Innkjøp til baby

Aaavinter

Forumet er livet
Oktoberfruene 2018
Junispirene24❤️
Hei:)

Kanskje litt tidlig enda, men er det noen som har gjort noe innkjøp til baby?

Evnt har dere laget en liste med hva dere skal kjøpe inn?

Her har jeg Akuratt startet å ha håp nok på at dette kommer til å gå bra, og har derfor så smått startet å lage en oversikt.

Vi har mye fra første men endel har vi solgt unna, og endel må vi ha nytt pga vi får barn i en anen årstid enn sist.

Foreløpig kun

Bb hug me og ammebh x 2 som er kjøpt inn.

Det jeg har startet å titte på og vet vi må kjøpe er:

Ny babystol, vi har stol nr 2 baby kan overta når den blir stor nok men må ha en babystol til de første mnd. Usikker hvilken vi skal velge her.

Ny vogn (eller ny brukt vogn). Her må vi ha en spm tåler trilleforholdene her vi bor ( mye skogsveir og humpete skogsveier. Ser på nxt90, britax smile eller bugabo fox som aktuelle alternativer, men tenker jeg skal sjekke opp mer alternativer også.

Denne gangen tror jeg vi må ha en lekegrind eller en seng på stuen for dagsoving første tiden, siden vi nå har en 5 åring full i energi, sist brukte vi bare babynest på sofaen.

Må ha ny soveløsning. Første sov aldri i sprinkelseng eller bedside crib, lurer likevell på å ordne en sprinkelseng som kn brukes først som en slags bedside crib første tiden og derretter kan kanskje flyttes til å dele rom med storesøster når h*n sover godt nok på natten/ ikke ammer mer

Stelleløsning: må ha ny, kvittet meg med den jeg hadde sist. Har lite plass så tenker det kanskje må bli noe likt som sist, et lite stellebord.

Sikkert noe mer klær siden vi hadde oktober barn sist, regner med det vil bli litt andre behov på sommerbarnet første tiden.

Kom gjerne med innspill og anbefalinger til listen:)
 
Må ha
- en til tripp trapp stol
- en/to til bilstoler. Venter til besafe beyond kommer i salg neste år
:) er vel det, trooor jeg. Også nok litt nye klær da førstemann kom i september, og det ser ut som jente denne gang.
 
Vi har alt etter kommende storesøster som er født i desember, men nå fpr vi jo en lillebror som også blir født på sommeren, så vi må nok ha litt nye klær (åneeeeii :hilarious:), må også ha en tripp trapp til og en ny enhet til babycallen, men de tingene haster ikke! Må også ha en base til til babystolen så vi kan bruke begge bilene :happy: sikkert noe annet som kan være kjekt, så får følge med her!:D
 
Det eneste vi har er tripptrapp med nyfødt sete og Ergobaby, noen få klær. Så vi trenger alt :hilarious: Vi kvittet oss med det siste jeg hadde tviholdt på i våres, vi skulle ikke ha flere. Så klarte jeg å overtale mannen i sommer likevel :knegg:
 
Jeg har ingenting fra før, så har foreløpig kjøpt inn barnevogn, vognpose, bæresele, litt klær og bb hug me :D Fant endel tilbud på black week! Men så fort jeg avslører graviditeten, kommer jeg til å spørre om å kjøpe ting av de rundt meg som akkurat er ferdige med barn.
 
Må ha:
Bbhugme gravidpute/ammpute
Ammebh og topper
Bilstol
Vogn
Flasker
Brystpumpe (går nok for naturebond, eeeelsket den forrige svangerskapene!!)
Klær til baby

Resten har vi nok
 
Jeg fikk akkurat beskjed av en venninne at hun har bilstol til nyfødt og bakovervendt frem til 4 år, sprinkelseng, bedsidecrib, dyner og sengetøy, tripp trapp stol og bæresjal til meg :Heartpink Så har jeg kjøpt en brukt, men pent holdt babybjørn vippestol til bare 100kr. Da trenger jeg/ vil ha:

Barnevogn (aner ikke hvilken.. vi rakk å gi bort den vi hadde senest i vår til min svoger og svigerinne:hilarious:)
Ønsker meg owlet smart sock babycall
Ønsker meg også elektrisk brystpumpe
Stellebord/ eller bare pute til kommode
Ny treningsmatte og babyleker
Ammepute

Vi trenger i grunn det meste! Føler meg utrolig heldig som får så mye av venninnen min:Heartpink
Hun fikk en del av meg også da, men allilevel :joyful:
 
Er førstegangsfødende, så må starte helt fra scaratch.

