Innkjøp til baby

Vi har klart å ta det rolig med innkjøp, og har akkurat begynt letingen etter vogn. Jeg gleder meg til å handle til lille, men syns det er vanskelig å vite hva jeg trenger og hvor mye...

Har heller ingen peiling på hva jeg trenger eller hvor mye jeg trenger, men tar det litt etter litt [emoji5] alt trenger jo heller ikke å handles inn før fødsel, men noe er jo greit å ha på plass [emoji2]
 
Hehe, haster ikke med det her heller, men har begynt å lese meg litt opp på bilstoler [emoji28] så må jo bilstolen passe inn i bil, vi må bare kjøpe ny bil først [emoji23]
Ja, det er en jungel av bilstoler der ute :p jeg har sett litt på Britax baby safe i-size med flexbase, siden den er lettere å justere helningen på og i tillegg så varer den lenger enn andre babystoler (blir brattere helning når babyen vokser) men den må jo uansett testes i bilen :)
 
Vi har mye fra før da jeg har spart på det meste etter guttene. Er 3 gang for oss, så blir vel bare å supplere med klær, håndkler, sengesett og event annet nødvendig som måtte trenges. Bilstol, vogn og annet av de store tingene har vi. Venter spent til OUL på mandag, håper vi får vite kjønnet da :Heartbigred
 
Gjorde første innkjøp i dag. Bilstoler på 40 % rabatt :-D

Etter vellykket OUL i går, så tenkte vi det var greit å handle inn litt :Heartblue:Heartpink
 
Gjorde første innkjøp i dag. Bilstoler på 40 % rabatt :-D

Etter vellykket OUL i går, så tenkte vi det var greit å handle inn litt :Heartblue:Heartpink

Hvilken bilstol ble det? [emoji5]
 
Maxi cosi cabriofix med isofix-base :)

Kjentes lett og greit ut og bære, og når det var på tilbud så var det et enkelt valg.

Vi må bare kjøpe ny bil først, før vi kjøper bilstol[emoji28]
 
Har også tenkt litt på å kjøpe brukt, men nå får vi endel brukt fra søsken [emoji5] og sprinkelseng går i arv i familien, så der blir det bare innkjøp av ny madrass [emoji5][emoji1360]

Babybilstoler er jeg på en måte litt usikker på å kjøpe brukt, men hvis det passer bilen så går det jo (og så lenge man vet at bilstolen ikke har vært utfor en ulykke eller lignende) [emoji1360]

Går helt fint å kjøpe brukt. Spør om bilstolen har vært i skade og svarer de nei så må man kunne stole på det tenker jeg. Man ser jo også på stolen om den ser hel og fin ut. ;) Jeg ser liten vits i å kjøpe nytt utstyr når det er så mye fint brukt til salgs. Jeg vil bidra minst mulig til økt forbruk - for å forsøke å spare litt av jordens ressurser til neste generasjon også <3
 
Vi har kjøpt seng, vugge for å ha i stua og barnevogn :) Har begynt å se etter bilstol og stellebord, men det var det. Nå som vi vet at det blir en gutt kommer vi til å begynne på klærne også, mye skal strikkes i tillegg :D
 
Vi tenker å kjøpe mye utstyr til babyen brukt. I forbindelse med kjøp av brukt bilstol, så fant jeg denne artikkelen fra Forbrukerrådet. Lett å tenke at man ser eventuelle skader på utsiden og kan stole på selger, men man kan kanskje ikke alltid det.. [emoji849]

https://www.forbrukerradet.no/guide/no-guidekategori/tenk-deg-om-for-du-kjoper-brukt-barnesete/

Ja, har lest denne før. Kanskje jeg er naiv, men jeg tenker at mammaer og pappaer ikke ønsker å utsette andres babyer for fare og velger å tro at de er ærlige om at stolen ikke har vært i ulykke/skade. Man ser jo folkene litt an også da. De jeg handlet hos hadde en liten baby krabbende rundt føttene. Hadde nok vært mer skeptisk hvis det var noen unge uten tegn til å ha egne barn.. (mtp. tyveri og videresalg) Men, godt tips å kjøpe av familie og kjente hvis det er mulig. Det er jo litt leit hvis ingen bilstoler skal bli gjenbrukt.. ser for meg et søppelhav av bilstoler etterhvert :wideyed:
 
Maxi cosi cabriofix med isofix-base :)

Kjentes lett og greit ut og bære, og når det var på tilbud så var det et enkelt valg.

