Imogene med babytankene

13+4
 
Da er jeg igang med 2. trimester. Det er rart å tenke på at dagene går, og at det er lite jeg kan gjøre fra eller til - babyen er liksom der, og jeg kan ikke annet enn å gå rundt og bære på den og satse på at den kommer til jul [:D]
Jeg merker helt klart at når man har begynt på 4. mnd så avtar de mest slitsomme symptomene man hadde i starten. Jeg har vært lite kvalm, men har jo hatt en liten tørn da, tilogmed kastet opp en dag. Og så har jeg vært abnormt trøtt. Dette er blitt bedre, og nå må jeg ikke lenger opp 2 ganger om natta for å tisse, for livmoren har kommet seg opp og forbi - ligger nå over skambeinet. Legen målte magen min til 15 cm forrige onsdag. Den er vel større nå. [:)]
 
Fikk også høre hjertelyden igjen, den lå på 160 slag/min denne gangen, mot 170 sist. Mange sier dette er en jentelyd, men det tror jeg er en fin myte. Er veldig spent på kjønnet, og for meg er det helt riktig å vite hva vi får. :o)
 
14+2
 
Da er jeg inne i den 15. uka.
Har akkurat sittet og bladd tilbake i dagboken min, det er så morsomt å lese om tiden før jeg testet og etter.

 
Det å være gravid har så langt vært veldig bra. Tiden går litt sakte, men jeg har det jo fint. Har sluppet unna den verste kvalmen, og har ingen blødninger eller smerter. Imorgen er det akkurat 4 uker til den ordinære ultralyden. Det betyr at det er 5 uker til jeg er halvveis i svangerskapet... Halvveis!
Kanskje tiden har gått likevel, da.
Jeg er egentlig litt trøtt igjen for tiden, men det fine er at jeg ikke lenger må opp 2 ganger om natta for å tisse.
Det var slitsomt de første ukene, men slik er det når livmoren skal presse seg oppover. Nå er det ikke slik lenger, sover til morgenen nå. [:D] Nå er det bare å vente til babyen blir stor og presser på blæra så jeg atter en gang må tisse hvert sekund. [:)]
 
Forresten så skal den være rundt 12 cm lang nå, hihi.
 
Nå kan jeg vel si at svangerskapet er godt etablert.
Er inne i den 17. uka nå, og det går fort mot halvgått nå. Det er deilig!

Frustrasjonene og redselen avtok litt da jeg rundet 12 uker, og det hjelper på at legen min er så positiv også. Jeg er frisk som en fisk, blør ingenting, har ikke smerter og har nesten ikke vært kvalm.
Men gravid er jeg.
Fikk høre hjerteslagene torsdag. Denne gangen var de på rundt 140 s/m, så trolig lå den lille og sov. [:)] Jeg er så spent på kjønnet, det tenker jeg på daglig!
Jeg prøver så hardt jeg kan å påvirke intuisjonen min, og se om jeg kan få en følelse av hva det blir, men jeg er nok ikke så synsk av meg.
 
Men i det minste er jeg sikker på at jeg får jente eller gutt.
 
18+1
 
Nå går det unna.
Idag gikk jeg endeliiiiig ut i ferie, og det skal bli sa vanvittig godt med 3 ukers fri nå!
Har hatt noen flere vondter i rygg og bekken den siste uka, så jeg tror neppe jeg kommer til å jobbe fullt etter ferien. Håper på 60-80% stilling.
 
Nå er det bare 2 hele dager igjen til ordinær UL... mandag er dagen!
Det føltes som flere år til da jeg fikk brevet 5. mai om at jeg hadde time til ul 7. juli... Men nå er det her!

 
Og jeg kjenner spark!
 
Back
Topp