Har så langt kjøpt ei seng og en stellekommode pent brukt og til en god prisxsmile3
Kjøpte også ei ny barnevogn under Black week.

Tar det ellers litt så det kommer når det gjelder klær og annet utstyr.
Svigermor og svigersøster er også godt i gang med strikking til lille, så det er jo veldig kjekt:love2
 
Last edited:
Er førstegangsfødende, så må starte helt fra scaratch.

Har så langt kjøpt ei seng og en stellekommode pent brukt og til en god prisxsmile3
Kjøpte også ei ny barnevogn under Black week.

Tar det ellers litt så det kommer når det gjelder klær og annet utstyr.
Svigermor og svigersøster er også godt i gang med strikking til lille, så det er jo veldig kjekt:love2
Det er jo endel man trenger etterhvert, men i starten egentlig ikke all verden man trenger.

når jeg var første gang så stresset jeg veeeldig med æ måtte handle inn allt før babyen kom. Etter babyen var der innså jeg at det egentlig bare var dumt, var ikke så mye vi faktisk MÅTTE ha i starten, og mye kunne vi heller ha handlet underveis når vi så behovet.

Det du MÅ ha er:

Bilstol
Et trygt sted baby kan sove på natten
Litt klær til den første tiden.
Bleier
Så er det greit å ha klart bleiesalve/våtserviett/tørre kompresser for bleieskift.
Jeg synes også det er greit å ha paracett stikkpille og febermåler klart tilfelle baby plutselig skulle bli syk på natten etc.

Om du skal amme kjekt å ha krem til brystvortene/nultimam kompresser/silverett/ammeinnlegg fra start/sykehuset, blir endel sårhet i brystvortene i starten.

bind, kommer til å blø en stund etterpå og gjerne mye i starten så nattbind brukte jeg døgnet rundt i starten sist.

Det som er «kjekt å ha» fra start:
Stellebord/stelleløsning ( men man kan fint stelle babyen hvor som helst med en håndduk under feks.)
Vogn om det blir aktuelt å trille fra start
Bæreskjald/ bæretube om man vil bære litt.

Evnt ammepute/ brystpumpe/ evnt noen tåteflasker til mating.

Ellers, kan resten suppleres underveis

Husk å hente ut gratis pakkene på apoteket/div butikker når du kan det, de deles ut etter uke 20 eller noe sånt og de inneholder litt forskjellig som er kjekt å ha i starten så kan man heller supplere mer etterhvert ved behov. Feks fikk vi både tåteflaske, et par ulike smukker, endel prøver på kremmer/salver, bind, baby leke, klær etc i pakkene vi hentet ut sist gang.
 
Last edited:
Det er jo endel man trenger etterhvert, men i starten egentlig ikke all verden man trenger.

når jeg var første gang så stresset jeg veeeldig med æ måtte handle inn allt før babyen kom. Etter babyen var der innså jeg at det egentlig bare var dumt, var ikke så mye vi faktisk MÅTTE ha i starten, og mye kunne vi heller ha handlet underveis når vi så behovet.

Det du MÅ ha er:

Bilstol
Et trygt sted baby kan sove på natten
Litt klær til den første tiden.
Bleier
Så er det greit å ha klart bleiesalve/våtserviett/tørre kompresser for bleieskift.
Jeg synes også det er greit å ha paracett stikkpille og febermåler klart tilfelle baby plutselig skulle bli syk på natten etc.

Om du skal amme kjekt å ha krem til brystvortene/nultimam kompresser/silverett/ammeinnlegg fra start/sykehuset, blir endel sårhet i brystvortene i starten.

bind, kommer til å blø en stund etterpå og gjerne mye i starten så nattbind brukte jeg døgnet rundt i starten sist.

