IKM uke 8 ||

Vi har egentlig prøvepause nå. Har gått imellom 4 aborter nå og gyn vil ikke at vi skal bli gravide før jeg har tatt de siste blodprøvene for autoimmun sykdom og har startet på hormoner. Men jeg klarer jo ikke holde meg borte fra el testing. haha..
Men kan jo likegreit teste, så vet jeg når vi ikke skal ha sex eller når vi må bruke kondom!
Syntes denne var sterk i forhold til tidligere så tidlig i syklusen :cat:
Er CD 7
d2b82a2dc6661ca7c205e4975b75cc59.jpg
 
Da har vi vært hos gyn. Legen mente alt var i orden og bare uflaks vi ikke har lykkes. For vi hadde lykkes en gang minst. Gyn tok ikke med de kjemiske i beregningen. Så vi har hatt 19 pp med uflaks. Blodprøver ble tatt, får svar og oppfølging om 3mnd. Om det ikke er noe, da tok gyn kontakt.
Jeg like frustrert. Fikk beskjed om bare å fortsette regelmessig samleie. Det var d.
 
Da har vi vært hos gyn. Legen mente alt var i orden og bare uflaks vi ikke har lykkes. For vi hadde lykkes en gang minst. Gyn tok ikke med de kjemiske i beregningen. Så vi har hatt 19 pp med uflaks. Blodprøver ble tatt, får svar og oppfølging om 3mnd. Om det ikke er noe, da tok gyn kontakt.
Jeg like frustrert. Fikk beskjed om bare å fortsette regelmessig samleie. Det var d.

Hø, men jeg trodde man skulle få hjelp etter et år? Kan du gå til noen andre for en ny vurdering?
 
Lurer på om dere som prøver lenge (spesielt de som ikke har barn fra før av), prøver å ikke konsentrere dere på prøvingen, babyønske etc. Jeg føler meg så deprimert hele tiden, tvinger meg selv å konsentrere på noe annet men det fungerer dårlig [emoji30] tenker på prøving/baby nesten hele tiden. Vi har prøvd i 6mnd uten at det har skjedd noe. Siste syklus hadde jeg enten kjemisk graviditet eller hadde kjøpt en test av dårlig kvalitet. Mensen var forsinket med en dag så tok jeg Babyplan Digital og den var positiv, så tok jeg CB digital og den var negativ. Dagen etter kom TR. Føler meg såååå oppgitt nå. [emoji30]
 
Lurer på om dere som prøver lenge (spesielt de som ikke har barn fra før av), prøver å ikke konsentrere dere på prøvingen, babyønske etc. Jeg føler meg så deprimert hele tiden, tvinger meg selv å konsentrere på noe annet men det fungerer dårlig [emoji30] tenker på prøving/baby nesten hele tiden. Vi har prøvd i 6mnd uten at det har skjedd noe. Siste syklus hadde jeg enten kjemisk graviditet eller hadde kjøpt en test av dårlig kvalitet. Mensen var forsinket med en dag så tok jeg Babyplan Digital og den var positiv, så tok jeg CB digital og den var negativ. Dagen etter kom TR. Føler meg såååå oppgitt nå. [emoji30]
Sliter med det samme.. vi har prøvd i 1 år nå og ingen baby her. Prøver og tenke på andre ting og holde meg mye opptatt.
 
Lurer på om dere som prøver lenge (spesielt de som ikke har barn fra før av), prøver å ikke konsentrere dere på prøvingen, babyønske etc. Jeg føler meg så deprimert hele tiden, tvinger meg selv å konsentrere på noe annet men det fungerer dårlig [emoji30] tenker på prøving/baby nesten hele tiden. Vi har prøvd i 6mnd uten at det har skjedd noe. Siste syklus hadde jeg enten kjemisk graviditet eller hadde kjøpt en test av dårlig kvalitet. Mensen var forsinket med en dag så tok jeg Babyplan Digital og den var positiv, så tok jeg CB digital og den var negativ. Dagen etter kom TR. Føler meg såååå oppgitt nå. [emoji30]

Hei! Vi klarer ikke å unngå tenke på prøvingen, altfor mye. 1 1/2 år siden prøvingen startet jerv uten en eneste positiv test. Det blir litt altoppslukende, og det er leeeenge siden sex var noe annet enn bare pliktsex. Men forhåpentligvis klarer vi det snart, og da vil alt være glemt!

Masse lykke til! :) Heier på oss!
 
Hø, men jeg trodde man skulle få hjelp etter et år? Kan du gå til noen andre for en ny vurdering?
Jeg må bare tenke litt og snakke med min kjære. Trodde det kom til å skje mere enn blodprøver og ny time om 3mnd. Frustrasjonsnivået er høyt.
Jeg tenker å vente på prøvesvarene, få utskrift av de og ta privat undersøkelse. Dette ble litt slett. Usikker, forsto ikke helt hva som skjedde.
 
