Induksjon?

Zoup

Andre møte med forumet
Hei.

Er det noen andre som er ‘offer’ for induksjon ene og alene grunnet makrosomi?
 
Jeg vil bare ønske deg masse masse lykke til! Har du fått dato for igangsetting?
 
Ikke ene og alene grunnet makrosomi nei. Mi er +15% nå, og blir satt igang senest neste mandag, mulig det blir i slutten av denne uka. Er 37+0 idag.

Andre grunner: svangerskapsdiabetes, tidligere styrtfødsel og lang reisevei.
 
Takk for svar!
Jeg venter på tlf fra sykehuset. Jeg er livredd induksjon mtp at det så ofte kan stoppe opp. Det skjer ikke ‘naturlig’ i form av at kroppen kommer med egne rier og setter i gang selv. Termin 9.juni er bare å glemme.
Aldri gjort dette før...og ‘drømmen’ om at ting skulle gå normalt for seg har gått i vasken for lengst.
Har heller aldri skrevet i et forum i mitt liv- men nå er dette Alt hva min verden dreier seg om.
H*n ligger an til å være 4200 Nå... det er jo bekymringsverdig.
Har ikke hatt en eneste plage underveis. Ingen Svangerskapsdiabetes, forgiftning...absolutt ingenting. Er så bekymret for om kroppen selv da ikke er klar -og ikke vil plukke opp... og alt skjer ‘utenfor’... ballong, piller, timene blir uendelig- en evnt epi som følge av utmattelse - som igjen får der til å stoppe opp ytterligere... og så evnt haste KS mot slutten. Men det er hele denne ‘sløyfa’ jeg ikke Ønsker meg...
Håper de bare ringer snart. Ventet siden torsdag på tlf fra de...
 
...og nå skal jeg inn onsdag :(:nailbiting::wideyed:
Lykke til på onsdag :) Dette går nok bra skal du se :Heartred Kan være lurt å snakke med jordmor om dette enten på onsdag evt ringe jm du har gått til kontroll hos i morgen og lufte tankene dine med henne?
 
Takk for svar!
Jeg venter på tlf fra sykehuset. Jeg er livredd induksjon mtp at det så ofte kan stoppe opp. Det skjer ikke ‘naturlig’ i form av at kroppen kommer med egne rier og setter i gang selv. Termin 9.juni er bare å glemme.
Aldri gjort dette før...og ‘drømmen’ om at ting skulle gå normalt for seg har gått i vasken for lengst.
Har heller aldri skrevet i et forum i mitt liv- men nå er dette Alt hva min verden dreier seg om.
H*n ligger an til å være 4200 Nå... det er jo bekymringsverdig.
Har ikke hatt en eneste plage underveis. Ingen Svangerskapsdiabetes, forgiftning...absolutt ingenting. Er så bekymret for om kroppen selv da ikke er klar -og ikke vil plukke opp... og alt skjer ‘utenfor’... ballong, piller, timene blir uendelig- en evnt epi som følge av utmattelse - som igjen får der til å stoppe opp ytterligere... og så evnt haste KS mot slutten. Men det er hele denne ‘sløyfa’ jeg ikke Ønsker meg...
Håper de bare ringer snart. Ventet siden torsdag på tlf fra de...

Du bör kanske prata med noen om det här. Låter som att du har läst alla skräckhistorier och bestämt dig för att det här inte kommer att gå bra! En födsel är tuff uansett, og det er helt greit å belaga sig på att det kommer å ta lite tid, men för din egen skull så bör du pröva vända tankarna till nåt positivt, och selv om det tar tid så kan det bli en fin opplevelse! Önskar dig massa lycka till! Detta klarar du, tro på dig selv!
 
...og nå skal jeg inn onsdag :(:nailbiting::wideyed:

Lykke til!!
Jeg ble satt i gang med førstemann. Ikke av samme årsak som deg, med grunnet svangerskapsforgiftning.

Begynte mandag kveld med ballong. Halvannet døgn etter, altså onsdag morgen, tok de den ut da den ikke hadde hatt noe effekt.

Så gå de meg lille vaginalt og det skjedde ikke så mye, etter noen timer en pille til. Sånn tidlig ettermiddag begynte det å bli jevne rier, men det gikk greit. God tid til å jobbe meg gjennom riene og gode pauser i mellom. Jordmødrene var enige om at jeg var i gang så da flyttet de meg inn på en fødestue. Hvis jeg husker riktig så fikk jeg en pille til sammen med noe å sove på i ellevetiden på kvelden. Rundt 3, halv fire våknet jeg av rier. Gikk etterhvert i dusjen og det hjalp godt med varmt vann. La meg litt igjen og våknet rundt seks, halv syv og gjentok prosessen og vekket vel mannen syv, halv åtte. Siden han var på sykehuset fikk vanlig til å overnatte der. Litt før åtte kom ny jordmor på vakt inn. Hun skulle sjekke åpning, 3 cm. Så skulle hun sette sånn elektrode på hodet til lille og da fikk vannet. Da var det bare ekstreme rier som nesten tok hverandre i halvannen time.
Lille var ute 9.58.