Det som er «kjekt å ha» fra start:
Stellebord/stelleløsning ( men man kan fint stelle babyen hvor som helst med en håndduk under feks.)
Vogn om det blir aktuelt å trille fra start
Bæreskjald/ bæretube om man vil bære litt.

Evnt ammepute/ brystpumpe/ evnt noen tåteflasker til mating.

Ellers, kan resten suppleres underveis

Husk å hente ut gratis pakkene på apoteket/div butikker når du kan det, de deles ut etter uke 20 eller noe sånt og de inneholder litt forskjellig som er kjekt å ha i starten så kan man heller supplere mer etterhvert ved behov. Feks fikk vi både tåteflaske, et par ulike smukker, endel prøver på kremmer/salver, bind, baby leke, klær etc i pakkene vi hentet ut sist gang.
Takk for gode tips og råd!:hello2:Heartred
Tror jeg må minne meg selv på det du sa om at de ikke trenger så mye i starten, og at man uansett får tak i det man trenger underveis.
 
Takk for gode tips og råd!:hello2:Heartred
Tror jeg må minne meg selv på det du sa om at de ikke trenger så mye i starten, og at man uansett får tak i det man trenger underveis.
Du vet heller ikke helt hvilken «type» baby du vil få, og mange behov vill variere fra familie til familie, gjett om det er mange som har gjort mange unødvendige bomkjøp fordi de kjøper ting de tror de må ha før baby kommer, så oppdaget man kanskje fort at man har et annet behov. Sørger du for å ha de «viktigeste» tingene etterhvert, setter av litt penger til gradvise innkjøp underveis så er sjangsen større for at de kjøpene du gjør senere kanskje er mer behovsbasert og mer gjennomtenkt:)

Feks sist, hadde vi ikke kjøpt noe bæretøy, vi tenkte ikke det kom til å bli et behov fra starten, vi fikk gratis bæretube på sykehuset på barsel og oppdaget hvor praktisk det var, så da bestillte jeg bærsekjald når jeg kom hjem fra sykehuset, hadde den allerede to dager senere i postkassa:)
 
Du vet heller ikke helt hvilken «type» baby du vil få, og mange behov vill variere fra familie til familie, gjett om det er mange som har gjort mange unødvendige bomkjøp fordi de kjøper ting de tror de må ha før baby kommer, så oppdaget man kanskje fort at man har et annet behov. Sørger du for å ha de «viktigeste» tingene etterhvert, setter av litt penger til gradvise innkjøp underveis så er sjangsen større for at de kjøpene du gjør senere kanskje er mer behovsbasert og mer gjennomtenkt:)

Feks sist, hadde vi ikke kjøpt noe bæretøy, vi tenkte ikke det kom til å bli et behov fra starten, vi fikk gratis bæretube på sykehuset på barsel og oppdaget hvor praktisk det var, så da bestillte jeg bærsekjald når jeg kom hjem fra sykehuset, hadde den allerede to dager senere i postkassa:)
Veldig godt poeng!! Samme opplevelsen her, med første stresset vi med å ha vogn og seng i hus feks, fikk prøve bæretube på sykehuset, og bestilte bæretøy når vi kom hjem! Bagdelen til vogna ble nesten ikke brukt for baby hatet vogna, og sov ikke i den før 6+ mnd :hilarious: Og vi samsov til jeg sluttet å nattamme rundt 18 mnd, så den senga stod leeenge til pynt:smiley-angelic002
 
Veldig godt poeng!! Samme opplevelsen her, med første stresset vi med å ha vogn og seng i hus feks, fikk prøve bæretube på sykehuset, og bestilte bæretøy når vi kom hjem! Bagdelen til vogna ble nesten ikke brukt for baby hatet vogna, og sov ikke i den før 6+ mnd :hilarious: Og vi samsov til jeg sluttet å nattamme rundt 18 mnd, så den senga stod leeenge til pynt:smiley-angelic002
Veldig likt her.