Hva kjøpte dere den for? Ser det er ei som selger en brukt 2017 for kr 1000,-. Jeg vet hvem hun er, så stoler på at den ikke har vært i en krasj.
 
Jeg sikler så fælt på babyklær og utstyr for tiden[emoji28] jeg er bare SÅ klar for å kjøpe alt (stellebord, stellematte, lekegrind, vippestol, bilstol, ny bil, klær osv) men både økonomien og samboeren er ikke helt enig pr dags dato [emoji23] hjelper ikke at vi ikke fikk vite kjønnet på OUL, for jeg kan ikke kjøpe annet enn noe nøytral i tilfelle [emoji5] egentlig greit med tanke på at økonomien ikke er på topp denne måneden, men jeg er bare SÅ klar for å gjøre istand til lille baby M [emoji1405]

Hvordan går det med deres kribling eller innkjøp til babyen? [emoji5]
 
Har ikke kjøpt inn noe enda, bortsett fra et par småting. Men har bestemt oss for endel av de store tingene, som vogn og stellebord. Må nok spre det litt utover for økonomien sin del :)
 
Har ikke kjøpt inn noe enda, bortsett fra et par småting. Men har bestemt oss for endel av de store tingene, som vogn og stellebord. Må nok spre det litt utover for økonomien sin del :)

Vi kjøpte vogn på Barnas Hus siden de solgte ut gamle modell av Emmaljunga NXT90F til 30%, så jeg klarte ikke å holde meg [emoji2] og når det var 30% på vognpose ett par uker etter måtte jeg slå til da også [emoji5] hvilken vogn velger dere?

Men lurt som du sier og spre det litt utover med tanke på økonomien [emoji5] hvilket stellebord går dere for?
 
Har kjøpt litt klær nytt :) Vi har bestemt oss for vogn, men venter noen uker til før vi bestiller den :)
Og i går fikk jeg kjøpt en brukt voksi urban bilstolpose til en rimelig penge! Synes det er fint å ikke kjøpe alt nytt :)
 
Har kjøpt litt klær nytt :) Vi har bestemt oss for vogn, men venter noen uker til før vi bestiller den :)
Og i går fikk jeg kjøpt en brukt voksi urban bilstolpose til en rimelig penge! Synes det er fint å ikke kjøpe alt nytt :)

Hvilken vogn går dere for? [emoji5]

Jeg ser litt etter stellebord brukt, samt vi får endel brukt av familien min (seng, sengetøy, gulpekluter osv) [emoji5]
 
Hvilken vogn går dere for? [emoji5]

Jeg ser litt etter stellebord brukt, samt vi får endel brukt av familien min (seng, sengetøy, gulpekluter osv) [emoji5]

Vi skal ha emmaljunga nxt90 eco :)

Er kjekt å få litt brukt av familie og venner. Håper det dukker opp et stellebord som du har lyst på :) Har dere bestemt dere for vogn, eller kanskje kjøpt allerde?
 
Vi skal ha emmaljunga nxt90 eco :)

Er kjekt å få litt brukt av familie og venner. Håper det dukker opp et stellebord som du har lyst på :) Har dere bestemt dere for vogn, eller kanskje kjøpt allerde?

Vi kjøpte Emmaljunga Nxt90F i sommer [emoji2] Barnas Hus hadde 30% på utgående modell, så da tok vi sjansen [emoji5]

Gleder meg vilt til å trille vognen neste år [emoji7] IMG_0662.JPG
 
Back
Topp