Inkassovarsel i posten

Lilleknøtt

Forelsket i forumet
Febbisbebbis'18
Fikk brev i posten i dag fra sykehuset. Inkassovarsel på betaling av ultralyd undersøkelse. Er ikke OUL gratis?? Vi betalte 50kr med kort når vi dro derfra for bildene vi fikk med. Men er ikke selve undersøkelsen gratis? Vil ikke betale noe jeg ikke må. [emoji15]
 
Jøss. Hva er hovedkravet på? Oul er absolutt gratis, det er jo den eneste ultralyden du får av staten såfremt svangerskapet er «normalt» (altså ikke trenger noe ekstra oppfølging osv). Vi betalte også en liten sum kun for bildene første gang, 70kr eller noe. Denne gangen glemte vi det faktisk [emoji85] men ikke hørt noe fra dem heller da... veldig spesielt å få inkassokrav på ubetalt oul må jeg si :(
 
Kravet er på 345 kroner som jo er vanlig egenandel for undersøkelse. Men jeg også trodde at det skulle være gratis for Oul. Hadde vi vært på en ekstra fordi det var noe så hadde det vært noe annet. Jeg får ringe de i morgen. Må være noen som er litt for overivrig på regnskap på sykehuset. [emoji23]
 
Dette må være en feil noen har gjort. Lar seg sikkert ordne med en telefon i morgen :)
 
Det er nok bare noen som har vært litt ivrige ja! Jeg har ikke betalt noe for ultralyd på sykehuset, hverken oul eller ekstra oppfølging :)
 
De beklaget så mye og var veldig fortvila. Jeg flira litt og sa at det er fullt lovlig å være ivrig på fakturering noen ganger. [emoji23] De var redd det hadde skjedd flere, så tror de fikk seg en liten jobb for å gå igjennom faktureringa. [emoji12] Regningen er herved makulert. [emoji122]
 
Back
Topp