Vi brukte ikke senge noe særlig, baby voknet bare og eneste måten hun sov var inntill meg så vi praktisere tryg samsoving, vi hadde vogn, men den ble ikke brukt så mye de første par ukene ( jeg var i dårlig form) men så ble den brukt en stund etter det før hun oppdaget at hun hatet vogn :hilarious:

Selv med de erfaringene fra sist så kommer jeg dog til å ordne seng( vanlig) sprinkel seng som vi lager som bedside og vogn ( solgt unna i mellomtiden) før baby kommer, jeg vil gjerne forsøke igjen på ny baby, har bestilt en baby som liker å sove så krysser fingrene for at ikke noen der oppe har sendt feil bestilling igjen:hilarious:
 
Veldig likt her.

Vi brukte ikke senge noe særlig, baby voknet bare og eneste måten hun sov var inntill meg så vi praktisere tryg samsoving, vi hadde vogn, men den ble ikke brukt så mye de første par ukene ( jeg var i dårlig form) men så ble den brukt en stund etter det før hun oppdaget at hun hatet vogn :hilarious:

Selv med de erfaringene fra sist så kommer jeg dog til å ordne seng( vanlig) sprinkel seng som vi lager som bedside og vogn ( solgt unna i mellomtiden) før baby kommer, jeg vil gjerne forsøke igjen på ny baby, har bestilt en baby som liker å sove så krysser fingrene for at ikke noen der oppe har sendt feil bestilling igjen:hilarious:
Jeg krysser fingrene for at bestillingen din går igjennom!! :Heartred

Med andremann var vi så innstilt på bæring (+mye enklere med en toåring i hus), så der gikk jeg og kjøpte vogn når hn var rundt 2 mnd :hilarious:
Men nå har vi beholdt de vognene etc som vi likte best, så vi har alt vi trenger, så da kan vi bare finne det frem ettersom vi føler for det :joyful:
 
Jeg krysser fingrene for at bestillingen din går igjennom!! :Heartred

Med andremann var vi så innstilt på bæring (+mye enklere med en toåring i hus), så der gikk jeg og kjøpte vogn når hn var rundt 2 mnd :hilarious:
Men nå har vi beholdt de vognene etc som vi likte best, så vi har alt vi trenger, så da kan vi bare finne det frem ettersom vi føler for det :joyful:
Takk:happy:

veldig greit.

Jeg føler samtidig at jeg ikke stresser med det på samme måte som sist, da var jeg så stressa på å finne vogn, få den i hus før baby kommer for det var jo bestillingstid på det meste nytt og umulig å få tak i noe brukt som ikke var ræl, denne gangen kjenner jeg at jeg tar det meste med knusende ro. Har jeg ikke fått det i hus før baby kommer er det ikke krise. Får jeg ordnet bilstol så skal jeg klare meg uten å ha ordnet hverken vogn, sprinkelseng og stellebord til ungen. Kan fikse det etterpå også:hilarious:

Får se om jeg er like avslappa på det når det nærmer seg og den «nesting» trangen kommer:hilarious::angelic:
 
Vi har ikke kastet noe etter førstemann, så er ikke så mye på listen vår.. men noe var lånt og vi har flyttet siden sist- så noen innkjøp blir det uansett.

- stellebord
- klær hvis jente, og uansett litt sommerklær i minste str
- tripp trapp
- vippestol
- brett til vogn (til storebror)
- lekegrind

Denne gangen skal jeg også unne meg selv kjølebind fra fødebaggen! Jeg ble klipt forrige gang og stingene var SÅ stramme og ubehagelige. Fikk hjemmelagde kjølebind på sykehuset, men de hadde kjølende effekt i ca 30 sekund før de var tint og varme…

Må også kjøpe inn flere joggebukser til meg selv til barseltiden.
 
Vil også si at finn.no er GULL! Skjønner ikke hvorfor jeg kjøpte så mye nytt som førstegangsgraviditet. Hadde vel litt bedre økonomi tilbake da :schocked028 Langt flere utgifter nå med barn.
Jeg bruker også mye finn :) jeg gjorde det sist også men synes det var mye ræl der også. Har blitt lettere å se utenfor nærområdet denne gangen synes jeg med de fiks ferdig løsningene.
 
Back
Topp