Det er min eneste erfaring med igangsetting, det er kanskje like varierende hvordan man reagerer på de ulike igangsettingsmetodene.

Lykke til alle fall! Snart får du møte den lille!!
 
Lykke til på onsdag. Jeg skal selv på torsdag :Heartred

Min erfaring med induksjon er god. Det tar litt tid, men når fødselen er i gang går det ofte raskt. Jeg fikk ballongkateter første dag, gav litt murringer og falt ut etter 10 timer. Dag to fikk jeg modningspiller hver 4. Time, gav og litt menssmerter. Tredje dagen tok de vannet og satt på drypp, da var hun ute på 2 timer :Heartpink
Fikk sovedose hver kveld for å samle krefter.
 
Det er så utrolig snilt av dere å svare:Heartred

Bare ved å lese tilbakemeldingene så ble jeg lit roligere. Faktisk.

Setter veldig pris på det. Takk.

Skal til akupunktur igjen nå 19.30. Så er det bare timer igjen før oppmøte... Håper kroppen min vil henge med. Det er vel alt jeg kan be om nå. Så blir det akkurat ikke junibarn på meg likevel. Juni - som jeg ville det skulle være juni!

Har omsider klart å drodle frem noe på et sånt fødebrev. Ja, da får de i alle fall et inntrykk av meg om ikke annet.

Hah... som sagt har jeg ikke skrevet i et forum noen gang før- eller ikke siden ungdomstiden i alle fall. Og plutselig var det å skrive til ‘fremmede’ ikke så ille nå når ting stod/står på som mest. Det er det største - og viktigste i livet... så det var veldig godt med alle deres ord og tilbakemeldinger. Det hjalp i alle fall litt. :smiley-angelic003
 
Det er så utrolig snilt av dere å svare:Heartred

Bare ved å lese tilbakemeldingene så ble jeg lit roligere. Faktisk.

Setter veldig pris på det. Takk.

Skal til akupunktur igjen nå 19.30. Så er det bare timer igjen før oppmøte... Håper kroppen min vil henge med. Det er vel alt jeg kan be om nå. Så blir det akkurat ikke junibarn på meg likevel. Juni - som jeg ville det skulle være juni!

Har omsider klart å drodle frem noe på et sånt fødebrev. Ja, da får de i alle fall et inntrykk av meg om ikke annet.

Hah... som sagt har jeg ikke skrevet i et forum noen gang før- eller ikke siden ungdomstiden i alle fall. Og plutselig var det å skrive til ‘fremmede’ ikke så ille nå når ting stod/står på som mest. Det er det største - og viktigste i livet... så det var veldig godt med alle deres ord og tilbakemeldinger. Det hjalp i alle fall litt. :smiley-angelic003

Vil bare snike for å si at jeg ble satt igang i uke 38, uten å være så veldig moden. Ble satt igang med ballong og fødselen gikk fint :) tok litt tid, men det kunne det likegjerne ha gjort om det hadde startet naturlig også.
Lykke til ❤️
 
Vil bare snike for å si at jeg ble satt igang i uke 38, uten å være så veldig moden. Ble satt igang med ballong og fødselen gikk fint :) tok litt tid, men det kunne det likegjerne ha gjort om det hadde startet naturlig også.
Lykke til ❤️
Takk! Og for tilbakemelding!
 
Ballong... Ballong er vondt her ass:signs004

Lykke til! :D Det er bare å ta smertestillende om du har fått med eller fått noe info fra sykehuset. Jeg fikk sånne teite maserier av den ballongen.
 
Ballong... Ballong er vondt her ass:signs004

Lycka till! Det spänner för att den jobbar med å åpne opp for bebis, och det är ju det vi vill! ;) en av få, om inte den eneste? smärtan som gir noe helt fantastisk i andra änden! :D
 
Ballong... Ballong er vondt her ass:signs004
Åh! Masse masse lykke til! Tenk at du snart har nurket ditt i armene! Fokuser på det! Tenk så magisk det blir :Heartbigred
Og du, det er seriøst heeelt innafor med smertelindring altså! ;)
 
Back
Topp