Lurer på om dere som prøver lenge (spesielt de som ikke har barn fra før av), prøver å ikke konsentrere dere på prøvingen, babyønske etc. Jeg føler meg så deprimert hele tiden, tvinger meg selv å konsentrere på noe annet men det fungerer dårlig [emoji30] tenker på prøving/baby nesten hele tiden. Vi har prøvd i 6mnd uten at det har skjedd noe. Siste syklus hadde jeg enten kjemisk graviditet eller hadde kjøpt en test av dårlig kvalitet. Mensen var forsinket med en dag så tok jeg Babyplan Digital og den var positiv, så tok jeg CB digital og den var negativ. Dagen etter kom TR. Føler meg såååå oppgitt nå. [emoji30]
Jeg er i pp19, kan ikke beskrive frustrasjonen jeg føler. Hjelper å trene litt og få ut litt damp.
 
Noen her som har barn fra før som de ble raskt gravd med, men som sliter mer nå?
Begge mine satt i PP3, nå er vi i gang med PP4... ikke lenge, men lenge nok :(
 
Noen her som har barn fra før som de ble raskt gravd med, men som sliter mer nå?
Begge mine satt i PP3, nå er vi i gang med PP4... ikke lenge, men lenge nok :(
Jeg[emoji113]
Ny partner, strever nå.
Har hatt max pp2 før, blitt uplanlagt gravid også. Men det er mange år siden og annen partner.
Veldig uvant situasjon.
 
Noen her som har barn fra før som de ble raskt gravd med, men som sliter mer nå?
Begge mine satt i PP3, nå er vi i gang med PP4... ikke lenge, men lenge nok :(
Førstemann satt på 1.forsøk, vi prøver nå på nummer 2 og er inne i PP4. Veit jo at det ikke er uvanlig å prøve en stund, men er jo veldig utålmodig siden førstemann satt med en gang
 
Noen her som har barn fra før som de ble raskt gravd med, men som sliter mer nå?
Begge mine satt i PP3, nå er vi i gang med PP4... ikke lenge, men lenge nok :(
Ja! Førstemann satt i pp1, nå er vi pp4 eller pp5(usikker på om jeg skal telle en pp som utgikk pga influensa rundt el). Vet det ikke er så lenge ennå, men syns det er veldig vanskelig og frustrerende.
 
Noen her som har barn fra før som de ble raskt gravd med, men som sliter mer nå?
Begge mine satt i PP3, nå er vi i gang med PP4... ikke lenge, men lenge nok :(
Alle mine barn fra tidligere har enten bare kommet, eller har sittet på PP1. Nå har vi prøvd 1/2 år, og ingenting [emoji17] Ny partner, og jeg er blitt en del eldre - så det har kanskje mer å si enn jeg har trodd tidligere
 
Tantelilla - pp20 - b1 - el 6.8 - IKM 20.2.

Jeg prøver å tenke positivt selv om det tar tid - i begynnelsen var vi ikke så konsentrert rundt prøvingen, men har tempet siden begynnelsen. Fått oppfølging siste halvår, og føler det er fremgang, fått forbedret forholdene hos meg, i hvert fall. Fått beskjed hos gyn om at det bør være gode muligheter til å bli gravid på egenhånd, men at det kan ta tid pga redusert sædkvalitet.
 
97a68c50332f6218401a34ae313b9497.heic
Jeg blir så frustrert! Nok en mnd der eltestene oppfører seg kjemperart. Etter kalenderen skal el være på mandag eller tirsdag. De to øverste testene er fra 31.1 og 1.2. De tre nederste fra i går og i dag tidlig... Hva er det som skjer?! Fant ikke el sist mnd heller, og da kom tr tre dager for tidlig.

Hadde såååå håpet at vi skulle finne el denne gangen, siden samboeren er hjemme denne uka fra reisejobben... Skjønner ikke hva som skjer med systemet mitt. Hadde litt elslim i går, og litt murringer i dag. Kan det rett og slett være at el har kommet mange dager før tiden?
 
97a68c50332f6218401a34ae313b9497.heic
Jeg blir så frustrert! Nok en mnd der eltestene oppfører seg kjemperart. Etter kalenderen skal el være på mandag eller tirsdag. De to øverste testene er fra 31.1 og 1.2. De tre nederste fra i går og i dag tidlig... Hva er det som skjer?! Fant ikke el sist mnd heller, og da kom tr tre dager for tidlig.

Hadde såååå håpet at vi skulle finne el denne gangen, siden samboeren er hjemme denne uka fra reisejobben... Skjønner ikke hva som skjer med systemet mitt. Hadde litt elslim i går, og litt murringer i dag. Kan det rett og slett være at el har kommet mange dager før tiden?
Kan jo være at el kom tidlig? De øverste testene er jo veldig sterke
 
Kan jo være at el kom tidlig? De øverste testene er jo veldig sterke

Ja, det kan forsåvidt være. Men synes de ble så utrolig fort svake igjen. Nå vises nesten ikke streken, og det er jo bare to dager siden den sterkeste testen...

Merkelig!
 
Back
Topp