji4]

Nesesuger er kjekt å ha, så du får bort alt snørr og buser. Og pyrisept og q-tips for å rense navlestrengen [emoji4]
Anbefaler også smekker med plast bakpå, får du gulpebarn (førstemann her var ekstrem) så sparer du mange klesskift på den måten [emoji4]


Supert. Takk :) Fører på :thumleft
 
Det er også mye man kan avvente litt. Greit å spare noen ting og si at man ønsker seg de. Jeg kommer for eksempel til å ønske meg ullbodyer og klare meg med det jeg har arva de første ukene. Sist fikk jeg masse barselgaver jeg måtte bytte fordi alt var handla inn og klart.
 
Nice! Liker lista di. Ser det er flere ting jeg vil trenger fra start av som jeg har glemt og ikke tenkt på!! Hehe :wacky:
 
Det er også mye man kan avvente litt. Greit å spare noen ting og si at man ønsker seg de. Jeg kommer for eksempel til å ønske meg ullbodyer og klare meg med det jeg har arva de første ukene. Sist fikk jeg masse barselgaver jeg måtte bytte fordi alt var handla inn og klart.

Ull kommer jeg nok ikke til å kjøpe inn. Med 2 andre atopisk eksem barn i hus er jeg ikke så veldig glad i ull innerst på kroppen. Så det får vi ta etter hvert dersom vi ser behovet:)
 
Nice! Liker lista di. Ser det er flere ting jeg vil trenger fra start av som jeg har glemt og ikke tenkt på!! Hehe :wacky:

Viste lista til mannen i går. Holdt på å svime av[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23] men han fikk fart på seg da.
Så nå skal han bestille vognpose[emoji12]
 
Ull kommer jeg nok ikke til å kjøpe inn. Med 2 andre atopisk eksem barn i hus er jeg ikke så veldig glad i ull innerst på kroppen. Så det får vi ta etter hvert dersom vi ser behovet:)
Er sjansen stor for at den lille i magen også er allergisk mot ull?
Her er storebror allergisk (atopisk eksem).
 
Er sjansen stor for at den lille i magen også er allergisk mot ull?
Her er storebror allergisk (atopisk eksem).

Det vet man aldri. Jeg og mannen har masse allergier, men våre søsken har få. Eldstemann har astma og tåler ikke eple, men jeg håper jo at yngste slipper det.
 
Det vet man aldri. Jeg og mannen har masse allergier, men våre søsken har få. Eldstemann har astma og tåler ikke eple, men jeg håper jo at yngste slipper det.
Ja, håper minsta slipper unna. Er ikke noe gøy med utslett og allergier.
Har selv allergier, men mine søsken har ingen, heller ikke mannen.
 
Er sjansen stor for at den lille i magen også er allergisk mot ull?
Her er storebror allergisk (atopisk eksem).

Det vet jeg faktisk ikke. Men siden de 2 andre har det. Tviler jeg på at vi er så heldig at lille jenta ikke får det.
 
Kjempefin liste[emoji3] Kopierer denne jeg [emoji119]
 
Fin liste!
Vi brukte oppklipte tisselaken som vi hadde under rumpa (oppå frottehåndkle) på stellebordet. Ble mindre vask og slapp å ha så mange håndklær :) Vi lot ungene ligge endel med rumpa bar ved bleieskift da, så det ble gjerne både tissing og bæsjing mens de lå der og kosa seg.
 
Fin liste!
Vi brukte oppklipte tisselaken som vi hadde under rumpa (oppå frottehåndkle) på stellebordet. Ble mindre vask og slapp å ha så mange håndklær :) Vi lot ungene ligge endel med rumpa bar ved bleieskift da, så det ble gjerne både tissing og bæsjing mens de lå der og kosa seg.

Ikke dumt. Brukte bare små håndklær oppå til de 2 andre. Men ikke så dumt å ha tisselaken under[emoji1360]
 
Yes, herlig liste! Da går det ann å (endelig) få litt oversikt! :)
 
Svigerfar mente at speil til bilen var livsfarlig, fordi nybakte mødre og fedre ble sittende å se i speilet i stedetfor på vegen. Vet ikke helt om jeg er enig, men uansett noe å tenke over!
 
Har fått krysset av mye på listen idag[emoji16] føler nesten jeg har kontroll[emoji33]
Fått krysset av masse her også, det eneste som mangler nå, er småtterier vi får i den pakken fra apoteket, pluss ting hun ikke trenger før hun er noen måneder [emoji4]
 
Back
Topp